דויד ראט, מחבר הספר ההומוריסטי-סאטירי "כל מילה מיותרת" שיצא לאור לאחרונה, מציג לעצמו שאלות הרות גורל.
1 צפייה בגלריה
ראט וספרו "כל מילה מיותרת"
ראט וספרו "כל מילה מיותרת"
ראט וספרו "כל מילה מיותרת"
(צילום: פרטי)

איפה אני תופס אותך?
"כרגיל, בין משחק מילים לחידוד לשון".
לאחרונה הוצאת לאור ספר הומוריסטי שלישי, והגיע הזמן לספר לנו על זה.
"אכן כך. בעידן הזה הנחתום חייב להעיד על עיסתו, ואחת ולתמיד חייבים להפסיק עם הענווה הזאת. כל פרסומאי מתחיל יגיד לך ש'עשית ולא פרסמת - לא עשית'. מדובר בספר "כל מילה מיותרת", ספר שכולו אסקפיזם, התאווררות וניקוי ראש".
נשמע כמו קונספט מעניין.
"המטרה הייתה ליצור ספר קליל וחריג בנוף. איך אומרים: תהיה עצמך- כל האחרים תפוסים. זה ספר - גימיק שתפור על עולם שמלא בהפרעות קשב, התרעות חמות והתראות מהחמות. סוג של חטיף שנולד בעידן בו הכול נמהר וחפוז, שחייבים לתקתק ולג'נגל".
כמה משפטים על מלאכת היצירה.
"זו מלאכת איסוף סיזיפית למדי. מרכזים ומקוששים את כל מה שמפוזר בפנקסים, קבצים, פתקיות וברחבי הפייסבוק, ואז מגיעי שלב המיונים והניפויים".
אתה בטח אסיר תודה למרק צוקרברג. חלק מהספר מבוסס על פוסטים שלך מהפייסבוק.
"אפשר לומר שאני משתמש כבד. אין ברירה, רופא המשפחה אמר לי בזמנו שאני חייב שלוש יציאות ביום,. בכלל, כשמישהו מעתיק פוסט שלי - אני נגנב".
מיהו קהל היעד?
"הספר הוא רב גילי ובין דורי אבל ברור שחובבי הומור מילולי יבואו על סיפוקם. חשוב לציין שאין כניסה לסאחים. בסך הכל רציתי לספק הפוגה קומית, סוג של מפלט בעולמנו המטורלל. יועץ השיווק מעדכן אותי כרגע שזה ספר מתנה אידאלי, עם כל הכבוד לנינג'ה גריל ולסט המצעים הפרחוני. זה ספר חובה בכל טיסה, נסיעה ברכבת לבנימינה וקומזיץ ברמות מנשה".
עד כמה אתה שלם עם התוצאה?
"כידוע האויב של הטוב הוא טוב מאוד. תמיד מקנן החשש שכמה חידודים טובים יישארו בחוץ. אל תשכח שאנחנו חיים בעידן ה-"FOMO".
כלומר.
"הנה, בימים האחרונים צצו עוד שניים. אדם עם הפרעת קשב => מוסח מורשה. וחוץ מזה, אתה יודע מה משותף לקלדנית ופרוצה? שתיהן משתמשות בגופן".
אבשלום קור ויעקב פרוינד צריכים להזיע?
"אני רואה את עצמי ממשיך דרכם של אבות הז'אנר, ואני מקווה שלא התברברתי בדרך. בעיניי הספר הזה יותר שובב ומחוצף עם סוג של טוויסט. ואם תשים לב, אפילו שם הספר לא מחייב, יש בו מידה של הומור עצמי".
העיסוק הזה נראה מייגע. המוח על טורבו, כל הזמן קודח ומבדח.
"זה חזק בדנ"א, מצד שני, אף אחד לא מושלם. כשאני צריך לתקוע דיבל בקיר מתגלה דביל בפוטנציה שמזעיק בבהילות את השכן ההנדימן".
תגיד, הכל אצלך דו משמעי?
"חד משמעית כן. עובדה שאפילו באירועים משפחתיים אני מקבל כפל לשון".
נו, הולך על אקזיט?
"יצירה היא מזמן לא פרנסה אלא צורך לבוא לידי ביטוי, ליטרלי. מצד שני, צריך לדאוג לכך שאנשים עם מטבעות לשון יתחילו לעשות כסף, שאנשים מהסוג הזה ייכנסו לבנק ויתקבלו בתשואות".
איך המכירות?
"לא רע בכלל. עובדה, מכרתי השבוע ספר לרופא השיניים שאמר שיש לי יופי של ניבים. אגב, המלצתי לו להוציא לאור ספר בהוצאת כתר. זה מתחבר לזה שהוצאתי את הספר בהוצאת ניב אז זה בכלל שנון. בכל אופן, המטרה היא להגיע לכמה שיותר אנשים ולא תנוח דעתי עד שאדע שאיוב קרא ואביר קרא".
איפה רוכשים?
www.nivbook.co.il תודה.

קראו גם: