בית החולים MEDICA אלישע חיפה הטמיע שיטת טיפול חדשנית ופורצת דרך לסל השירותים עבור תושבי הצפון. בית החולים החל בביצוע ניתוחים להחלפת מפרק ברך, באמצעות רובוט המסייע לרופאים המנתחים להתאים את זווית ועומק החיתוך של העצם, המיקום המדויק של החיתוך ומיקום השתל ביחס לעצם ולרקמות הרכות. מדובר בבית החולים היחיד באזור הצפון המבצע ניתוחים מהסוג הזה.
2 צפייה בגלריה
יסייע למנתח
יסייע למנתח
יסייע למנתח
(צילום: ג׳ונסון אנד ג׳ונסון מדטק ישראל, canva)
הרובוט "VELYS" שפותח על ידי חברת Depuy Synthes, חברת האורתופדיה של תאגיד ג'ונסון אנד ג'ונסון, מאפשר חיתוך מדויק בהתייחס לזויות, למיקום, לעומק ולהתאמת המשתל באמצעות חיישנים אופטיים. החיישנים המהירים והמתקדמים מאפשרים למנתח להוציא לפועל בצורה מדויקת ביותר את הניתוח.
הרובוט מופעל על ידי מנתח הנמצא פיזית בחדר הניתוח ומנהל את הפרוצדורה הרפואית.
ניתוחי החלפת מפרק ברך הם בין הניתוחים הנפוצים והמוצלחים ביותר בעולם הרפואה. בשנים האחרונות, המנותחים הופכים להיות צעירים ופעילים יותר, ובהתאם לכך מצפים לחזור לפעילות מלאה ואיכות חיים גבוהה.
2 צפייה בגלריה
יסייע למנתח
יסייע למנתח
הרובוט VELYS
(צילום: ג׳ונסון אנד ג׳ונסון מדטק ישראל, canva)
ד״ר שלומי ישראלית, מנהל בית החולים MEDICA אלישע חיפה: "אנו מביאים את החדשנות הטכנולוגית הרפואית המתקדמת ביותר לתושבי הצפון. הרובוט החדשני וקטן הממדים מאפשר לכל מנתח שעבר הכשרה מתאימה, להתאים את שיטת הניתוח האישית שלו. השימוש ברובוט של ג'ונסון מתבצע ללא צורך בהדמיית CT לפני הניתוח, וכך נחסכת חשיפה מיותרת לקרינה למטופל".
ד"ר ישראלית מוסיף כי "הרובוט מסייע למנתחים לבצע החלפות ברך מדוייקות, בהתאם לתכנון, בצורה מותאמת אישית למנותח. לראשונה יש פתרון עבור אוכלוסייה גדולה של מטופלים החוששים או נמנעים מביצוע ניתוח החלפת ברך. מדובר על פריצת דרך שרותמת התקדמות טכנולוגית לתחום הרפואי, פריצת דרך זו תשפר ותשדרג את התהליך הן עבור המנותחים והן עבור מנתחי בית חולים MEDICA אלישע, חיפה".
קראו גם: >>
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://bit.ly/3yWpXrY
פורסם לראשונה: 09:05, 14.08.22