בחיפה צעדו אלפים לאורך שדרות מוריה וקיימו עצרת מחאה בחורב. המפגינים קראו לממשלה לקחת אחריות ולהתפטר לאלתר.
3 צפייה בגלריה
הצעדה במוריה חיפה
הצעדה במוריה חיפה
הצעדה במוריה חיפה
(צילום: יואב רונן)
הדוברים בעצרת היו מובילות מחאת העם בחיפה גלי עשת בזק, עו"ד רותם פרלמן פרחי, וכן תא״ל במיל רן גלינקא-מפקד שייטת 13 ומפקד הנח״ל וחיל החינוך; פאר-לי שחר - עיתונאית פעילת שלום, חברה בוועד המרכזי של מפקדים למען ביטחון ישראל; פרופ' איתמר מן - מומחה למשפט בינלאומי.

3 צפייה בגלריה
תא"ל במיל. רן גלינקא, פאר-לי שחר, פרופ' איתמר מן
תא"ל במיל. רן גלינקא, פאר-לי שחר, פרופ' איתמר מן
תא"ל במיל. רן גלינקא, פאר-לי שחר, פרופ' איתמר מן
(צילום: מחאת העם חיפה)

פרופ' איתמר מן תקף את ממשלת הימין בראשות נתניהו, שהתנהלותה ואמירותיה שריה סיבכו את ישראל בהאג, ועלולות להוביל למעצרים של משרתי מילואים בביקורם בחו"ל, ואף להפסקת משלוחי נשק לישראל דווקא שאנו קרובים מתמיד למלחמה מול אירן.
פרופ' מן: "יש לי כאן הערב מסר אחד בלבד. הפסקת הצונאמי המשפטי נגד ישראל לא תיעשה בטיעונים משפטיים בלבד. למעשה היא איננה אפשרית, כל עוד הממשלה הרעה הזו בשלטון. אנחנו נעשה הכל כדי להפיל אותה, ובתקווה גם לשפוט את מי שפשע לא רק נגד אזרחי עזה, אלא גם נגדנו, אזרחי ישראל".
תא״ל במיל רן גלינקא הדגיש בדבריו כי ישראל עברה שואה ב-7 לאוקטובר, ואין מי שלוקח אחריות ומתפטר. "בוקר שבת ה-7.10 בו נרצחו, נחטפו ונאנסו נשים, נרצחו גברים, ילדים וזקנים. זה לא פחות משואה נשיא המדינה, זאת שואה ראש הממשלה, זה כישלון צבאי אדיר ובלתי נתפס לרמטכ"ל, מפקד הפיקוד הדרום, ראש אמ"ן, לשרשרת כולה", אמר תא"ל במיל גלינקא, " זאת הגדולה בתקלות ואין סליחה ואין מחילה. הקימה מהקרשים אינה מייתרת את הצורך לקחת את האחריות ולהיעלם מהבמה הציבורית. אבל לא לפני שאדריכלי הביטחון הכושל ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט ואיתם כל ממשלת הביזיון תכריז על מועד לבחירות ותעוף לנבכי ההיסטוריה. לא מגמגמים על לקיחת אחריות ואין פשרה עם מנהיגות שנכשלה".
3 צפייה בגלריה
הצעדה במוריה חיפה
הצעדה במוריה חיפה
הצעדה במוריה חיפה
(צילום: יואב רונן)

קראו עוד:

מפקד השייטת לשעבר מצר כי נתניהו וגלנט לא מדברים זה עם זה אלא רק דרך התקשורת וזאת במהלך מלחמה. "איזה בושה? איפה הדוגמא האישית?", תוהה תא"ל גלינקא, "תא"ל גולדפוס דרש ממכם לקיחת אחריות. מה יבינו הלוחמים הצעירים עם ראש הממשלה ושר הביטחון בורחים מאחריות?
"נתניהו, נכשלת בתפיסת הביטחון האסטרטגית. לא למדת, לא פקפקת ולא אתגרת את מערכת הבטחון. קיבלת ואישרת. נעלמת דום בשבת הארורה. זה לא צ'רציל, לא בן גוריון, לא רבין או בגין. זה אפס המנהיגות.
"הובלת את המהפכה המשפטית והבאת כמעט למלחמת אחים, פגעת אנושות במערכת המשפט הישראלי ובאמון הבין לאומי בה. היית עסוק בפוליטיקה קטנה ובפחד מהסמוטרצ'ים, והבין גבירים. תושבי הצפון הפכו לגולים בארצם. אנו זקוקים למנהיג אמיתי ולא מי שמפריח סיסמאות "ניצחון מוחלט".
"במלחמת העצמאות לא כבשנו את הכותל ולא את יהודה ושומרון, הזקן פרק את הפלמח ואתה מקים מילציות בן גביר? לא השמדנו את דמשק בששת הימים, לא השמדנו את הארמיה השלישית המצרית ביום הכיפורים. היו מנהיגים שידעו להכות ולעצור. צריך לעצור את המלחמה. ולאפשר משא ומתן של אמיצים".