שם: איתמר בק, 33, זמר
ז'אנר: בלוז
מאיפה אתה במקור ואיפה עכשיו: "נולדתי בחיפה, גדלתי בבנימינה ובטבעון ובשנים האחרונות חזרתי שוב לחיפה".
2 צפייה בגלריה
איתמר בק
איתמר בק
איתמר בק
(צילום: תומר שיינפלד)
מה הביא אותך למוזיקה: "קודם כל אבא שלי ניגן בפסנתר בבית, מאז שאני זוכר, סבא שאהב לשיר, הרבה הרבה מוסיקה בבית. בסופו של דבר בסביבות גיל 14 מה שהביא אותי לרצות ממש ללמוד לנגן בגיטרה (ואחר-כך גם במפוחית) זה חבורת חברים ממש 'קולים' שניגנו תמיד בחצר בבית הספר וחשבתי שלנגן זו הדרך הכי טובה לקבל יחס מבנות (וזה מה שרציתי בגיל 14 יותר מהכל). כל השאר זה דברים שבאו אחר כך".
ספר על השיר הראשון שכתבת: "יש לי זיכרון ישן (גיל 5) אני יושב עם אבא שלי ליד הפסנתר וכותבים ביחד שיר לאחי הקטן שרק נולד".
ממי למדת: "מאבא, מסבא, מבוריס ימפולסקי (ממגדל העמק- גרתי אז בטבעון) שהיה המורה הראשון שלי לגיטרה, מדני דורצ'ין שהוא חבר טוב ומורה שלי למפוחית בלוז, דניס סקורפיץ שהיא מורה נהדרת שלי לפיתוח קול".
מי המודל לחיקוי שלך ולמה: "קשה לבחור רק דמות אחת, אבל כרגע אני נמשך לציין את יאיר דלאל, שבשנה שעברה התמזל מזלי להקליט איתו אלבום (My Old Love). אני למדתי ולומד מהאיש הזה המון, על ענווה, על חיבור למוסיקה ברמה מאוד גבוהה ועל הליכה יציבה ושקטה בדרך".
2 צפייה בגלריה
איתמר בק
איתמר בק
איתמר בק
(צילום: יוס שטייבל)
איפה הייתה ההופעה הראשונה שלך ואיזה ציון אתה נותן לה: "הייתי בצבא והופעתי במרפסת של מסעדה במדרחוב של זכרון יעקב שנקראה פעם 'התימניה של סנטו'. הבן שלו מיכאל פתח שם בערבים מקום לשבת לשתות בירה ולאכול ג'חנון, אני חושב שאם הייתי צריך להתבונן היום על הערב הזה מבחוץ הייתי נותן לו ציון שלוש מתוך עשר".
מוזיקאי/ת שהיית רוצה לשבת איתו לכוס קפה ומה היית שואל אותו: "שאנן סטריט מ'הדג נחש'. הייתי שואל אותו מה צריך לעשות כדי להחזיק להקה ביחד כל כך הרבה שנים".
עם מי היית שמח ליצור שיתוף פעולה מוזיקלי: "יהודה קיסר".
פרגן למוזיקאי אהוב מחיפה והקריות: "שאול מירון, מוסיקאי מיוחד מאוד שלא מפסיק לנגן בכל הזדמנות- כל פעם שאני רואה אותו הוא מפתיע, מצחיק ומרגש- איש אחד עם גיטרה סוחף קהל בצורה בלתי רגילה".
המקום הכי אהוב עליך בחיפה ובקריות: "סטודיו 2SICK שזה מקום נהדר לראות בו תערוכות אמנות והופעות חיות. (רח' שרה 1 בעיר התחתית)".
על מה אתה חושב לפני השינה: "כל מה שלא הספקתי היום ודחוף להספיק למחר".
דבר אחד שלא יודעים עליך: "אני קורא בטארוט".
מה החלום הגדול: "להוציא אלבום תרגומים לעברית של שירי עם עתיקים מתרבות הפולק האמריקאית- בטח זה יקרה".
ספר על השירים החדשים שלך: "יש אלבום שנשחרר בקרוב עם הפקידים שנקרא: 'לא טעים' שיש בו חלק שירים שאנשים כבר מכירים מהופעות וחלק פחות- שירים על השמש, על מפגשים עם אנשים, על עכברוש שמת בארון חשמל ועל במיה ממש טעימה שקובי קרולה מכין. חוץ מהאלבום יש עוד שירים שמחכים לצאת- אחד שכתבתי על פרידה מהזוגיות האחרונה שלי שהיתה די כואבת. עוד אחד שמדבר על החלומות שלי מול תחושת האפסיות בעולם ועל זה שאני לא אוהב להתקלח".
איפה תופיע בקרוב: "ב-23.4 בפסטיבל "מחנה שבלולים" שבמיקום סודי קרוב לכנרת; ב-26.4 בהופעה חגיגית עם מסיבה שתתקלט DJ Shirly Oz הנהדרת לכבוד האלבום החדש; ב-11.5 בפסטיבל בירה בירושלים; ב-13.5 בסדנת חד-קרן לנגרות בעץ ממוחזר בת"א; והכי הכי ב-19-21.5 בפסטיבל "כמעט הסתפרתי" באשראם במדבר בשיטים - אנגן שם עם יאיר דלאל ו- Lobo Blues Band שיפתחו את הפסטיבל וגם אשיק את האלבום החדש עם הלהקה שלי- פקידי הקבלה".