מאז פתיחתן של מנהרות הכרמל בדצמבר 2010, תעריף הנסיעה במנהרות חווה עליות בכפוף להסכם הזיכיון בין המדינה לבין קבוצת כרמלטון. החל מ-1 ביולי התייקר פעם נוספת תעריף הנסיעה, והעלייה הציתה מחדש את המחאה.
1 צפייה בגלריה
מנהרות הכרמל
מנהרות הכרמל
מנהרות הכרמל
(צילום: הלל פוסק)
"ממליצים לכם לחשב מסלול מחדש. אנחנו בחרנו להחרים את מנהרות הכרמל ואתם?" נרשם בפוסט שפורסם בדף המחאה בפייסבוק שבו קרוב ל-30 אלף עוקבים. כעת מתוכננת פנייה לשרי התחבורה, האוצר והגנת הסביבה בבקשה להלאים את המנהרות. רותי בנין, מראשי המאבק: "הם יכלו לבחור לא להעלות את המחיר כי אנשים עכשיו אחרי קורונה".
קראו עוד >>
תעריף הנסיעה במנהרות הכרמל גורר כעס ומחאה מצד תושבי המפרץ כבר שנים. לטענת התושבים, המחיר הינו גבוה מאוד עבור נסיעה קצרה וכתוצאה מכך רבים לא יכולים להשתמש בו. בתחילת חודש יולי התייקר תעריף הנסיעה בעקבות ההצמדה למדד, כך שעלותו של מקטע אחד ברכב פרטי למנויים יעלה מ-8.05 שקל שהיה המחיר מחודש אפריל השנה, ל-8.19. ולנהגים שאינם מנויים יעלה המחיר מ-9.91 ל- 10.04. זאת, בעוד שהמחיר למשאית יעלה מ- 49.75 למקטע ל-50.37 שקל.
עדכון התעריף הצית מחדש את הזעם בציבור על הנושא ואחדים קראו בפייסבוק להחרים את המנהרות ולנסוע בדרכים חלופיות. לדברי רותי בנין, מובילת המחאה נגד תעריפי המנהרות בימים אלה הם שוקדים על פנייה לשרי הממשלה הנוגעים בדבר.
"העלייה הזאת היא שערורייה. נכון שמותר להם, הם לא עושים דבר בניגוד לחוק כי המדינה חתמה איתם על הסכם שערורייתי. אבל הם יכלו לבחור לא להעלות את המחיר כי אנשים עכשיו אחרי קורונה.
בנוסף, ההסכם שעשה עימם משה כחלון והוריד את המחירים, עומד לפוג ואז תהיה קפיצה גדולה יותר במחירים. לאנשים אין אופציה אחרת לחצות את העיר, יש הרבה אנשים שבסוף החודש משלמים בין 700 ל-800 שקל רק כדי לחצות את העיר", אמרה.
"בכוונתנו לשלוח בימים הקרובים מכתב לשרים כאשר אחת הבקשות תהיה להלאים את מנהרות הכרמל. לא יכול להיות שבירושלים ששם ישנן מנהרות ארוכות יותר הנסיעה היא חינם, ותושבי חיפה והקריות היחידים שמשלמים. כמו כן אם ייסעו יותר במנהרות, זיהום האויר ירד".
את תגובת חברת כרמלטון לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה.