ביום חמישי הקרוב, 18.5.2023, בשעה 19:00 תתקיים באודיטוריום מוזיאון הכט שבאוניברסיטת חיפה ההצגה "העלמה והמוות", דרמה ריאליסטית נוקבת מאת אריאל דורפמן, בביצוע אנסמבל כמיהה ותיאטרון הסטודיו. הבמאי ואחד השחקנים בהצגה הוא ד"ר שי בר, חבר סגל בחוג לארכיאולוגיה ומי שמעביר את ימיו כמנהל סקר הר המנשה בבקעת הירדן.
1 צפייה בגלריה
מחזה רלוונטי. מתוך ההצגה
מחזה רלוונטי. מתוך ההצגה
מחזה רלוונטי. מתוך ההצגה
(צילום: אוניברסיטת חיפה)
"הארכיאולוגיה היא מקור הפרנסה שלי, אבל מבחינת כמות ההשקעה ובעיקר כמות האהבה, אני עושה תיאטרון באותה התלהבות של נער שרודף אחרי החלום שלו", הוא מספר.
"כשהייתי נער היו לי שני תחביבים – תיאטרון וארכיאולוגיה. השתתפתי בחפירות ובקבוצות תיאטרון. אחרי זה התגייסתי לצבא ושירתתי במשך 14 שנים. כשהשתחררתי מהצבא התלבטתי מה מבין השניים לבחור בתור משהו שאנסה להתפרנס ממנו. בגלל שהייתי כבר מעל גיל 30 ו'זקן' מידי לבתי הספר למשחק בחרתי בארכיאולוגיה, אבל המשחק המשיך להיות חיידק שלא עוזב אותי", הוא מספר. הוא המשיך להופיע במסגרות חובבים שונות ובתאטרוני פרינג', וכמובן לנהל חפירות ארכיאולוגית בכל רחבי הארץ, כשהפרוייקט המרכזי שלו הוא סקר הר המנשה, סקר שהתחיל בשנת 1978 מי שהיה מורו, פרופ' אדם זרטל ז"ל. "המשחק מאפשר לי לעשות משהו שהוא יותר קשור לרגש בעוד שהעבודה הארכיאולוגית מאפשרת לי לעשות משהו שהוא יותר שכלתני, אלה שני כיוונים שאני אוהב ואני מודה על כך שאני יכול לשלב את שניהם".

קראו גם:

ההצגה "העלמה והמוות" נכתבה כביקורת על משטרו הדיקטטורי הרצחני של פינושה והיא עוסקת בחייהם של הזוג סאלאס כשדמות מן העבר מגיחה במקרה. המחזה נכתב בשנת 1991 והוצג לראשונה בברודווי בשנת 1992. ההצגה בבימוי של ד"ר בר רצה בארץ כבר מספר חודשים, והוא בחר לסיים את סבב ההופעות באולם הבית של האוניברסיטה – אודיטוריום מוזיאון הכט.
ההצגה פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום.
"כשהתחלנו לעבוד על ההצגה לפני כשנה לא העלנו בדעתנו שמחזה שנכתב לפני עשרות שנים יהיה רלוונטי לישראל של ימינו. זה מחזה שמדבר על הסכנות של קרע בעם, על אלימות ומלחמת אחים. אלה דברים שכולנו, מכל גווני הקשת הפוליטית מדברים עליהם כיום וחוששים מהם כיום ולכן מי שיצפה בהצגה יוכל לקבל תובנות עמוקות ורבדים נוספים, כמו שרק האמנות יודעת לתת", אמר ד"ר בר.