מסתמן: עיריית חיפה ורשות הטבע והגנים יפעילו פיילוט להעתקת חזירי בר להר חורשן. על-פי התכנית בכוונת העירייה להעסיק פרוייקטור בעלות של כ-400 אלף שקלים. הפיילוט יעסוק בהעתקת שני חזירי בר לחורשן ומעקב אחר הסתגלותם.
1 צפייה בגלריה
חזירי בר בחיפה
חזירי בר בחיפה
חזירי בר בחיפה
(צילום: פרטי)
בעקבות התכנית המסתמנת, הפעיל החברתי והסביבתי ירון חנן פנה במכתב לרשות הטבע והגנים. "אני מקווה שהתוכנית הזו לא נכונה", כתב חנן, "כי אם אלה הם הפתרונות שלכם למכת החזירים בחיפה וכך נעבור עוד עונות המלטה נוספות עד ש"תלמדו" סוף סוף את הנושא על סמך "הניסויים" הללו...הרי ברור שהמשבר שצפוי לתושבי חיפה והחזירים יהיה כ"כ גדול שכולם עוד יצטערו על בזבוז הזמן הזה...דרך אגב אני צופה שאת המחיר הכי נורא ישלמו הרבה מאד חזירים וכל שרשרת המזון שלהם".
קראו גם >>>
חברת המועצה שרית גולן תוקפת את ההחלטה ואומרת: "לאחר שנתיים של ניסוי ותהיה, נחשו מה? שום פתרון, רק עוד ניסוי שבמסגרתו יועתקו 2 חזירי בר להר חורשן ורק בסיום התקופה יוחלט האם יועתקו עוד פריטים. בחיפה יש מאות חזירי בר מבויתים ועוד אלפים נוספים שמסתובבים בלילה. אנחנו ניאלץ לספוג עוד תקופת המלטה בזמן הזה. ככה לא מנהלים משבר".
מרשות הטבע והגנים נמסר: "במסגרת בדיקה משותפת נעשה ניסיון העתקה של מספר מצומצם של חזירים אשר יענד להם משדר gps אשר יעקוב אחר תנועתם והתנהגותם. לאור תוצאות הבדיקה יוחלט האם העתקת חזירים זה אמצעי נוסף שניתן יהיה להעזר בו. להערכת הרשות ידרשו אמצעים נוספים, שיטה זאת הנה אחת מתוך רבות, והתוצאות, יהיו אשר יהיו לא יפסלו אף שיטה. מיקום הניסוי יעשה בידיעת והסכמת ראשי רשויות שבהן יעשה הניסוי".
תגובת עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.