במסמך שגיבשה רכבת ישראל והועבר לוולחו"ף, הוועדה לשמירה על סביבה חופית של מינהל התכנון, מוצע כי תחנת חוף הכרמל בחיפה תורחב בהיקף אדיר של מאות מיליוני שקלים.
1 צפייה בגלריה
תחנת חוף הכרמל
תחנת חוף הכרמל
תחנת חוף הכרמל
(צילום: רמי שלוש)
במסגרת הרחבת התחנה, יבוצעו חפירות לטובת שיקוע קווי הרכבות המהירות שצפויות לחבר את צפון ומרכז הארץ. תחנת חוף הכרמל תהפוך בסיום העבודות הנרחבות לרב מפלסית, ותכלול 4 מסלול רכבות מהירות בקומה התחתונה, ועוד 4 רכבות פרבריות במפלס העליון.
התוכנית שהועברה מתייחסת לתוואי הרכבת עד חיפה, וזאת במסגרת תת"ל 65א', בעוד שהמשך הנחת המסילות במסגרת תת"ל 65ב' טרם הוכרע.
משמעות הצעת התכנון של רכבת ישראל עבור חיפה עלולה להיות הרסנית. ארגוני סביבה ופעילים בתחום התחבורה מתריעים כי יישום התוכנית תשאיר את מסילות הרכבת על קו החוף של חיפה לתקופה ארוכה, ולא תאפשר את העתקם.
בנוסף, במהלך עבודות הכרייה העצומות, שיימשכו תקופה ארוכה, יהפוך אזור מת"ם וחוף הים לאזור התארגנות עבור רכבת ישראל, כמויות עצומות של בטון וברזל יונחו בקרקע בסמוך לקו החוף, וההשפעה הצפויה על הסביבה החופית תהיה הרסנית.
תוכנית רכבת ישראל מעמידה בסימן שאלה את נושא המנהור לאורך קו החוף, ובשנים הקרובות, על פי תוכנית רכבת ישראל, הציבור החיפאי יצטרך להתמודד עם משאיות, חפירות, והרס של אזור החוף וסביבת מת"ם. מעבר לכך, גורמים בחיפה נערכים למאבק ציבורי רחב שימנע את יישום התוכנית והעברת תחנת חוף הכרמל בסמוך לאצטדיון סמי עופר.
בארגוני הסביבה אומרים השבוע: "החיפאים חייבים להתעורר עכשיו לפני שמתקבלת החלטה שתקבע את מסילות הרכבת לחוף הים. בשבועות הקרובים נצא למאבק מסודר ומקווים כי בעירייה יתעוררו בזמן ויצטרפו למאבק".
מיינט חיפה פרסם את כוונת הרכבת להרחיב את תחנת חוף הכרמל, וכעת נראה כי הרכבת מציגה החלטה מגובשת תוך היערכות להשקעת כמיליארד שקלים בתחנת חוף הכרמל.
עוד כתבות - חדשות חיפה