מושיק ועקנין, בן 48, היה לוחם בגבעתי בשנת 1993. הוא הוצב במוצב עישייה בדרום לבנון ובמהלך פתיחת ציר חיכה להם מטען צד שהניחו אנשי חיזבאללה. במהלך הכאוס וקרב היריות מושיק נפצע בינוני, ביד, בעורף ובגב. בקרב איבד שניים מחבריו, שלושה נוספים נפצעו.
2 צפייה בגלריה
מושיק ועקנין. אקרו-יוגה
מושיק ועקנין. אקרו-יוגה
מושיק ועקנין. אקרו-יוגה
(תמר גת)
כמו רבים מפצועי צה"ל, גילה מושיק כי המאבק לשיקום מורכב לא פחות מקרב יריות קצר. משרד הבטחון לא מיהר לסייע בשיקום, ואחרי מאבק ארוך ותביעה שהוגשה, קיבל מושיק הכרה ב-20% נכות.
המאבק הארוך שנמשך שנים גבה מחיר. מעבר לצלקות שעל גופו, ואובדן חלק משריר ידו, מושיק לא מצא את הכוחות להשתקם. הוא עלה במשקל, הזניח את עצמו וכעס על העולם.
עם לידת בנו לפני 9 שנים חל שינוי כיוון ומושיק מצא את הכוחות לעלות על דרך השיקום הארוכה.
מושיק: "מכיוון שלא זכיתי לעזרת משרד הבטחון יצאתי לשוק העבודה והתחלתי לעבוד כחשמלאי מוסמך. באחד המקרים נקראתי להגיע למופע אקרובטיקה בכפר יהושוע. משהו במופע תפס אותי. התחלתי לעשות עם הילד שלי, אז רק בן 11 חודשים, קורס אקרו-באלנס ואקרו-יוגה. שזה שילוב של אקרובטיקה עם איזון ויוגה. בעקבות הפעילות שלי הוצע לי לעשות קורס מאמני אקרובטיקה בוינגייט".
הקורס המשותף עם הילד, הסיוע בשיקום והשיפור הגופני של מושיק, והחיבור בין אב ובנו, הובילו לרצון לעסוק באקרו-יוגה, ולהעביר את זה הלאה.
2 צפייה בגלריה
מושיק ועקנין. אקרו-יוגה
מושיק ועקנין. אקרו-יוגה
מושיק ועקנין. אקרו-יוגה
(תמר גת)
קראו גם: >>>

מתחברים לילדים

מושיק פותח בסטודיו לפילאטיס וריקודים InMotion, ברחוב מרגלית בכניסה לכרמליה חיפה, חוג מיוחד להורים וילדים, של אקרו-באלאנס (שילוב בין יוגה, אקרובטיקה, תקשורת ומשחק). זו שיטת תרגול מיוחדת המשלבת תנועה ותרגילי שיווי משקל עם בסיס (ההורה) ופלייר (הילד).
מושיק: "ברור שזה זמן איכות להורה ולילד, מקום בו מתנתקים מעיסוקי היום יום וכו', אבל זה גם מועיל מאוד להתפתחות – מלמדים להעביר את משקל הגוף מאחד לשני לשחק בתנועה ובמגע, לסמוך, ליצור תרגילים משותפים ועוד. התחלתי לעבוד עם הילד שהיה בן 11 חודשים ועכשיו בן 9, התחלתי לעבוד עם הבת שהיה בת 5.5 ועכשיו היא בת 11. ועם השנים אנו צומחים. פתחתי בכרמליה קורס יחד עם ענת ברוך. החוגים הולכים וגדלים, ופתחנו גם קורס ברמת ישי. החוגים מיועד מגיל 5.5 ומעלה. יש אצלנו גם בוגרים עד גיל 60. הקורס מיועד להורים וילדים. אותי השיטה הזו החזירה לחיים. בואו לעשות כיף".

החיים הם קרקס

אקרובלאנס הוא השילוב המופלא בין יוגה, אקרובטיקה, תקשורת ומשחק. משחק הוא פעילות בידור ופנאי, המנותקת מצרכי הקיום המידיים, למטרת הנאה או למידה. במקרים רבים פעילות זו דורשת הבנה מופשטת או הפעלה של דמיון. לבד מן ההנאה, המשחק חשוב לצורך למידה ומרבית היונקים נוהגים לשחק במהלך ילדותם ובבגרותם האדם הוא אחד היונקים היחידים הממשיכים לשחק כל ימי חייהם!
ילדים משחקים בראש ובראשונה משום שנעים לשחק ולהשתעשע, יש להם יכולות למידה גבוהות וכל שצריך לעשות הוא לאפשר להם לעסוק במשחק עם ההורה ובהדרכתו, ולהרגיש ביטחון ביכולתם לשחק וללמוד בכוחות עצמם. כמובן גם לשתף פעולה עם ההורה.
המשחק מאפשר לילדים להעשיר ולפתח את הדמיון שלהם. רוב ההורים מבינים את חשיבות המשחק לילדם ויודעים שהוא לא רק עיסוק מהנה, אלא גם עיסוק רציני וחשוב.
למשחקים רבים ישנם יתרונות מבחינה התפתחותית, בנוסף להנאה מעצם המשחק. המשחק חיוני להתפתחות התקינה והוא גם הדרך האפקטיבית ביותר ללמידה משמעותית של איזון ניהול סיכון והקשבה לאחר. זאת משום שכל משחק יכול לזמן פיתוח של כישורים שונים.
אקרובלאנס הינה שיטת תרגול ייחודית הבנויה על העברות משקל בין בסיס ל'פלאייר'- זה שבאויר ועבודה תנועתית בזוגות. תרגול זה שואב מעולם היוגה והאקרובטיקה ומקורו בקרקס.
הוא מתבסס על עבודת גוף דינאמית ותקשורת גופנית משותפת ומקרבת.

שיעורי אקרו עם משה:

בשיעור נכיר מספר עקרונות בסיס של התרגול דרך אתגרים תנועתיים, נגע בדרכים חדשות וחוויתיות במושג באלאנס, ונשתמש ברצפי אקרובלאנס (לכל הרמות) כדי לחפש ולחקור איזון פנימי וחיצוני מתוך חוויה של חיבור למרכז.
אקרובלאנס להורים וילדים: שיטת תרגול מיוחדת ומהנה המשלבת תנועה ותרגילי שיווי משקל הלקוחים מעולם הקרקס והאקרובטיקה הרכה. במסגרת הפעילות יש זמן איכות להורה ולילד מקום בו מתנתקים מהעיסוקי היום יום מגלים מרחב שמאפשר לחזור ולהשתובב ולהשתעשע כמו בילדות השיעור מאפשר להורה והילד ללמוד משהו ביחד ולא בגישה שהמבוגר מדריך אלא בצורה של חקירה וחיפוש משותף.
פורסם לראשונה: 11:27, 08.11.21