במפלגת הליכוד נערכים לקראת הסתערות על העירייה בחסן שוקרי בבחירות שיתקיימו באוקטובר 2023, ותמיכה במועמדות יניב בן שושן לראשות העיר חיפה.
7 צפייה בגלריה
יכול ללכת עד הסוף. יניב בן שושן
יכול ללכת עד הסוף. יניב בן שושן
יכול ללכת עד הסוף. יניב בן שושן
(צילום: פרטי)



בן שושן זכה השבוע בניצחון משכנע בבחירות בסניף חיפה, וגבר על סגן ראש העיר המכהן שמשון עידו. אחרי 12 שנה ארוכות הצליחה קבוצתו של בן שושן, לקבל לידיה את ניהול והובלת סניף הליכוד, ואת הזכות להתמודד למועצת העיר מטעם ובתמיכת מפלגת הליכוד.
תוצאות הבחירות היו חד משמעיות. בן שושן – 74 קולות, עידו – 47 קולות בלבד. על פי התוצאות בן שושן יעמוד בראש רשימת הליכוד למועצת העיר, ואחריו ברשימה: אלי בן דיין, שלמה עם שלם ומשה אלברט.

7 צפייה בגלריה
ג'מאל ובן שושן בדמעות של אושר
ג'מאל ובן שושן בדמעות של אושר
ג'מאל ובן שושן בדמעות של אושר מתוצאות הבחירות
(צילום: דורון סולומון)

מועצה וראשות


מיד עם קבלת התוצאות הרשמיות החלו החגיגות וסומנה הדרך לראשות העיר. חברי הליכוד מקבוצתו של בן שושן, הרימו על כפיים אותו ואת מי שתמך ודחף את הקבוצה, אבי ג'מאל, וקראו "הו אה מי זה בא ראש העיר חיפה הבא".
קבוצתו של בן שושן גדולה וכוללת את צעירי הליכוד, ביניהם אושר טקאטש, אך כוללת אנשי ליכוד ותיקים ביניהם רמי לוי, ורבים אחרים.
"4,500 חברי הליכוד יעמדו מאחורי יניב ורשימת הליכוד, וכמו בכל בחירות נקבל לפחות 3 מנדטים", אומר גורם בליכוד חיפה, "אבל אנחנו מסתכלים קדימה ורחוק יותר מהמועצה. יניב לא רק שיאחד את הסניף אלא את מועצת העיר והעיר כולה מאחוריו".

7 צפייה בגלריה
בחירות בליכוד חיפה
בחירות בליכוד חיפה
ייפרד מהמועצה. עידו (מימין)
(צילום: דורון סולומון)

ממליך מלכים


הרוח היה מאחורי קבוצת בן שושן היה אבי ג'מאל, חבר מרכז ליכוד, יועצו של אבי דיכטר, ומי שעבד קשה מאד כדי שמהפך בליכוד חיפה יצא לדרך.
ג'מאל: "לאורך כל הדרך אמרתי והבטחתי שנעשה את המהפך הזה שכל כך מגיע לחיפה, לתושבים ולליכוד. הבטחתי וקיימתי כי רציתי שיהיה טוב לצעירים. אנו יוצאים לדרך חדשה בסניף, ובעיר. נראה סניף חדש גדול ומאוחד. נראה עשייה סוף סוף אחרי שנים. ניהלתי במשך 12 שנים מאבק נגד הקבוצה השניה ולבסוף זה קרה. עכשיו אנו קוראים לאיחוד הסניף, קורא לכולם להצטרף אלינו".

7 צפייה בגלריה
אריאל קלנר, אושר טאקטאש ויניב בן שושן
אריאל קלנר, אושר טאקטאש ויניב בן שושן
עשו היסטוריה. אריאל קלנר, אושר טאקטאש ויניב בן שושן
(צילום: פרטי)

ג'מאל שצפוי להיות יו"ר סניף הליכוד בחיפה מוסיף: "אחרי שסייעתי לאריק קלנר להיכנס לכנסת, ואחרי שסייעתי בשדרוג מקומו במפלגה של אבי דיכטר, עכשיו הגיע תורו של יניב בן שושן שבעזרת השם יהיה ראש העיר חיפה".

