הגוף ממשיך לדרוש אוכל קליל ובריא, ואני הולך איתו. הכנתי מנה יוונית של שעועית בובס, השעועית הגדולה שהיוונים קוראים לה שעועית חמאה, אפויה בתנור בשמן זית, ירוקים ולימון.
2 צפייה בגלריה
מתכוני שעועית בובס
מתכוני שעועית בובס
מתכוני שעועית בובס
(צילום: פרטי)
מדובר במנה ים־תיכונית. אם תרצו זה סלט חם או קר, ואפשר גם כמנה עיקרית על אורז או בורגול או פסטה. יש משהו בשעועית הזאת שכשהיא מתנפחת היא הופכת להיות חמאתית קרמית, עטופה בשמן זית וטעמי אורגנו, שנוכחותו בתבשיל חובה.

2 צפייה בגלריה
מתכוני שעועית בובס
מתכוני שעועית בובס
מתכוני שעועית בובס
(צילום: פרטי)

שעועית בובס אפויה עם תרד ולימון


החומרים:
3 כוסות שעועית (עדיף בובס, אבל אפשר גם עם שעועית רגילה) שהושרתה לילה ובושלה עד ריכוך כשעה עד שעתיים, תלוי באיכות השעועית
שתי חבילות תרד (כ־400 גרם עד חצי קילו), שטוף ומסונן
בצל קצוץ דק
כרשה, רק החלק הלבן, קצוץ דק
4-3 שיני שום קצוצות
כ־10 גבעולי פטרוזיליה, קצוצה גס
כף אורגנו יבש איכותי
4-3 פרוסות לימון, עדיף בלי הקליפה
מיץ מחצי לימון או ליים
שליש כוס שמן זית איכותי
כפית וחצי פלפל שחור
מלח ים לפי הטעם

ההכנה:
משרים את השעועית לילה, בהרבה מים ובכלי גדול כדי שיהיה לה לאן לתפוח. מבשלים עד לריכוך כשעה-שעתיים, תלוי באיכות השעועית. חשוב לקנות בחנות איכותית עם תחלופה. שומרים כשתי כוסות מהנוזלים, מסננים ומניחים בצד.
במחבת עם מעט שמן זית מטגנים את הבצל והכרשה עד שקוף, מוסיפים את השום ומטגנים יחד, מתבלים במלח ופלפל ומערבבים, מוסיפים את התרד והפטרוזיליה ומקפיצים יחד, מתבלים שוב בפלפל שחור ומלח, ולאחר כ־6 דקות מוסיפים בהדרגה כחצי כוס מהנוזל ששמרנו בצד ואת השעועית ומערבבים בעדינות, מוסיפים אורגנו ומיץ לימון ומערבבים שוב בעדינות.
מעבירים לתבנית חסינת חום. אפשר גם להשאיר במחבת ולהכניס לתנור שחומם מראש על 150 מעלות למשך כחצי שעה עד 40 דקות. כדאי לצקת על השעועית מעט מהרוטב שנוצר. אפשר במידת הצורך להוסיף מהנוזל ששמרנו בצד. השעועית אמורה להיות מרוככת ועטופה בנוזל עשיר בשמן זית.
הצעות הגשה: נפלא כמנה עיקרית. מתאים גם עם פסטה ופרמז'ן או גבינה חריפה שאוהבים. מתאים על ברוסקטה או ככריך חם וגם קר. נפלא עם סלט. אפשר לערבב יחד קר וחם או חמים, סלט עשיר שיכול לשמש כארוחה שלמה. אפשר גם להוסיף קוביות חלומי מטוגן, תענוג צרוף.

קראו גם:

תוספת בשר קצוץ


אפשר לחלופין להשביח עם בשר קצוץ או טחון גס, מטוגן עם הרבה בצל קצוץ.
400-300 גרם בשר קצוץ או טחון גס
2 בצלים, קצוצים דק
כפית פלפל שחור גרוס,
חצי כפית פלפל אנגלי טחון
צ'ילי גרוס לפי הטעם (לא חובה אבל כדאי)
מעט שמן לטיגון

ההכנה:
מטגנים את הבצל הקצוץ עם מעט שמן עד שקוף, מוסיפים את הבשר בהדרגה כדי שלא יפריש נוזלים, ומטגנים תוך כדי מעיכה עד שהבשר מתפורר ומשנה את צבעו. מתבלים וממשיכים לטגן יחד תוך כדי ערבוב עוד כ־6-5 דקות (חשוב לא לייבש), מעבירים למחבת עם השעועית לפני שמכניסים לתנור וממשיכים במתכון.