הלהקות הגדולות שיצאו ממפרץ חיפה כוללות את בנזין, החברים של נטאשה, כרמלה גרוס וגנר, אינפקטד מאשרום. ועכשיו אולי תצטרף לרשימה גם להקתו של אורן בן סימון המשיקה סינגל חדש ויוצאת לסיבוב הופעות.
4 צפייה בגלריה
אורן בן סימון ולהקתו
אורן בן סימון ולהקתו
אורן בן סימון ולהקתו
(צילום: בועז גולדברג)




אורן בן סימון הוא איש קולנוע ומוסיקה ישראלי, יליד קריית ביאליק חיפה, החי ופועל בתל אביב מזה כעשרים שנה. בתור נער הושפע מאמנים שיצאו מהקריות, מני בגר, להקת בנזין, ערן צור עם כרמלה גרוס ווגנר ועוד. למד גיטרה אצל מורים בחיפה ובקריות ועבד במגדל הנביאים בחנות גיטרות.
אחרי שירות צבאי נסע ללונדון וניגן גיטרה בלהקות אינדי שונות. כששב לארץ עבר לתל אביב והקים עם יוני טננבאום, אח של איסר המתופף של להקת רוקפור, את להקת "דוריאן" בהשפעה מלהקות קצב ובריט-פופ. להקת "דוריאן" הוגדרה על ידי בן שלו מעיתון הארץ כ"בציר טוב".

4 צפייה בגלריה
אורן בן סימון ולהקתו
אורן בן סימון ולהקתו
אורן בן סימון ולהקתו
(צילום: בועז גולדברג)

במקביל למד קולנוע בבית הספר קאמרה אובסקורה ת"א שהיה לו סניף גם בחיפה. בשנה השלישית ללימודים התחבר אל המפיק, יונתן ארוך ("הפוך", "שטיסל") ויצר עבור "HOT" סדרת טלוויזיה מוסיקלית פסיכדלית, גדושה בשירי קצב. לסדרה קראו "בקצב הקצב", ובה החלו את דרכם, גיא זו-ארץ וירון ברובינסקי. כמו כן שיחקו בסדרה השחקנית, טינקרבל שהייתה נערת זוהר מחיפה, איתן סנה, גיבור הסרט, "אלכס חולה אהבה", וגיבורי קולנוע כיהודה ברקן, קרוליין לנגפורד, ויאיר קויה ("בולבול הקבולבול"). מאז ועד היום הסדרה הפכה ליצירת "קאלט" קומית מוסיקלית.
בהמשך אורן יצר והשתתף בסרטים נוספים כיוצר, שחקן, יועץ מוסיקלי וכו'. הבולט ביניהם הוא סרט האינדי המוסיקאלי, "מחוז השפיות". בו הוא בוחן את תל אביב דרך עיניים חיפאיות. בהמשך אורן שימש כמנהל אמנותי של המועדון המחתרתי המנוח, "הריף ראף" שהוקם על ידי רן אורן, איש חיי הלילה של סצנת האינדי אף הוא יליד מפרץ חיפה (קריית ביאליק). אורן ערך שם ערבי שירה, תכנית תקליטנים, הופעות להקות.

4 צפייה בגלריה
מתוך  הקליפ
מתוך  הקליפ
מתוך הקליפ
(צילום: בועז גולדברג)

בשנת 2018 יצר אורן את סרט הקולנוע העלילתי בתמיכת קרן יהושע רבינוביץ' לאומנויות, "מוריס". הסרט מביא את סיפורו של משורר אורבני ואהובתו המאנית דפרסיבית. הוא הלחין את המוסיקה לכל הסרט, ניגן גיטרות וקלידים ואף ביצע את שיר הנושא בהשתתפות השחקנית, אנה קריוויצקי. ההקלטות בוצעו באולפן מיוחד הממוקם במוסך חשמלאות רכב, "רדיונית" ברחוב הירקון בתל אביב. על הקונסולה ישב שגיא ברנס, איש להקת הפרוגרסיב "סנהדרין", שידעה הכרה בארץ ובאיטליה. פסקול אינסטרומנטלי של סרט הקולנוע, "מוריס" ייצא בקרוב בהוצאה מיוחדת.

4 צפייה בגלריה
אורן בן סימון ולהקתו
אורן בן סימון ולהקתו
אורן בן סימון ולהקתו
(צילום: בועז גולדברג)

בעקבות שיתוף הפעולה הפורה בין השניים, נולד הרעיון להקליט אלבום מוסיקה מקורי של אורן. באלבום 10 שירים בעברית מתוכם אחד באנגלית הוא נקרא כאמור "כל שיר להיט!" - סגנון האלבום הנו רוק נ' רול גראג' פופי בעברית, קליט וקצבי, בהשפעה צרופה מלהקות קצב ופסיכאדליה וכמובן "בנזין" ומני בגר. המילים משתלבות עם המוסיקה הן קצרות וקולעות. עקב לימודי קבלה, יש לטכסטים משמעות נוספת. נכון להיום ההרכב פועל כ - Trio ומארח לפרקים אורחים אנלוגיים.

קראו גם: >>

בימים אלה הלהקה מוציאה סינגל רביעי - "להיות כזה" של אורן בן סימון ולהקתו מתוך האלבום "כל שיר להיט!" שייצא בסוף החורף.
הופעות הבאות יתקיימו: 15.12 הבסטה פ"ת / 21.12 בית סולידריות התדר ת"א / 25.12 פסטיבל שישא דרום ת"א.
הטריו הנוכחי הקים אורן עם נלי פולי הבסיסט, שהוא אמן רוק נ' רול איכותי בפני עצמו שפועל בתל אביב. באלבום לקחו חלק: נלי פולי – גיטרה בס. דרור גלעד/עדיאל גולדמן – תופים. אודי קובי – קלידים. רון רווה – סינטיסייזר, מוג. שיר זיו – קולות. האלבום הוקלט בגראג' רדיונית הירקון ת"א. מיקס מסטרינג שגיא ברנס. צילומים: ליאור כתר, אהל עדן, בועז גולדברג.
פורסם לראשונה: 17:08, 10.12.22