הוועדה מקומית לתכנון ולבנייה חיפה נתנה "אור ירוק" לפרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת בת גלים - "מתחם חיל הים".
3 צפייה בגלריה
מתחם חיל הים שיוקם בבת גלים
מתחם חיל הים שיוקם בבת גלים
מתחם חיל הים שיוקם בבת גלים
(הדמייה: מילוסלבסקי אדריכלים)

מדובר במתחם ראשון של פרויקט פינוי בינוי בשכונה, במסגרתו ייהרסו 7 בניינים משנות שנבנו בשנות ה-50 וכוללים 119 דירות בגודל של 60 מ"ר, ובמקומם ייבנו 5 בניינים בגובה של 3-8 קומות, הכוללים 467 דירות חדשות וכן שטחי מסחר ותעסוקה.
התכנית כוללת שימושי מסחר ותעסוקה, לצד מגוון פתרונות דיור במגוון גדלים ובכלל זה דירות קטנות, שישמשו לתיירות מרפא, מרפאות רופאים ומגורי סגל. לצד המבנים החדשים כוללת התכנית גם מגוון שירותי ציבור, חניות וגינות ירוקות.

3 צפייה בגלריה
מתחם חיל הים שיוקם בבת גלים
מתחם חיל הים שיוקם בבת גלים
בת גלים מתחילה לממש פוטנציאל. הפרויקט המתוכנן
(הדמייה: מילוסלבסקי אדריכלים)

תוכנית "מתחם חיל הים" היא אחת משתי תוכניות התחדשות עירונית שיזמו עיריית חיפה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ומקודמות על ידי המנהלת להתחדשות עירונית ואגף תכנון עיר במנהל ההנדסה.
בוועדה המקומית ציינו כי בזמן שיא של חצי שנה מרגע הגשת הבקשה, אושר ליזמים הוצאת היתר חפירה, דיפון והריסה. הפרויקט ייבנה על ידי החברות צמח המרמן ואפריקה התחדשות עירונית.

3 צפייה בגלריה
 אריאל וטרמן
 אריאל וטרמן
אופטימי. אריאל וטרמן
(צילום: דוברות עיריית חיפה)

קראו עוד:

מהנדס העיר חיפה, אריאל וטרמן: "היתר זה קודם בזמן שיא של חצי שנה ממועד ההגשה, ולאחר אישור תכנית הבינוי והפיתוח למתחם. בזכות ההיתר תירשם שנת 2023, שטרם הסתיימה, כשנת שיא של כל הזמנים בהוצאת היתרי בניה בהתחדשות עירונית, שיא העומד כעת על 844 יח"ד בתכניות התחדשות עירונית בלבד.
"כאשר יחד עם תמ"א ובנייה חדשה הוצאו על-ידי הוועדה המקומית היתרי בנייה ל- 2,312 יחידות דיור. נתונים אלו יקנו לעיר מענק בסך כ-20 מיליוני שקלים לקידום תשתיות תומכות התחדשות עירונית, מכח הסכמי המסגרת עליהם חתמה העירייה עם הרשות להתחדשות עירונית".