המדינה מקדמת בימים אלה את בנייתו של שדה תעופה נוסף בישראל. אין מחלוקת כי שדה חייב לקום בצפון הארץ, אך יש קיימת מחלוקת האם לבנות אותו בחיפה או ברמת דוד.
3 צפייה בגלריה
בעולם כבר הבינו ששדה על הים הוא עתיד התעופה
בעולם כבר הבינו ששדה על הים הוא עתיד התעופה
מטוס מעל המפרץ לקראת נחיתה בשדה חיפה
(צילום: אנתוני הרשקו)
שרים בממשלה, ובמיוחד שרת התחבורה מירי רגב, נוטים לקבל את עמדת ראשי הערים בקריות ורבים אחרים, לפיה יש לבנות את השדה הצפוני ברמת דוד.
מנגד, ראש העיר חיפה וראשי מועצות באזור עמק יזרעאל, היו רוצים כי השדה ייבנה בחיפה, ומתריעים כי שדה ברמת דוד ייפגע לא רק באיכות חייהם של תושבי עמק יזרעאל, אלא גם באיכות חיי תושבי מפרץ חיפה.

מסלולי תעופה חדשים


הקמת שדה צפוני מצריכה נתיבי נחיתה והמראה חדשים. לקראת היערכות הקמת שדה ברמת דוד, נחשפו נתיבי הטיסה שעלולים להדאיג את תושבי אזור מפרץ חיפה.
כך נתיב ההמראה מרמת דוד (נתיב 30), עובר מעל קריית טבעון, קריית אתא, קריית ביאליק, קריית מוצקין ושכונות צפוניות בחיפה. במסגרת ההמראה מטוסים יטפסו בכוח מנועים מלא וצפויים לגרום למטרדי רעש.
נתיב הנחיתה יעבור מעל עכו, יישובי משגב, וג'נין, על אף הסיכון הביטחוני הכרוך בכך. בנחיתה יידרשו מטוסים לטוס נמוך, כ-800 מטרים בלבד על פי ההערכות, מעל אזור הקריות בדרך לנחיתה ברמת דוד.

3 צפייה בגלריה
מסלולי נחיתה והמראה שייעברו מעל חיפה והקריות
מסלולי נחיתה והמראה שייעברו מעל חיפה והקריות
מסלולי נחיתה והמראה שייעברו מעל חיפה והקריות
(מתוך מצגת של נתיבי ישראל שהוצגה לוועדת עילם)

קראו גם:

המתנגדים להקמת שדה התעופה ברמת דוד מתריעים כי המסלולים המתוכננים, עתידים ליצור לתושבי חיפה והקריות רעש בדומה לרעש אותו חווים כיום תושבי חולון - בת ים, רעש גבוה מהתקן שנקבע על ידי ICAO, איגוד הטיס העולמי.
לטענתם, "לרעש החריג תהיה השפעה ישירה על בריאות התושבים ועל איכות חייהם. כבר כיום נאבקים תושבי עוטף נתב״ג במפגע הבלתי נסבל שנגרם להם מנמל התעופה הראשי של ישראל, המשרת יותר ויותר נוסעים מידי שנה".

3 צפייה בגלריה
עוצמת הרעש הצפויה כתוצאה מפעילות השדה
עוצמת הרעש הצפויה כתוצאה מפעילות השדה
עוצמת הרעש הצפויה כתוצאה מפעילות השדה
(מתוך מצגת של נתיבי ישראל שהוצגה לוועדת עילם)

מסלול נתיבי ההמראה והנחיתה לא פורסם לשיתוף ציבור ולא אושר במסגרת ועדת העורכים לתכנון שדה רמת דוד. נתיבי ישראל, יחד עם רשות שדות התעופה ובאישור רשות התעופה האזרחית עתידים להגיש מסלולים אלה בקרוב ל-Eurocontrol, ארגון התעופה האירופאי, האמון על אישור נתיבי התעופה בישראל.
אייל בצר, יו"ר אשכול הגליל והעמקים וראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: "הפתרון למשבר התעופה הישראלי חייב להיות שדה תעופה בינלאומי בחיפה. התכנית להעברת פעילות המטוסים הקלים משדה התעופה בהרצליה לחיפה, תהווה מטרד בלתי נסבל שיגרום גם למגבלות בנייה. לעומת זאת, בשדה תעופה בינלאומי ההמראות תהיינה לכיוון הים ולא יהוו מפגע סביבתי. לכן קידום שדה תעופה בינלאומי בחיפה הוא משימה בעלת חשיבות רבה לתושבי חיפה והצפון".