בטכניון ובאוניברסיטת חיפה הושעו בחודשים האחרונים מספר סטודנטים וסטודנטיות ערבים בעקבות פוסטים וציוצים שלהם במהלך המלחמה ברשתות החברתיות.
3 צפייה בגלריה
ג'עפר פרח
ג'עפר פרח
"אכיפה סלקטיבית". ג'עפר פרח
(צילום: אלעד גרשגורן)

ג'עפר פרח המנהל את מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל מכיר את התיקים של הסטודנטים באוניברסיטה ואת המקרים שנבדקו בטכניון. לדבריו, "האוניברסיטה והטכניון הפכו עצמם לגופים חוקרים, וכל תלונה של סטודנט הופכת לחקירה. באורח פלא תלונות על סטודנטים יהודים המסיתים נגד ערבים, אף אחד לא ממהר לבדוק".
על פי פרח, "האוניברסיטה או הטכניון יכולים להפנות סטודנטים לוועדת משמעת במקרה של התחצפות למרצה, העתקות, אירועים בקמפוס. למוסדות להשכלה גבוהה אין סמכות להתערב במה שכותב סטודנט באתרים הפרטיים שלו. במידה ויש חשד, הסמכות ניתנה למשטרה ולפרקליטות. במידה והמשטרה, שקיבלה תלונות, לא מצאה עילה לחקירה או להעמדה לדין, לאוניברסיטה אין סמכות לחקור בעצמה חשדות לעבירות חופש ביטוי מחוץ לקמפוס".

3 צפייה בגלריה
אויברסיטת חיפה
אויברסיטת חיפה
"לא רשאית לחקור". אוניברסיטת חיפה
(צילום: אוניברסיטה)

מנהל מוסאוא מציין כי בטכניון ובאוניברסיטה הוגשו 30 תלונות נגד פרסומים של סטודנטים ערבים, מתוכן רק 2 סטודנטיות נחקרו במשטרה והוגשו נגדן כתבי אישום והן הושעו לצמיתות מלימודים בטכניון.
פרח: "יש לנו השגות גם לגבי חקירות המשטרה. בנושא עבירות חופש ביטוי, הגוף היחיד שיכול להורות על פתיחת חקירה זו הפרקליטות. מתחילת המלחמה חקרה המשטרה תלונות נגד סטודנטים ערבים שפרסמו אמירות כאלו ואחרות. תלונות שאנחנו העברנו לטכניון ולאוניברסיטה בנוגע לסטודנטים יהודים שהסיתו נגד ערבים, שכתבו 'מוות לערבים', לא נבדקו ולא הורחקו סטודנטים".

3 צפייה בגלריה
הטכניון נפרץ
הטכניון נפרץ
הטכניון
(צילום: שאטרסטוק)

קראו עוד:

בהתייחסותו לאגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה, מציין פרח כי "האגודה ממומנת על ידי 40% סטודנטים ערבים שעל גבם מתנהל קמפיין בחירות, שמעמיד בסכנה את הישארות הסטודנטים הערבים באגודה ואת המשך פעילותה.
"מאחר ויש חוקים בישראל, לאגודה אין סמכות לדרוש השעיה של סטודנט, היא אינה יודעת את כל הפרטים בתיקים, ואסור לה להתערב בהליך המשמעתי. ההתנהלות שלהם נגועה, ונועדה להריץ אותם בבחירות הקרובות לאגודה. לא יכול להיות שכל פנייה של סטודנט לנשיא המוסד תהפוך לחקירה או תיק בוועדת משמעת. זו רדיפה. מעבר לפגיעה בסטודנטים הערבים, זה יפגע בכל מי שיצא נגד החלטה שרירותית.
"עשתה נכון אוניברסיטת חיפה שהעבירה את 8 הסטודנטים לגישור, מאחר והיא יודעת שאין לה בסיס משפטי להשעיה. אנו עדים לאכיפה סלקטיבית נגד סטודנטים ערבים וסלחנות כלפי סטודנטים יהודים שהסיתו נגד ערבים. אף אחד לא עושה לסטודנטים הערבים טובה, שמתחילת המלחמה רבים מהם ויתרו על לימודים בארץ ונסעו ללמוד בחו"ל".