"מרצ מפלגה מתה. אין מרצ. סניף חיפ החי אבל המפלגה עצמה מתה", כך אומר יו"ר מרצ חיפה אמיר שדה שהודיע (שני) על התפטרותו.
4 צפייה בגלריה
"המפלגה מתה"
"המפלגה מתה"
"המפלגה מתה"
(צילום: חיים הורנשטיין)
שדה אומר ל"מיינט חיפה" כי התפטרותו נובעת ממינוי רותם אלכסנדרי לראש סיעת מרצ, וזאת בניגוד גמור למה שרצו מרבית חברי הנהלת סניף חיפה, ובניגוד לתקנון המפלגה.
"היו כנראה מי שרצו לקדם אנשי שלומם", אומר שדה, "אלכסנדרי לא הייתה חברת מרצ עד לפני שבועיים. לא ברור לי איך היא יכולה לעמוד בראש הרשימה".
מרצ הכניסה מנדט אחד בקדנציה האחרונה למועצת העיר חיפה, כאשר חסרו עוד 200 קולות לקבלת מנדט נוסף. בשבוע שעבר החליטו בהנהלת מרצ הארצית כי אלכסנדרי תוביל את הרשימה למועצה.

4 צפייה בגלריה
מי יוביל את הסניף בחיפה?
מי יוביל את הסניף בחיפה?
מי יוביל את הסניף בחיפה?
(צילום: גיל נחושתן)

שדה כתב הבוקר (שני) לחברי הסניף בחיפה בכאב גדול ותיאר את הסיבה להתפטרותו. לדבריו של שדה, החל לפעול לפני שנתיים כדי להחיות את סניף חיפה, לקיים חוגי בית, לגייס פעילים, והחלטתו לרוץ לתפקיד יו"ר הסניף, לא לפני שבדק כי אליאס מטאנס לא מתכוון להתמודד לתפקיד.
שדה נבחר והחל להכין את הסניף לבחירות הכלליות בהן מרצ לא עברה את אחוז החסימה. בחודשיים האחרונים החל שדה יחד עם אליאס מטאנס ואליעזר הברמן להתכונן לבחירות המקומיות.
שדה מציין כי אלכסנדרי פנתה למזכ"ל המפלגה כדי לקבל את הובלת מרצ חיפה, וזאת למרות שהיא לא הייתה חברה במפלגה. "על פי חוקי המפלגה רשאי לבחור ולהיבחר רק חבר שהיה כבר 4 חודשים לפני כן חבר מפלגה. בסוף יולי 2023 רתם לא היתה עדיין חברת מפלגה", מדגיש שדה שמוסיף כי אלכסנדרי זכתה לעזרה של צוות ההתערבות של המפלגה שרשאי להתערב רק במקרה של מחלוקת פוליטית.

4 צפייה בגלריה
מי מקבל החלטות? היו"ר זהבה גלאון
מי מקבל החלטות? היו"ר זהבה גלאון
מי מקבל החלטות? היו"ר זהבה גלאון
(צילום: קובי קואנקס)

שדה: "התנגדתי לבחירה באלכסנדרי מהסיבות הבאות: הרצון שלי שהבחירה תעשה בסניף באופן דמוקרטי, בחירה של כל הרשימה ולא רק של המקום הראשון; לצערי, התברר לי בזמן ניהול משא ומתן מול סיעות אחרות שהם לא מעוניינים בחבירה עם רותם, וכל עוד היא הנציגה של מרצ, לא יציעו לנו מקום גבוה ברשימה; רותם מעולם לא נבחרה על ידי הסניף או הנהלת הסניף לייצג את מרצ בכל תפקיד בחיפה".
יו"ר מרצ חיפה מדגיש כי הנהלת הסניף דחתה פה אחד ב-20.8 את ההצעה לבחור באלכסנדרי, הצבעה בנוכחות 7 חברי הנהלה. יום למחרת מציין שדה צוות ההכרעות של מרצ החליט כי אלכסנדרי תוביל את הרשימה למרות החלטת סניף חיפה, וכי אלכסנדרי תוכל לקבל החלטות ללא התערבות הסניף.
שדה: "אני חש שאותם קרבות פנים מפלגתיים שגרמו למרצ לאבד את כוחה בבחירות לכנסת, חוזרים על עצמם כאן, ושהנהגה שנכשלה והיתה צריכה להתפטר בנובמבר, "בוחשת" כעת בסניף בחיפה, שהוא אחד הסניפים הבודדים בארץ שעוד מנסה לתפקד".

4 צפייה בגלריה
רתם אלכסנדרי מכריזה
רתם אלכסנדרי מכריזה
רותם אלכסנדרי מכריזה על ריצה למועצת העיר
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

שדה אף מתריע מכוונתה של אלכסנדרי לחבור לסיעות בעלות אידיולוגיה שאינה תואמת לזו של מרצ.
"מזה כמה ימים אני חש תחושות קשות, מרגיש שהחזרתי את הסניף לחיים, והוא שוב נפגע בגלל ריקבון ואינטרסים אישים המוכתבים ונכפים עלינו על ידי מטה המפלגה", אומר שדה, "יכולתי להחליט שאני מערער על ההחלטה ופונה לבית הדין של המפלגה, שלא בטוח שהיה מתכנס כל כך מהר; יכולתי גם להוציא הודעה לעיתונות שהנהלת הסניף לא עומדת מאחורי החלטת המפלגה, אולם אין לי רצון לפגוע במרצ. עם זאת, גם אין לי רצון לתמוך ולהריץ מועמדת שהמטה "הנחית" עלי, בניגוד גמור להחלטת הסניף, בניגוד גמור לחוקת מרצ ולאינטרס של מרצ חיפה (להבנתי). לאור כל זאת, החלטתי להשעות את עצמי מתפקידי כיו"ר הסניף בחיפה באופן מיידי! אני מאחל למרצ שידעו ימים טובים יותר".