כשבר פרטוש-שלוש (30) מעכו הגיעה לרמב"ם ללדת את בתה הראשונה, היא לא שיערה עד כמה המפגש עם המיילדת שלה הולך להשאיר חותם בחייה.
2 צפייה בגלריה
בתמונה: אביה רחל גל, בר פרטוש-שלוש ובתה אביה
בתמונה: אביה רחל גל, בר פרטוש-שלוש ובתה אביה
אביה רחל גל, בר פרטוש-שלוש ובתה אביה
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
אחרי שלושה ימים של שהייה בחדר הלידה, ניתוח חירום ורגעים לא פשוטים, היא יצאה מבית החולים עם תינוקת מקסימה ובריאה, שנושאת את שמה של המיילדת שהיתה שם לצידה ברגעי השיא.
לפני כמה ימים, כארבעה חודשים אחרי אותו האירוע – התראו בר, אביה רחל המיילדת ואביה רחל התינוקת, לראשונה מאז שהגורל הפגיש ביניהן. היום (רביעי) מציינים ברחבי העולם את יום המיילדת הבינלאומי, אשר הוכרז כיום מודעות והוקרה על פועלן של מיילדות בעשרות מדינות.
2 צפייה בגלריה
בתמונה: אביה רחל גל, בר פרטוש-שלוש ובתה אביה
בתמונה: אביה רחל גל, בר פרטוש-שלוש ובתה אביה
כשאביה פגשה את אביה
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
"הגעתי לרמב"ם עם ירידת מים, די סמוך למועד הלידה, ואני זוכרת שזו הייתה משמרת ראשונה ואביה רחל הייתה שם", משחזרת פרטוש-שלוש את שאירע. "כבר אז חשבתי שיש לה שם מקסים", היא מוסיפה.
"במשך שלושה ימים הייתי בחדר הלידה ולא הייתה התקדמות. ביום השלישי אביה רחל נכנסה שוב לחדר הלידה, למשמרת נוספת שלה, וזמן קצר אחרי הלידה התחילה להתקדם, אבל אז הדברים התחילו להסתבך".
בתוך דקות ספורות המדדים של פרטוש-שלוש החלו לאותת כי משהו לא מתנהל כשורה עם הלידה. עם חשד להיפרדות השליה ברקע, אשר התברר בסופו של דבר כנכון, פרטוש-שלוש הובהלה לחדר ניתוח להליך חירום, שבסופו נולדה בתה כשהיא בריאה ושלמה.

אחרי יממה שבה היולדת מתאוששת מהניתוח ובתה התינוקת נמצאת תחת השגחה בפגייה, נפגשו השתיים: "יום אחרי הלידה, כשראיתי את הילדה, פתאום הכל התחבר לי. אביה רחל עלתה לי בראש כל הזמן והחלטנו שזה השם של הילדה. היא פשוט נכנסה לי ללב", היא מספרת.
"במהלך הזמן שנותרתי ברמב"ם חיפשתי אותה, אבל היא לא היתה. מאז חזרתי לרמב"ם עוד פעמיים, לבדיקות, אבל גם אז לא מצאתי אותה במשמרת. בסוף ביקשתי את מספר הטלפון שלה. הייתי חייבת ליצור איתה קשר ולהסביר לה עד כמה היא נגעה בי".
את היום שבו המיילדת אביה רחל גל (33), קיבלה הודעת וואטסאפ מרגשת, היא לא תשכח אף פעם: "אני פותחת את הטלפון ורואה מסר ממספר שאני לא מכירה", היא נזכרת.
"בהודעה כתוב הסבר מאמא טרייה שהחליטה לקרוא לבת שלה על שמי. היא סיפרה שכשהם נכנסו לחדר הלידה, הם עדיין לא ידעו איך לקרוא לתינוקת, אבל בעקבות המפגש איתי, הם החליטו לתת לה את שני השמות שלי – אביה רחל. ממש התרגשתי. זו מתנה מדהימה, הפרגון הכי גדול שאפשר לתת למיילדת.
"מבחינתי זה האישור שאני נמצאת בעבודה הנכונה שמתאימה לי. תכננו להיפגש כבר קודם, אבל לא יצא. בר סיפרה לי שאחרי הלידה הם הסבירו למשפחה למה התינוקת נקראת אביה רחל, ושכל המשפחה כבר מכירה אותי ואני אורחת כבוד אצלה", היא צוחקת במבוכה, "היו תקופות בחיים שחשבתי להוריד שם אחד מתעודת הזהות, כי השם שלי הוא כמו שלושה שמות פרטיים", היא מתוודה, "אבל עכשיו אי אפשר לעשות את זה. זה מחייב מדי".
פורסם לראשונה: 14:09, 05.05.21