בית החולים רמב"ם רכש את הרובוט המתקדם מסוגו בעולם לביצוע הליך החלפת מפרק ברך עבור המערך האורתופדי.
2 צפייה בגלריה
ד"ר נביל גרייב במהלך הניתוח החדשני
ד"ר נביל גרייב במהלך הניתוח החדשני
ד"ר נביל גרייב במהלך הניתוח החדשני
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

רובוט לניתוח מפרק ברך ברמב"ם
(צילום: רמב"ם)


בכך הפך רמב"ם לבית החולים היחיד באזור הצפון המבצע את הניתוח המדובר כבית חולים ציבורי. באמצעות הרובוט מבקשים במערך האורתופדי לספק לתושבי צפון מדינת ישראל את פסגת היכולות הטכנולוגיות בניתוחים מסוג זה, תוך הרחבת סל השירותים הניתוחיים המוענקים לציבור, בסטנדרטים הרפואיים המובילים.
מי מיועד לביצוע ניתוח להחלפת מפרק ברך?
הרובוט מאפשר למערך האורתופדי ברמב"ם להרחיב את סל השירותים הניתנים לציבור המטופלים, באמצעות פיתוח גישות ניתוחיות מתקדמות יותר, דבר המאפשר למטופלים הסובלים משחיקות סחוס, פגיעות במפרקים ועוד, לקבל טיפול מדויק ומותאם אישית לבעיה האורתופדית הקיימת בברך, דבר שהוא בעל השלכות עתידיות הן על ההליך השיקומי והן על איכות החיים בתקופה שלאחר השיקום.

2 צפייה בגלריה
הרובוט להחלפת המפרק ברמב"ם
הרובוט להחלפת המפרק ברמב"ם
הרובוט להחלפת המפרק ברמב"ם
(צילום: רמב"ם)

קראו עוד:

ד"ר נביל גרייב, סגל מנהל המערך האורתופדי, אחראי תחום החלפת מפרקים במערך, מסכם: "מדובר ברובוט מאד משוכלל, ובעל דיוק מאד מאד גבוה, לנו כמנתחים הוא מאפשר לבצע את הניתוחים באופן איכותי יותר ואף נוח יותר לכל אורך הניתוח. עצם קיומו אפשר לנו לבצע ניתוח המותאם אישית לכל מטופל, הבעיה ממנה הוא סובל ובגינה הוא עובר את הפרוצדורה המדוברת.
"כיום, עם הכנסת הרובוט לשירות, בית החולים רמב"ם מיישר קו עם המרכזים הרפואיים המובילים בעולם מאפשר לציבור המטופלים לבחור לקבל את אותו השירות רק בבית חולים ציבורי, הכולל את המעטפת הרחבה סביבו המגלמת בתוכה ניסיון, קידמה ושירותיות".