תחת הכותרת "מהפכה ושדרוג משמעותי של מערכת החינוך בחיפה", נחשף פרק החינוך בתכנית "100 הימים" של יונה יהב, תכנית עבודה אופרטיבית שתופעל עם חזרתו לתפקיד של יהב כראש העיר חיפה.
4 צפייה בגלריה
יונה יהב
יונה יהב
תכנית חינוך מפורטת. יהב
(צילום: גביש מדיה)
את פרק החינוך בתכנית כתב יהב יחד עם מנהל בית הספר ליאו באק לשעבר דני פסלר.
יהב מדגיש כי תפיסת החינוך שהוא מבקש לקדם מבוססת על שיתוף עם קהילת ההורים בחיפה. "בחיפה יש דור עתיד מצוין, הורים מחויבים שרוצים בהצלחת ילדיהם. מעל הכל - קהילת חינוך, מורים ומנהלים מצוינים", אומר יהב, "אני מאמין באמונה שלמה שעם השקעה נכונה ונבונה ניתן לשנות את מצב החינוך בעיר".
"חינוך עבורי הוא קודם כל חינוך לערכים. כראש העיר אני מתכוון לעקוב באופן אישי כדי לוודא שמערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית הפועלת בשעות אחר הצהריים תהיינה מערכות ערכיות שמובילות את רוח ההתנדבות והתרומה לקהילה בחיפה. במקום בו יש התנדבות אין אלימות ואין ונדליזם. מערכת החינוך תעבור שינוי וגיוון מהותי כולל, גם עבור החברה הערבית בחיפה", קובע יהב.

4 צפייה בגלריה
יטפל בחינוך. יהב ופסלר
יטפל בחינוך. יהב ופסלר
להתאים את החינוך למאה ה-21. יהב ופסלר
(צילום: עיריית חיפה)

מהפכה חינוכית


נושא החינוך בתכנית יהב מקיף את כלל גילאיי הלימוד, משלב טרום הלידה ועד הסטודנטים. באר לגיל הרך, יהב מצהיר כי תוקם חברה עירונית לחינוך לגיל הרך. החברה תקים רשת מעונות מגיל לידה ועד 3, במחיר מסובסד ונמוך ממחירי המעונות המפוקחים.
"צעד זה יביא להורדת יוקר המחיה בעיר ויוקר התשלומים למעונות היום בפרט, וזאת לצד רמה פדגוגית וחינוכית פרימיום במחיר מסובסד", אומר יהב.
בנוסף, יהב נערך להקים מרכזים לגיל הרך שיעניקו שירותים תחת קורת גג אחת ובהם מענים ותוכניות לילדים מקדם לידה עד גיל 6 והוריהם, ולצוותי החינוך והטיפול בתחומי האיתור, הטיפול ההתפתחותי והרגשי.
"במרכזים אלה יפעלו גם מעונות יום, גן, טיפת חלב, טיפולים פרא-רפואיים, פעילויות להורים וילדים בקהילה, פעילויות העשרה, איתור ילדים עם קשיי התפתחות במעונות ובגנים, קורסי הכנה לכיתה א' ועוד", מבטיח יהב.

4 צפייה בגלריה
שביתת סייעות
שביתת סייעות
מגיע להם יותר
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו עוד:

הייטק בבתי הספר


פרק החינוך כולל שילוב חדשנות וטכנולוגיה במערכת החינוך כאלמנט משמעותי ויסודי. יהב מבטיח להתאים את בתי הספר למאה ה-21, כך שחיפה תעמוד בקדמת ההתפתחות, תוך שילוב בינה מלאכותית במערכת החינוך ובשיתוף פעולה של נציגי תעשיית ההייטק בעיר ובעולם.
בתוך כך יהב מצהיר כי יקים תוכניות רצף בין בית הספר לאוניברסיטה ולטכניון, על מנת להגיע ל- 100% בעלי השכלה על תיכונית ו/או תואר ראשון.
פרק החינוך כולל גם פיתוח זרמי חינוך נוספים בעיר. יהב: "אפתח את כל זרמי החינוך בעיר: מונטסורי, אנתרופוסופי, דמוקרטי ודו-לשוני כבתי ספר צומחים באופן מדורג. חינוך ממלכתי לערכים – כל בית ספר בהתאמה להשקפת עולמו.

4 צפייה בגלריה
הייטק
הייטק
הייטק ישולב בבתי הספר
(צילום המחשה: shutterstock)

באשר למערכת החינוך הערבית מצהיר יהב כי יקים צוות בראשותו לשיתוף ציבור עם החברה הערבית, כדי לבנות תכנית גיוון ובינוי לבתי ספר ומסגרות חינוך חדשות עבור החברה הערבית בחיפה.
יהב: "חינוך הוא מיסודות האדם בכל תחומי החיים. במקום בו זורעים חינוך קוצרים הישגים. חינוך הוא ההשקעה לטווח הארוך במשאב הכי חשוב – ילדי העיר חיפה".