שם: רונה בר, 42, זמרת יוצרת
ז'אנר: אינדי רוק
מאיפה את במקור ואיפה עכשיו: "חיפה".
2 צפייה בגלריה
רונה בר
רונה בר
רונה בר
(צילום: ניקה סולנס)
מה הביא אותך למוזיקה: "הכל - החיים, האהבה, ההשראה".
ספרי על השיר הראשון שכתבת: "למיטב זכרוני זו הייתה סדרת שירים על עונות השנה, שכתבתי והלחנתי בכיתה ד’".
ממי למדת: "רפי קדישזון, מר יוסי מר חיים, קורין אלאל, אלונה פרץ, גלינה קנאון, מיכאל בוריסוביץ’ (מישה) לוריא, יואל כ”ץ ז”ל ואפרת קולברג - הם מורים שזכורים לי לטובה, חלקם למוזיקה, חלקם לחיים".
מי המודל לחיקוי שלך ולמה: "אני לא חושבת שיש אדם אחד כזה. יש תכונות שאנשים שיש להם אותן, אשמח שיהיו בסביבתי – שמחה, נחישות, יצירתיות, כל אלו שממציאים יש מאין והולכים עליו עד שהוא עובדה מוגמרת (כמו החברים שלי בסלון הפזמון לדוגמה)
איפה הייתה ההופעה הראשונה שלך ואיזה ציון את נותנת לה: "על הדשא בתמרת בגיל 5. היה כיף ממש".
2 צפייה בגלריה
רונה בר
רונה בר
בר. תופיע בקיץ בתל אביב
(צילום: ניקה סולנס)
קראו גם >>>
מוזיקאי שהיית רוצה לשבת איתו לכוס קפה ומה היית שואלת אותו: "יהודית רביץ. מה צריך לקרות כדי שתחזרי לבמה?".
אם מי היית שמחה ליצור שיתוף פעולה מוזיקלי: "שילה פרבר, אליעד גרין, פיונה אפל, אמנדה פאלמר, רדיוהד… האמת זו רשימה ארוכה. אני אוהבת שת”פים מוזיקליים".
פרגני למוזיקאי/ית אהוב/ה מחיפה והקריות: "מאד מאד נהנית מהמוזיקה של גיל גיירמו, של the old news, קמה-קמילה,של relative claws, מיכאל וקנין, Mon Areej, מאזפה , יותם בן חורין ורבים נוספים. יש מוזיקה נהדרת בחיפה".
המקום הכי אהוב עליך בחיפה ובקריות: "הבר גלים, שיקמונה (מאחורי חקר) וחוף הים בבת גלים".
על מה את חושבת לפני השינה: "על מהלכי שיווק שמחים ללקוחות שלי בסושיאל, או על שירים חדשים".
דבר אחד שלא יודעים עלייך: "את שם המשפחה המקורי שלי, ושאני לא יודעת להתחיל עם נשים".
מה החלום הגדול: "להיות תמיד ביצירה ובשמחה ומוקפת מוזיקה טובה ואהבה".
ספרי על השירים החדשים שלך: "בימים אלו אני בהקלטות של אלבום שנקרא – 'מפאת צניעותה', ומספר על הזוגיות האחרונה שלי (זו שהביאה אותי חיפתה) עם אישה דתיה. על האתגרים שבפערי התרבויות ועל האהבה הגדולה שהייתה לנו למרות הכל, הכאבים והשמחות, והדרך הלא פשוטה אבל מרתקת שעשינו ישתבח שמו. השיר האחרון שסיימתי לכתוב ממש לא מזמן נקרא – 'חלומות של צדיקות'".
איפה תופיעי בקרוב: "ההופעות הקרובות יהיו ככל הנראה בת"א כי יש לי אורחות מיוחדות מאד שלא יגיעו לחיפה. אני גם מתכננת לצאת הקיץ לסיבוב הופעות בית/חצר כובע לכבוד החזרה שלי לבמה אחרי הקורונה… הזדמנות להזמין הופעה אליכם לסלון בלי התחייבות לתשלום מראש. אני מופיעה בכל הארץ, אבל ברור שהכי משמח פה בחיפה. תזמינו אותי – אני אבוא".