עו"ד גיא אופיר בעל ותק של למעלה מ-20 שנה בתחום המשפחה והירושה. בשנת 2000 ייסד את משרד עורכי הדין שבבעלותו, ולפני שלוש שנים עבר מקריית מוצקין לשדרות ירושלים 18 בקריית ביאליק.
כמומחה בתחום המשפחה והירושה נחשב עו"ד אופיר למרצה מבוקש במוסדות אקדמיים, ובעבר שימש כיו"ר ועדת בתי המשפט לענייני משפחה וועדת בתי הדין הרבניים בלשכת עורכי הדין-מחוז חיפה. מתוקף מומחיותו הוא משמש לעיתים קרובות כיועץ חיצוני בתיקים מורכבים. המשרד שבבעלותו מעסיק שלושה עורכי דין בכירים וצוות מנהלה.
1 צפייה בגלריה
עו"ד גיא אופיר
עו"ד גיא אופיר
עו"ד גיא אופיר
(צילום: באדיבותו)
"אני מוצקינאי מלידה", מספר עו"ד אופיר. "בקריות אני מרגיש בבית, כאן גדלתי וצמחתי. אני מאוד מחובר לאזור, ואוהב לראות את ההתפתחות והצמיחה של הקריות. כיף לראות את התהליך הזה ולפגוש כל יום חברים לדרך. יש משהו מאוד מיוחד בקריות, משהו שרק מי שנולד וגדל כאן יכול להבין".
ספר על תחילת דרכו של העסק.
"לפני כעשרים שנה, הבנתי שעומד להיפתח בית משפט לענייני משפחה בקריות. חשבתי שיהיה נכון לפתוח כאן משרד שמתמחה ועוסק בתחום, וישרת את תושבי הקריות והסביבה. הבנתי שיש כאן אוכלוסיה צעירה שנוטה יותר להתגרש וזה שירות שיהיה מאוד חיוני לתושבים. מאחר וזה תחום שמצריך הרבה רגישות, מקצועיות ומומחיות גבוהה, הבנתי שזה התחום שמתאים עבורי. מאז עברו שנים, השם והמוניטין נבנו, והיום אני יודע שעשיתי צעד נבון".
מה למדת שחשוב ללקוחות?
"בתחום דיני המשפחה חשובים מאוד המקצועיות, הזמינות, השירות, אבל מה שהכי חשוב זו האינטליגנציה הרגשית. אי אפשר להיות טוב בתחום הזה אם אין לך אינטליגנציה רגשית גבוהה. חשוב להיות אמפאטי ולא רק מקצועי".
משבר הקורונה שפקד את העולם חולל שינוי גם בעולם דיני המשפחה. "הקורונה הגדילה משמעותית את מספר המתגרשים", מספר עו"ד אופיר ומסביר: "איפה שהיה סדק ביחסים, זה הפך לשבר. החיכוך, הצפיפות, הצורך להיות הרבה יחד, נתנו את אותותיהם. אם בתחילת הקורונה היה חשש להיפרד בגלל קושי כלכלי, עכשיו חוזרים לשגרה, ומחליטים שהגיע הזמן. הקורונה הניחה מראה על הזוגיות – רבים הבינו שהחיים קצרים וצריך להיות שמחים ומאושרים. לא צריך להישאר במקום שלא טוב בו".
מה גורם לך סיפוק בעבודה?
העיסוק בתחום דיני המשפחה והירושה הוא כולו שליחות אחת גדולה. המטרה היא לאזן בין צרכי הלקוח והאינטרסים שלו, לראיית כלל המשפחה ובמיוחד הילדים. להשיג מזעור נזק כלכלית ואישית ולשמור על קשר טוב עם הילדים. זו משימה שבה מצד אחד צריך לפעול משפטית בצורה הכי טובה ומצד שני לפעול בצורה שממזערת נזקים ומסייעת לשיח בריא וראוי. השליחות האמיתית היא לסיים את הסכסוך עם אופק בריא להמשך החיים".
היבט נוסף שעו"ד אופיר מצביע עליו הוא הגנה על הצד החלש מבחינה כלכלית: "חשוב לי לשמור על איזון נכון מול הצד החזק ולהיפך. יצירת הסדרים, הסכמות מסודרות ופסקי דין, הכל על בסיס השוויוניות והצדק"
דוגמא להצלחה שכזו הינו פסק דין תקדימי שהשיג לאחרונה בבית המשפט המחוזי. עו"ד אופיר ייצג את הבעל ובצעד יוצא דופן הצליח לשכנע את בית המשפט לקבל החלטה מחייבת שעל פיה האישה תשלם לבעל דמי מזונות עבורו, מדי חודש ועד לסוף חייו. "מדובר בהחלטה משמעותית מאוד ותקדימית שתשפיע רבות על סוגיות דומות בעתיד", אומר עו"ד אופיר.
מניסיונך הרב, איזה טיפ היית נותן למישהו שנמצא בתחילת דרכו?
"הייתי ממליץ לו לשמור על יושר מקצועי ואישי. לבצע ניתוח סיכויים וסיכונים אמיתי ללקוח כבר מהפגישה הראשונה. אני מאמין בעשייה מתוך תחושת שליחות נקייה ואמיתית ואם מתנהלים כך אז הכסף וההצלחה כבר יבואו מעצמם".
לסיום, איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
ייתכן ואפתח בעתיד סניפים נוספים של המשרד ברחבי הארץ, יש הרבה מחשבות הצעות ובקשות בעניין. אני בהחלט בוחן זאת. יחד עם זאת, המשרד בקריות (בביאליק) ימשיך ויהיה המשרד הראשי שכן אני נאמן לקריות ומתכוון להיות כאן עוד הרבה שנים".
פורסם לראשונה: 17:08, 20.06.21