בית המשפט העליון קיבל בסוף השבוע את הערעור שהגישה הפרקליטות, והוסיף שלוש שנות מאסר לגבר שנגזרו עליו 11 שנות מאסר בבית המשפט המחוזי חיפה. הנאשם (54) הורשע באונס של בתה של חברתו, בת 12, שנכנסה להריון כתוצאה מהאונס ועברה ניתוח להפסקתו. לאחר שהחלימה מהניתוח נאלצה הקטינה לשהות תקופה ארוכה במרכז חירום.
1 צפייה בגלריה
היכה ילדות קטנות באגרופים ובחגורה
היכה ילדות קטנות באגרופים ובחגורה
היכה ילדות קטנות באגרופים ובחגורה
(צילום: Shutterstock)
הנאשם נהג באלימות כלפי בת ה־12 ואחותה בת ה-9, היכה אותן בידיו ובחגורה וגרם להן חבלות, משך בשערן וזרק על אחת מהן כיסא בעל רגלי ברזל. הוא הודה שאנס את הקטינה באפריל 2018, בזמן ששהו לבדם בדירה. הוא הורשע בעקבות הודאתו במסגרת הסדר טיעון.
בית המשפט המחוזי הסתפק בעונש של 11 שנות מאסר ופיצוי של 130 אלף שקל לילדה. במחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה טענו בערעור כי גזר הדין נעדר מסר של הרתעה כלפי מי שמנצל את חולשתם של קטינים, ופוגע בהם פגיעה מינית קשה תוך ניצול הקשר המשפחתי.
"האונס התבצע על רקע מסכת אלימות קשה ואווירת טרור ואלימות קשה שהשליט הנאשם בבית המשפחה כלפי שתי הקטינות"
בעליון קיבלו את הערעור והחמירו בגזר הדין, וכתבו: "האונס התבצע על רקע מסכת אלימות קשה ואווירת טרור ואלימות קשה שהשליט הנאשם בבית המשפחה כלפי שתי הקטינות". עוד ציינו: "הפגיעה הקשה, הנזק רחב הטווח והבלתי הפיך, המקיף את מכלול מישורי חייה של הקטינה, מחייבים מתן ביטוי לכך הן בקביעת המתחם והן בגזירת העונש. כך גם הריונה של הקטינה כתוצאה ממעשה האונס, על הנזקים שהתלוו לכך, הינו נסיבה מחמירה שהעצימה את הפגיעה ותוצאותיה".