מקום ראשון מסוגו בארץ נפתח בחיפה. מרכז טיפולי-חוויתי לחולי S.M.A, מונשמים ומשפחותיהם. המקום שבשדרות הנשיא 82, מרכז הכרמל, נקרא 'מהלב לאמיר' והוא עתיר פעילויות משולב בטיפולים לטובת החולים ומשפחותיהם.
4 צפייה בגלריה
המרכז יאפשר סיוע משמעותי למשפחות
המרכז יאפשר סיוע משמעותי למשפחות
המרכז יאפשר סיוע משמעותי למשפחות ולילדים
(משה מעוז)
השבוע שהתה במקום שרית בת ה-6 שנולדה עם תסמונת נדירה, אחת מתוך 10 מקרים שקיימים בעולם. מבין התסמינים היא סובלת מהיפו פלסט, נולדה עם חצי לב, שבו רק חדר ועליה שמאלית, יש לה דום נשימה חריפה, היא מונשמת במכשיר הנשמה ומרכיבה מכשירי שמיעה.
"אנחנו לא עוזבים אותה", אומרת אימה חדווה מונסונגנו המשתייכת לקהילה החרדית, "מאז שהיא נולדה לא יצאנו לשום נופש ועכשיו זו הפעם הראשונה שאנחנו פה בנופשון, שהתאפשר במסגרת המקום ומי שייסדה אותו. אנחנו מלווים בצוות רפואי שמאפשר לנו לראשונה את האופציה הזו, בהתנדבות, בלי לשלם וזה מאוד מרגש".
4 צפייה בגלריה
הדלקת נר המרכז
הדלקת נר המרכז
הדלקת נר במרכז
(משה מעוז)
4 צפייה בגלריה
מהלב לאמיר
מהלב לאמיר
קליש דמעה
(משה מעוז)
המקום פתוח כבר מספר שבועות אולם ביום ראשון השבוע נכנסו אליו המשפחות הראשונות וזו הייתה סיבה למסיבת הדלקת נר ראשון לחנוכה. כ-70 מוזמנים הגיעו לפתיחה וביניהם ראש העיר עינת קליש רותם שהבטיחה בעיניים דומעות מעתה לקחת לטיפולה האישי את התחום של ילדים מונשמים והקרובים אליהם.
המרכז יהווה בשלב הראשוני נופשון למשפחות עם ילדיהן ובהמשך ייפתחו מסגרות מעון יום שיקומי, גן ובית ספר. המרכז יאפשר אשפוז של עשרות חולים, יש בו כיתות לימוד ומתקנים רפואיים מתקדמים. 24 מטופלים ישהו באופן קבוע בבית החולים ויקבלו טיפול מלא, על ידי צוות רפואי וטיפולי מוסמך של המקום. בנוסף, קיים לובי שבו יתארחו אנשי מקצוע ואומנים אשר יעבירו תכני העשרה ופנאי לחולים ומשפחותיהם. כל הפעילות במסגרת משרד הרווחה.
4 צפייה בגלריה
עטרה חיימוביץ' ואמיר
עטרה חיימוביץ' ואמיר
עטרה חיימוביץ' ואמיר
(משה מעוז)
קראו גם: >>>
המקום בייסודה ובעלותה של עטרה חיימוביץ, בעלת עמותת "בית חם" מזה כ-20 שנה ואם אומנת לילד חולה S.M.A, שר על שמו נקרא המרכז. באירוע הוקרן הסרטון סיפור חייו של אמיר שבעקבותיו הוקם המרכז הטיפולי חוויתי "מהלב לאמיר". עטרה אימצה את אמיר בהיותו תינוק והרופאים לא ראו סיכוי כי ישרוד אור יום, אבל כיום הוא כבר בן 25.
חיימוביץ: "הילדים האלה לא נספרים והעמותה היא זו שדאגה והוציאה אותם לחופש, בעוד שאף אחד לא חושב שאחרי שנה וחצי בסיר לחץ מגיע גם להורים ולילדים לנשום. מדובר בקונספט ראשון מסוגו בארץ, המציע מרגוע, בילוי והעשרה עבור החולים ומשפחותיהם, עם אפשרות להשאיר את החולים לחופשה, עם לינה ופיקוח צמוד אצלנו".
פורסם לראשונה: 17:16, 30.11.21