עיריית חיפה דורגה במקום ה-12 במדד הגאווה של האגודה למען הלהט"ב. המדד בוחן זו השנה הרביעית 85 רשויות בישראל, ואת יחסן לצרכי הקהילה הגאה בשנה החולפת.
3 צפייה בגלריה
דגל הגאווה על בניין עיריית חיפה
דגל הגאווה על בניין עיריית חיפה
דגל הגאווה על בניין עיריית חיפה
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה)
על פי המדד שהוגש היום (שלישי) לנשיא המדינה יצחק הרצוג, עיריית חיפה ממשיכה בעבודה למען הקהילה הגאה ברשות. בית הקהילות לגאווה וסובלנות בהפעלת העירייה מהווה מרכז עירוני הנותן מענים חברתיים, טיפוליים ותרבותיים לקהילה, ובשנה האחרונה מקדם השתתפות פעילה של הקהילה בעיר לטובת מענה מדיוק יותר על הצרכים העולים. יחד עם זאת, העירייה נמצאת במגמת ירידה בהשוואה לניקוד שקיבלה בשנה שעברה.

3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה
מצעד הגאווה
יחס זה לא רק מצעד. מצעד הגאווה בחיפה
(צילום: ראובן כהן)
בשנה שעברה דורגה עיריית חיפה במקום הרביעי. באגודה למען הלהט"ב ציינו כי הציון המשוקלל של העירייה יכול וצריך היה להיות גבוה יותר.
מהמדד עולה כי למרות שהעירייה אישרה רישום זוגיות לזוגות להט"ב עבור קבלת זכויות ושירותים מהעירייה, היא טרם יישמה זאת בפועל וכן לא קיימה הכשרות לצוותי הרווחה בנושאי להט"ב. לצד זאת, מפעילה עו"ס וטיפול ייעודי לקהילה הגאה המועבר בבית הקהילות, מפעילה קבוצה להורים ללהט"ב של ארגון תהל"ה וכן קיימת קבוצה של ארגון הנוער הגאה במימון העירייה.
אלו הרשויות שעקפו את חיפה על פי המדד: גבעתיים (1), רמת גן (2), ראשון לציון (3), כפר סבא (4), תל אביב (5), דרום השרון (6), קרית אונו (6), קרית ביאליק (7), מודיעין מכבי רעות (8), באר שבע (9), קריית טבעון (9), רמת השרון (10), שוהם (11). חיפה כאמור מקום 12.
המדד שמתפרסם לקראת חודש הגאווה, בערב יום המאבק הבינלאומי נגד להט"בופוביה, בדק את יחסן של רשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב המקומי בשנה החולפת, במטרה לקדם מרחב בטוח ללהט"ב בכל מקום בישראל. השנה נמדד מספר שיא של 85 ערים ורשויות מקומיות בהן פועלות התארגנויות גאות שמלוות על ידי האגודה למען הלהט״ב על סמך 34 שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות. על פי המדד גבעתיים היא הרשות המקומית המובילה ביחס ללהט"ב ואחריה רמת גן, ראשון לציון, כפר סבא, ועיריית תל אביב-יפו לראשונה במקום החמישי. זאת, בעוד שעיריית ירושלים, עיר הבירה של מדינת ישראל בתחתית הדירוג.

3 צפייה בגלריה
דגל הגאווה ברחובות העיר
דגל הגאווה ברחובות העיר
דגל הגאווה ברחובות העיר
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה)

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "הקהילה הלהט"בית, על כל גווניה, היא מאבני הפינה של הפסיפס הישראלי. ידענו לאחרונה מספר אירועים בהם הקהילה הלהט"בית הייתה יעד לתקיפות – אישיות וציבוריות, והדברים האלה מזעזעים את כולנו וצריכים להניע אותנו לפעולה ערכית ומשמעותית, כי חביב אדם שנברא בצלם. בליבו של הדו"ח החשוב הזה נמצאת ההתקדמות המבורכת והמוערכת שקיימת בישראל בכלל ובשלטון המקומי בפרט בנוגע ליחס לקהילת הלהט"ב. זו לא הפעם הראשונה שהשלטון המקומי מוכיח שהוא ספינת הדגל שמובילה את ההתקדמות והמצפן שמכוון אותנו כעם וכמדינה אל יעד בטוח ומלא תקווה, ואני מברך על כך מעומק הלב".
יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר: "הקהילה הגאה נמצאת בכל אזור בישראל, בכל המגזרים, ממגוון הקשת הפוליטית ובכל מקום- לא נוותר על קולנו ועל מקומנו בחברה הישראלית. במקומות בהם הממשלה נמנעת לבצע את תפקידה אל מול אזרחים ואזרחיות שכל רצונם שוויון והכלה, נמצאת הרשות המקומית ובזאת טמון כוחה. זו מהפכה מקומית גאה ואנחנו נמשיך אותה במיוחד בתקופה הקרובה עם אירועי הגאווה ברחבי הארץ שהם המחאה הגדולה ביותר בישראל לשוויון ולסובלנות".