היא מומחית לקבלת החלטות ותורת המשחקים, היא מגיעה מתחום הפסיכולוגיה והפכה למומחית בתחום הפסיכולוגיה החיובית. היא מרצה ברחבי העיר, מתראיינת באמצעי התקשורת, שומרת על פרופיל גבוה, ומוכרת באוניברסיטה כדמות צבעונית, פרובוקטיבית ומלאת ידע.
3 צפייה בגלריה
פניה של האוניברסיטה. ד"ר קרן אור חן
פניה של האוניברסיטה. ד"ר קרן אור חן
פניה של האוניברסיטה. ד"ר קרן אור חן
(צילום: מורן לוי, אוניברסיטה)
בימים אלו, ד"ר קרן אור חן, מקבלת לידיה את ניהול האקדמי המרכז הקליני הבינתחומי באוניברסיטת חיפה, תוך שהיא נכנסת לנעליה הגדולות של פרופ' רבקה יהב, ושהמרכז נבנה בדמותה.
ד"ר אור חן מלאת האנרגיות מסתערת על המרכז, מבקשת להמציא אותו מחדש, להרחיב את פעילותו ולהעמיד אותו לטובת הציבור בחיפה והצפון.
"אני הולכת להיות הפנים של המרכז כאשר יהיה יועץ ארגוני שיעבוד במקביל".
למרכז הקליני שתי מטרות. להעניק טיפול טוב וזול לקהילה ובמקביל להכשיר את אנשי הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות תחתיו פועל המרכז.
"אני בוגרת דוקטורט בפסיכולוגיה, מומחית לקבלת החלטת ותורת המשחקים, גדלתי באוניברסיטה ושאבו אותי לבית הספר לעבודה סוציאלית שם אני חברת סגל בכיר. במשך שנים רציתי לפתוח בית ספר למדעי האושר בהתאם לעקרונות הפסיכולוגיה החיובית. אני מרצה בנושא בכל רחבי הארץ. בית הספר ייפתח במרכז הקליני. כשאישרו לי את הקמת בית הספר הוצע לי התפקיד מנהלת אקדמית".

3 צפייה בגלריה
נעליים גדולות. ד"ר אורן חן ופרופ' רבקה יהב
נעליים גדולות. ד"ר אורן חן ופרופ' רבקה יהב
נעליים גדולות. ד"ר אורן חן ופרופ' רבקה יהב
(צילום: דודו פאפארצי כוהן, פרטי)

מה כולל המרכז?
"למרכז 4 זרועות. זרוע ראשונה - הפרעות בתקשורת. קלינאות תקשורת בתחום שפה לכל הגילים. זרוע שנייה – אודיולוגיה. בדיקות שמיעה לקהל הרחב. זרוע שלישית – ריפוי בעיסוק. זרוע רביעית – פסיכותרפיה. אני רוצה לתת טיפול רגשי זוגי ואישי במחיר זול ולקצר תורים לאנשים. אקים מרכז להפרעות אכילה, טיפול ב-CBT. המרכז נפתח ב-2003 על ידי פרופ' רבקה יהב ועשתה דברים מדהימים. עכשיו אני רוצה לחדש ולפתח".
מה למשל?
"אני מרצה ברחבי העיר על פסיכולוגיה חיובית ואני אחזיר את השיעורים לתוך המרכז. הציבור יוזמן להרצאות בנושא, קבלת החלטות, חלומות והכל בהקשר פסיכולוגיה חיובית. יהיו מרצים נוספים בכירים ביניהם יהודית כץ, ד"ר ליאת יקיר, פרופ' יורם יובל ומיטב המומחים בנושא. אנו רוצים למשוך את הקהל הרחב שישמע תוכן מדעי פופולרי".
מה עוד?
"אני מקדמת פרויקטים לקהילה, ביניהם פרויקט ענק של ליווי בנות זוג של נפגעי נפש ונכים במשרד הבטחון. בנוסף פרויקט קידום בריאות בשב"ס. נקים מכון פיזיותרפיה. אני מחפשת תורם להקמת תא לחץ לטיפול באוטיזם. נקים מכון לאבחון, מאחר ואנשים ממתינים זמן רב לאבחון אוטיזם. נטפל בנושא הפרעות שינה, והכל יהיה בסבסוד של קופות החולים.
"אני רוצה גם להוריד את התורים לציבור, להציע טיפולים זולים וגם לאפשר למתמחים שלנו מקומות להתמחות. כולם ירוויחו מזה, זו מהפכה".

3 צפייה בגלריה
ד"ר קרן אור חן
ד"ר קרן אור חן
ד"ר קרן אור חן
(צילום: דודי פאפרצי כוהן, אוניברסיטה)

קראו עוד:

זה נשמע טוב מדי. זה כלכלי?
"למרכז תקציב סגור והוא נפגע קשה מאד בתקופת הקורונה. היו מי שחשבו לסגור אותו אבל אני מצפה להפוך אותו למרכז רווחי. יש אתגר גדול מאד להציע שכר למטפלים שבשוק החופשי יכולים להשתכר הרבה יותר, אבל המרכז מציע למומחים ערך מוסף מעבר לכסף".
ד"ר אור חן, כיום תושבת חיפה, אמא לשני ילדים, האחד מנישואים קודמים ואחד מבן זוגה הנוכחי.
מה קרה למרצה הפרובוקטיבית?
"במשך שנים טענו שאני צבעונית ופופוליסטית, טענו שאני פרובוקטיבית עם עקבים, שמעדיפה לעשות הרצאות במקום מחקרים. אבל עכשיו משום מה יש קונצנזוס לגבי, הפכתי לפנים של האוניברסיטה, והמוכרות שלי הפכה ליתרון. מאז ששמעו שאנהל אקדמית את המרכז, הרבה פונים אליי לשיתופי פעולה. זה מרגש לעבוד למען הקהילה יחד עם רבים וטובים במרכז, ביניהם דפנה ברקוביץ', דפנה בן ציון, עופר קסטל ועוד".
כמה טיפים לאושר?
"על רגל אחת, הנאה ומשמעות. תנו משמעות לדברים שגורמים לכם אושר. אל תנסו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר אלא החלטה מספיק טובה לאותו רגע. וגם אם קיבלתם החלטה לא טובה, תוכלו ללמוד ממנה ולהשתפר. אבל זה על קצה המזלג והמשך בהרצאות במרכז הקליני הבינתחומי בקרוב".