כמידי שבת הגיעו הערב (שבת) אלפים לצעדת המחאה מכיכר האודיטוריום, לאורך שדרות מוריה ועד מרכז חורב. את הצעדה הובילו שר הבטלון והרמטכ"ל לשעבר אלוף במיל. משה בוגי יעלון, וחתן פרס נובל פרופ' אברהם הרשקו.
4 צפייה בגלריה
בוגי יעלון ופרופ' אברהם הרשקו בצעדה
בוגי יעלון ופרופ' אברהם הרשקו בצעדה
בוגי יעלון ופרופ' אברהם הרשקו בצעדה
(צילום: אמיר שדה)
יעלון היה גם הודבר הראשי בעצרת המחאה במרכז חורב.
יעלון: "תגידו, אתם מוכנים שבראש ממשלת ישראל יכהן נאשם בפלילים? - לא. אתם מוכנים שהשר המופקד על המשטרה יהיה עבריין מורשע בתמיכה בטרור, בגזענות ובהפרעה לשוטר במילוי תפקידו? - לא. אתם מוכנים שממשלה עבריינית של נאשמים, מורשעים וחשודים, תהפוך את ישראל לדיקטטורה? - לא".
"כולנו כאן, בשבוע ה-26 למחאה, כי משהו שורשי, משהו ערכי, משהו ישראלי מחבר בינינו. כולנו כאן כי המשהו הזה קרא לנו לקום ולהתנגד. כולנו כאן, כדי לוודא שישראל תהיה רק דמוקרטיה.
"ההתגייסות שלנו למחאה היום, מזכירה לי את ההתגייסות שלנו במלחמת יום הכיפורים - אלא שאז ההתגייסות היתה מול איום חיצוני וממשלה שטעתה - היום זו התגייסות לנוכח איום פנימי, של ממשלה שפועלת בזדון, והורסת את מה שנבנה משחר הציונות בדם, יזע ודמעות - ממשלת חורבן. בושה".

4 צפייה בגלריה
אלפים בעצרת המחאה
אלפים בעצרת המחאה
אלפים בעצרת המחאה
(צילום: עומרי רוזנברג)

יעלון: "הנאשם נתניהו, אנחנו מכירים, ממשלתך נבחרה באופן חוקי, אך הפכת אותה ללא לגיטימית. בששת חודשי כהונת ממשלתך, הפכת את ישראל למדינה מצורעת בעיני ידידינו בעולם, ובעיני רבים מאיתנו: פגעת בביטחון, פגעת בכלכלה, פגעת בחוסן הלאומי על ידי הסתת איש באחיו, פגעת ביחסים הבינ״ל ובמעמדנו בעולם: האזן לדברי הנשיא ביידן, שמזהיר אותך, שאם הרשות השופטת שלנו לא תהיה עצמאית, אנחנו לא נחשב לדמוקרטיה, ונאבד את בסיס הערכים המשותפים בינינו, באופן שיקרין על שיתוף הפעולה והתמיכה בכלל, ובשיתוף הפעולה הביטחוני, בפרט. המענה שלך הוא לפלרטט עם סין? את היחסים עם ארה״ב אתה מפקיר, כדי להימלט מאימת הדין? אנחנו אומרים לך: לא ניתן".

4 צפייה בגלריה
בוגי יעלון
בוגי יעלון
בוגי יעלון
(צילום: גלי עשת בזק)

"כאשר ביטחוננו ועתיד קיומנו בארצנו, תלויים באחדותנו, אתה ושותפיך העבריינים חסרי האחריות, לקואליציית ריסוק בג״צ, בונים את כוחכם הפוליטי על הסתה ושנאה: בין מזרחיים ואשכנזים, בין תושבי פריפריה ומרכז, בין אנשי עיר וקיבוץ, בין דתיים ולא דתיים, בין יהודים ליהודים ובין יהודים לערבים. אנחנו אומרים לכם: לא ניתן".
"נתניהו, בנית קואליציה הזויה, שמטרתה המשותפת היא לרסק את בג״צ: אתה - כדי למנות את שופטיך ולהימלט מאימת הדין, החרדים - כדי שבג״צ לא יתערב בענייני דת ומדינה ובהשתמטותם משירות בצה״ל, והפירומנים סמוטריץ ובן גביר - כדי שבג״צ לא יפריע להם ולתומכיהם לשרוף בתים ומכוניות בחווארה או משפחה בדומא. בושה".
"המשבר העמוק שאנחנו מתמודדים איתו, שלא היה כמותו ב-75 שנות המדינה, הוא גם הזדמנות: הזדמנות להקמת קואליציה המבוססת על האזרחים המשרתים, העובדים ומשלמים מיסים בחברה הישראלית - ולא על המשתמטים משרות בצה״ל, על פאשיסטים, גזעניים ומשיחיים, ולא על מושחתים של ״כוח, כסף וכבוד״.

4 צפייה בגלריה
 אלפים בצעדה במוריה
 אלפים בצעדה במוריה
אלפים בצעדה במוריה
(צילום: עומרי רוזנברג)

קראו גם:

יעלון: "קואליציה שתחוקק חוקה למדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, ברוח מגילת העצמאות, בה יהיה מקום לזרמים השונים ביהדות ולבני המיעוטים והמגזרים השונים, שייהנו משיוויון. חוקה, שתסדיר את היחסים בין הרשויות, תוך שמירת האיזונים ביניהן. חוקה, שתגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי תקופות כהונה, ולא תאפשר לנאשם לכהן בתפקיד ציבורי - בוודאי לא כראש הממשלה".
"אנחנו נמשיך ביחד במחאה, כדי ״שמעז ייצא מתוק״ ונצא ביחד מחוזקים מהמשבר. נמשיך במחאה עד שיהיה ברור שישראל לא תהיה דיקטטורה, אלא רק דמוקרטיה".