אדם בעקבות גורלו. מאירם הראל בן ה-37 לא ידע כמו רבים מאיתנו מה הוא רוצה להיות שיהיה גדול, ולא בטוח כי "יינן" הוא מקצוע שחלף בראשו בתחילת דרכו.
4 צפייה בגלריה
אבירם בכרם אמפורה
אבירם בכרם אמפורה
מצא את ייעודו. אבירם בכרם אמפורה
(צילום: שני בריל)
כיום מאירם, נשוי פלוס אחד, תושב זכרון יעקב, הוא היינן של יקב אמפורה בכרם מהר"ל, ונחשב לאחד הייננים המובילים בישראל, ביקב אליו מגיעים אלפי מבקרים מידי שבוע כדי לספוג אווירה, נוף ויין.
מאירם חושף את סיפור מסעו האישי שהוביל אותו לעולם היין, ומזמין את הציבור לבקר ביקב שעכשיו גם מקיים ערבי מוסיקה חיה.

מטבריה לאיטליה


לפני כ-12 שנים עבד מאירם הראל כמלצר במסעדה על שפת הכנרת בטבריה. שם נחשף לראשונה ליינות שונים. למרות סקרנותו הראשונית לעולם היין, הוא החליט להירשם ללימודי אדריכלות.
מהר מאד מתחילת הלימודים אבירם הבין כי זה לא העולם בו הוא רוצה לפעול, עזב את הלימודים, ארז תיק וטס לטיול באיטליה.

4 צפייה בגלריה
כרם אמפורה
כרם אמפורה
"היקבים עשו אותי מאושר". כרם אמפורה
(צילום: זוהר כהן)

"מאז ומתמיד עניין אותי גידול גפנים, הרומנטיקה של היין, אבל לא ידעתי בדיוק מה אני רוצה לעשות", מספר מאירם, "לא ידעתי לקרוא לזה בשם. כשהייתי באיטליה נחשפתי שם למגוון יקבים ויינות, והתחלתי לעבוד ביקבים תמורת לינה. באותו הזמן הייתי במסע לחיפוש עצמי אחרי שנשרתי מהלימודים, אבל כשהייתי באיטליה ונחשפתי ליקבים הייתי מאושר בצורה בלתי רגילה, והחלטתי שאני רוצה לשחזר את זה כל הזמן".
הטיול והחוויות לאיטליה לא נשכחו עם החזרה לישראל, ואצל מאירם התגבש חלום להפוך ליינן.

היידה לצרפת


אחרי החלום שהתגבש באיטליה, הגשמת החלום עברה בחבל בורגון שבצרפת. אבירם נרשם ללימודים אקדמיים ששילבו לימודים בחבל הצרפתי.
"כשהייתי בצרפת בהתחלה עשיתי לימודי 'מנהל עבודה' ביקב, ובמקביל למדתי צרפתית כדי להתקבל לתואר ראשון במדעי הגפן והיין. הבנתי מהר מאוד שאני רוצה ללכת לכיוון הייצור ולא לכיוון המסעדנות, שאני רוצה לעבוד ביקב מוביל ולהגשים את עצמי ואת היצירתיות שלי דרך היין".

4 צפייה בגלריה
טוסקנה בישראל. כרם אמפורה
טוסקנה בישראל. כרם אמפורה
טוסקנה בישראל. כרם אמפורה
(צילום: זוהר כהן)

גאווה ישראלית


עם חזרתו ארצה מלימודיו, הגיע מאירם אל יקב אמפורה בכרם מהר"ל. ב-9 השנים האחרונות אבירם הוא היינן הראשי של היקב איתו זכה במגוון תחרויות. הוא מצא עניין רב בתפקיד שכולל ייצור יינות מגידול הכרמים לאורך השנה, נטיעות, בציר, בחירת הענבים, שילוב בין הזנים, יצירת מוצרים חדשניים ועוד.

4 צפייה בגלריה
אהבה ליין בכרם מהר"ל
אהבה ליין בכרם מהר"ל
אהבה ליין בכרם מהר"ל
(צילום: זוהר כהן)

קראו עוד:

מאירם התחבר לכרמים, לעבודה ולאנשים. יקב אמפורה נמצא בבעלות ד"ר יובל סמואל, וטרינר מנתח ואונקולוג מתמחה שמחזיק ב-5 מרפאות וטרינריות ברחבי הארץ. ד"ר סמואל תמיד אהב יין ועם השנים הפך את האהבה למקצוע.
מי שמנהל את היקב בפועל הוא המנכ"ל דורון רנד, מוותיקי ובכירי ענף היין בישראל.
"החלום העיקרי שלי הוא פשוט להגשים את עצמי, ויקב 'אמפורה' נותן לי את האופציה לביטוי יצירתי. אני מעורב בכל ומרגיש בלב העניינים", מציין אבירם, "אני הכי אוהב בעבודה שלי הוא שמישהו מהצוות שלי מגיע בבוקר ואומר שהוא ישב במסעדה וראה לקוח שהזמין בקבוק 'אמפורה'. זה נותן תחושת גאווה עצומה".
"עד כמה שזה נשמע קלישאתי, הדבר שהכי חשוב ומשפיע על היצירה שלי הוא העבודה מהלב, מהבטן וגם מהראש, לפתח את האינסטינקט שלי כיינן מיום ליום", מסכם מאירם.