צעיר מזרחי ימני


בן שושן הלום מההישג, התרגש מהתוצאות והודה לחברים בתום יום הבחירות. "תודה לכל מי שתמך. עשינו היסטוריה ומהפך שכל כך חיכינו ועבדנו כדי שיקרה. אנחנו הולכים לאחד את הסניף, לבנות ולאחד את הכוחות, לצאת לדרך חדשה וארוכה. תודה לכולם ובמיוחד לאבי ג'מאל".
גורמים בליכוד מציינים כי התוצאות במתנ"ס הקטן ברמת אשכול עשו דרך ארוכה והגיעו עד לכנסת ולממשלת ישראל.

7 צפייה בגלריה
חגיגת התוצאות
חגיגת התוצאות
מי זה בא? חגיגת התוצאות השבוע
(צילום: דורון סולומון)

לדברי גורמים בליכוד, ניצחונו של בן שושן סולל דרך חדשה לראשות העיר חיפה, ועשיית היסטוריה.
"מעולם לא היה בחיפה ראש עיר ימני, מהליכוד, צעיר ומזרחי", אומר גורם בליכוד, "זה יכול לקרות עכשיו. תתאר לך מועמד לראשות עיר ממפלגת השלטון, במימון המפלגה ובתמיכה של נתניהו. בנוסף, המועמד יקבל את תמיכת המפלגות הקואליציוניות של הליכוד, דהיינו הציונות הדתית והחרדים. ובשל היכרותו של בן שושן עם נציגים בכירים ביש עתיד, אפשר לבחון גם תמיכה שלהם. הכל אפשרי עם עושים את זה נכון. ראש עיר מהליכוד נמצא בהישג יד".

7 צפייה בגלריה
מטה הליכוד בחיפה
מטה הליכוד בחיפה
יאחד את הסניף. חברי ליכוד במהלך הבחירות הארציות
(צילום: פרטי)

קראו גם:


לעשות היסטוריה


בן שושן צפוי לבחון כמה סקרים בטרם יתקבלו החלטות סופיות על ריצתו לראשות עיר. נכון להיום נראה כי יהב מקבל כ-30% תמיכה, ואחריו בהפרש גדול דוד עציוני, ומועמדים אחרים אחוזים בודדים.
"30% לראש עיר שכיהן 15 שנים זה לא הרבה", אומר גורם פוליטי, "הבחירות לא בכיס של יהב. להיפך. אם בן שושן ירוץ וידע לאחד את אנשי הליכוד, דתיים, חרדים, צעירים, מזרחיים, יזמים ורבים אחרים. הוא יכול לקחת את הבחירות ולעשות היסטוריה. שאלה גדולה היא כמה הליכוד מוכן להשקיע בריצה של בן שושן שכרגע אינו מוכר מספיק על ידי הציבור בחיפה. שאלה גדולה נוספת היא יש עתיד שבחיפה זוכה לתמיכה גדולה. האם היא תתמוך ביהב או שאולי בבן שושן המחובר היטב לבכירי המפלגה בחיפה".

7 צפייה בגלריה
חגיגת התוצאות
חגיגת התוצאות
צעירים לצד ותיקים. חגיגת התוצאות
(צילום: דורון סולומון)

בן שושן: "אנחנו מתכוננים לבחירות המוניציפליות הקרובות. מחכים למוצא פיו של ראש הממשלה ומפלגת הליכוד ברמה הארצית לגבי רשות העיר. אנו מבצעים בימים אלה סקר ונבדוק את העיר חיפה מכה היבטים. אני לא פוסל לראשות העיר ובימים הקרובים נקבל החלטות. נאחד שורות עם אלי בן דיין וחברים אחרים, ויחד עם מפלגות הקואליציה הלאומית נצאה לדרך חדשה".