חוסר בהירות באשר לעתיד שדה התעופה בעיר. עו"ד דביר לנגר הפועל למען הארכת השדה בחיפה פנה למינהל התכנון ודרש לקבל הסבר היכן עומדת התוכנית הלאומית תת"ל 80 במרכזה עומדת הארכת השדה.
1 צפייה בגלריה
 מסלול ההמראה. במינהל התכנון ורשות שדות התעופה לא רואים עין בעין
 מסלול ההמראה. במינהל התכנון ורשות שדות התעופה לא רואים עין בעין
מסלול ההמראה. במינהל התכנון ורשות שדות התעופה לא רואים עין בעין
(צילום: רמי שלוש)
ראש תחום תשתיות לאומית במינהל התכנון, ויקי ודובין, ענתה לעו"ד לנגר כי "נכון לעת הזו רשות שדות התעופה (רש"ת) לא המשיכה בקידום התוכנית. ככל שנדרש מידע נוסף הוא בידיעתה של רש"ת".
עו"ד לנגר טוען כי לא יתכן שרש"ת, המוגדרת כיזם בתוכנית תת"ל 80, תזנח את הארכת שדה התעופה על דעת עצמה לאחר שהממשלה החליטה לקדם את התוכנית. עו"ד לנגר: "אם תוכנית מוגדרת כתוכנית לאומית, מובן כי היזם זוכה באמצעים כבדי משקל לטובת קידום התוכנית, אך מנגד היזם לא יכול לזנוח את התוכנית שמקודמת כצורך לאומי. יש פה פלונטר תכנוני ולא ברור מי הסמכות להכריע האם לקדם או לעצור את הארכת השדה. האם משרד התחבורה יכול בניגוד להחלטת ממשלה למנוע את הארכת השדה? עיריית חיפה צריכה להגיש בג"צ בנושא אך נראה שגם היא מציגה מדיניות לא ברורה באשר לשדה".
יצוין כי הודעה זו של נציגת מינהל התכנון מגיעה שבועיים בלבד לאחר שבמינהל התכנון טענו בפני ועדת המנכ"לים כי יש כוונה להאריך את שדה התעופה, ולאחר שמנכ"ל משרד התחבורה הודיע לראש העיר עינת קליש כי אין בכוונתו לקדם את הארכת השדה.
ברש"ת מסרו: "רש״ת מקדמת את תת״ל 80 בהתאם להנחיות משרד התחבורה. בימים אלה מוגשים המסמכים העדכניים האחרונים לקראת הפקדת התוכנית במתכונתה העדכנית".
מהוועדה לתשתיות לאומיות נמסר: "רשות שדות התעופה, יוזמת התוכנית, טרם הגישה מסמכים נוספים במסגרת תת"ל 80. עם הגשת המסמכים, הוועדה תבחן אותם".