הנהגת ההסתדרות הרפואית החליטה אתמול (שלישי) על שביתת מחאה היום (רביעי) לשעתיים. השביתה כוללת את כל בתי החולים בחיפה: רמב"ם, כרמל ובני ציון. ההודעה של ההסתדרות מגיעה על רקע ההפגנות ברחבי הארץ כחלק מהמאבק נגד חקיקת החוק לביטול עילת הסבירות.
2 צפייה בגלריה
בית חולים
בית חולים
טיפולי חירום יופעלו במהלך השביתה
(צילום המחשה: shutterstock)
הרופאים עובדים במתכונת חירום למשך שעתיים בין 10:30-08:30 וכלל השירותים שאינם דוחפים יעצרו. ישיבות הסברה מתקיימות בין השעות 08:30-09:30.
בהסתדרות הרפואית מדגישים: "מתוך אחריות, אנו הרופאים, נעשה כל שביכולתנו על מנת למנוע את הפגיעה בציבור המטופלים". במסגרת זו, טיפולים וניתוחים שהחלו קודם לתחילת שביתת המחאה לא יידחו אלא יתקיימו כמתוכנן.
במכתב מפורט שהגיע לוועדי הרופאים בכל בתי החולים ציינו ראשי ההסתדרות הרפואית את הסיבות להשבתה. לטענתם, שינוי חוק השפיטה בנוגע לסבירות יפגע קשות במערכת הבריאות: "ככל שתיקון זה לחוק יסוד השפיטה יתקבל, יהיה בו כדי לפגוע פגיעה משמעותית במערכת הבריאות, ברפואה במדינת ישראל, בציבור המטופלים, בציבור הרופאים ובזכויותיהם כאחד.

2 צפייה בגלריה
רופאים
רופאים
הרופאים יעבדו במתכונת חירום למשך שעתיים
(צילום: shutterstock)

"כך למשל שר הבריאות יוכל לקבל החלטות משיקולים שאינם סבירים, בנושאים מקצועיים ורפואיים, בנושאי מינויים בנושאי משמעת וכיוצ"ב, ולא ניתן יהיה לבקר את סבירות החלטותיו אלה. לכך, ההסתדרות הרפואית שהינה הארגון היציג של הרופאים במדינת ישראל כמו גם הגוף הפועל לשמירת איכות הרפואה וקידום וחיזוק בריאות הציבור ומערכת הבריאות בישראל, אינה יכולה להסכים לתוצאה קשה זו אשר תפגע במערכת הבריאות".

קראו עוד:

בהנחיות להשבתה נאמר כי מי שלא קיבל הודעה על דחיית הטיפול אליו הוזמן בגלל השביתה, יקבל את הטיפול. כמו כן, "יובהר כי טיפולי חירום - שירותי דיאליזה, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות, טיפול אונקולוגיים - יפעלו במהלך השביתה" .
בבתי החולים תתקיים שביתת המחאה בין השעות 8:30 ל-10:30, ובמרפאות הקהילה תתקיים שביתת המחאה בין השעות 8:00 ל-10:00.

אלו השירותים שיפעלו כרגיל

מכוני גסטרו לפעולות שלא ניתן לדחות (להבדיל ממרפאות גסטרו אשר שובתות), טיפולי יום, אונקולוגיה, סקירות מערכות מאוחרות לנשים בהריון, טיפולי IVF, אשפוזי יום, מיון טראומטולוגי.
עוד נמסר מהסתדרות הרפואית: "במסגרת השביתה ישבתו הרופאים העובדים בלשכות הבריאות, רופאי ביה"ס, רופאים העובדים במשרדי ממשלה ובמוסדות רפואיים אחרים וכן רופאים הממלאים תפקידים אדמיניסטרטיביים".
פורסם לראשונה: 19:22, 18.07.23