ראש העיר יונה יהב, שרק נכנס לתפקידו ביום ראשון האחרון, הנחה (רביעי) את מערכת החינוך העירונית לאפשר לאלתר לתלמידים מהחברה הדרוזית תושבי דאלית אל-כרמל ועספיא להירשם למוסדות החינוך בעיר.
3 צפייה בגלריה
קבלת הפנים ליונה יהב
קבלת הפנים ליונה יהב
יהב עם כניסתו לתפקידו השבוע
(צילום: ראובן כהן)
הנחייה זו, שהיא בין הראשונות להתקבל עם כניסתו לתפקיד, תבטל הלכה למעשה מדיניות קודמת של עיריית חיפה, אשר אסרה על שילוב התלמידים הדרוזים במערכת החינוך החיפאית.
לנוכח ההנחיה של יהב, התלמידים הדרוזים המתגוררים ברשויות הסמוכות לחיפה, דאלית אל כרמל ועספיא, יוכלו לשוב ולבחור להשתלב במוסדות החינוך בעיר.

3 צפייה בגלריה
ראש העיר חיפה עינת קליש בוועידה שנה שעברה
ראש העיר חיפה עינת קליש בוועידה שנה שעברה
מבטלים את החלטותיה
(צילום: שרון צור)

קראו עוד:

להחלטתו של יהב קדם מכתב שלח אליו סגן ראש העיר ישראל סביון ב-16 במרץ, בו נכתב כי "ישראל במלחמה והדרוזים, אחים שלנו שנלחמים כתף אל כתף עם ילדינו במלחמה בחזית הדרומית והצפונית. מיטב בניהם משלמים בחייהם.
"כידוע לך המסורת כי הילדים הדרוזים רשאים ללמוד בבתי הספר בחיפה היא מדיניות שקיימת מאז ימי אבא חושי שהוסתר על ידי הדרוזים בעוספיא מפני הבריטים שביקשו לאסור אותו, ואתה כראש עיר שמרת על המסורת הזאת".
סביון ביקש כי מאחר ומסורת זו בוטלה בתקופת קליש, תוך התעלמות מקשר הדם בין יהודים ודרוזים, הוא מבקש מיהב "להורות למנהל החינוך לבטל גזירה לא ראויה זו לאלתר".

3 צפייה בגלריה
לגמלאים יש הרבה מה לתרום. סביון
לגמלאים יש הרבה מה לתרום. סביון
לשמור על המסורת. סביון
(צילום: שרון צור)

בעירייה מציינים כי "מדיניות שילוב הדרוזים במערכת החינוך בחיפה, הונחלה בתקופת כהונתו הראשונה של יונה יהב, אולם בוטלה באופן מפתיע לפני כחמש שנים על ידי ראש העיר לשעבר, עינת קליש-רותם. בהתאם להודעת ראש העיר, התלמידים הדרוזים יוכלו להירשם כבר עתה ללימודים בבתי הספר החיפאיים בשנת הלימודים תשפ"ה".