בעמותת נח - ההתאחדות הישראלית של הארגונים להגנת בעלי החיים, מוצפים בפניות ממאכילי חתולים חיפאים שנקנסו שלא כדין ומזמינים את התושבים להצטרף אליהם "למאבק נגד בריונות עיריית חיפה", כפי שאומרת מנכ"ל העמותה אלה אבין.
1 צפייה בגלריה
האכלת חתולי רחוב
האכלת חתולי רחוב
האכלת חתולי רחוב
(צילום: פרטי)
"יחד נצליח להגן על החתולים של אף אחד ועל אנשים שמאכילים ודואגים להם. שלושה פקחים יושבים במארב על מאכילי חתולים, מסיירים ברכבים ליד ביתם בשעות לא שגרתיות כמו למשל יום שישי בחצות כדי לתת קנס בסך 730 שקלים למאכילים".
פוסט שנכתב בנושא בפייסבוק זכה לעשרות תגובות מזדהות. אביטל, שמתגוררת ברחוב נפתלי אימבר, מספרת: "אני מאכילה חתולים בצורה נקייה. הייתי במקום מסוים שאני מאכילה בו חתולים. בסביבות 12 בלילה ביום שישי יצא מולי פקח עירייה, ביקש את מספר תעודת הזהות שלי, אמר: 'את מפזרת אוכל, אסור לפזר ככה'. אני שמה שם ערימות, מחכה שהם יסיימו לאכול ואז מנקה. הסברתי לו שאני תמיד עושה כך, הוא לא אמר לי כלום, נכנס לאוטו ונסע. תוך שבועיים אני מקבלת דו"ח קנס בדואר".
מאכילת חתולים נוספת אומרת: "בשם המאבק בחזירי הבר הפכו אותנו לשעירים לעזאזל".
קראו גם >>>
אבין מוסיפה: "העירייה לא יכולה יום אחד לקום ולהכריז שזה אסור, בלי שום הסברה, במיוחד שיש המון לכלוך בעיר. להגיד שמאכילי חתולים אשמים בזה שחזירי בר מגיעים מחיפה לאכול אוכל של חתולים זה לא נכון. יש מספיק פסולת ביתית שהם יכולים לנשנש. החזירים לא באו לבד כי היה להם משעמם, אלא כי האדם גזל להם שטחים. אם יש בעיה עיקרית של זבל אז צריך לפתור אותה. הפקחים לא אוכפים חוקי ניקיון ולא אורבים לאנשים שזורקים פסולת מחוץ לפחי זבל. מאכילי חתולים הם טרף קל".
חברת מועצת העיר וחובבת בעלי החיים, הילה לאופר: "אני נגד האכלה מזהמת שפוגעת בסביבה ומושכת חזירי בר, אבל נראה שיש פה רדיפה. חזירי הבר לא הגיעו בגלל מזון חתולים והמאכילים ברובם הם לא הבעיה. מצד אחד מגדילים תקציב לעיקורים וסירוסים, שזה מבורך, מצד שני ממלאים בחזרה את קופת העירייה בקנסות גבוהים למאכילי חתולים נורמטיביים".
מעיריית חיפה נמסר: "העירייה מעודדת האכלת חתולי רחוב באופן אחראי ונכון ומבלי שנגרמים מיפגעים ו/או מטרדים. האכלת חתולים, אשר נעשית באופן שעשוי לזהם את הרחוב, גורמת בין היתר להגעת חיות בר ומזיקים למיניהם כגון חזירי בר, עורבים, חולדות, עכברים ובעקבותיהם גם נחשים. כתוצאה מכך עלול להיגרם מפגע תברואתי ובריאותי.
"בנוסף, האכלה הנעשית באופן זה גורמת לחיות הבר להתרגל להזנה מבני האדם ולחפש את קרבתו, וכתוצאה מכך נגרמים מפגעים לציבור הרחב כגון תקיפות בני אדם, נזקי רכוש, תאונות דרכים ועוד".
עוד עדכונים - חדשות חיפה