יש עתיד הודיעה היום (9.8.23) כי הסתיימו המגעים עם יונה יהב על רקע סירובו להתחייב על פינוי המפעלים המזהמים במפרץ חיפה.
3 צפייה בגלריה
יונה יהב ויאיר לפיד
יונה יהב ויאיר לפיד
יונה יהב ויאיר לפיד
(צילום: גבישמדיה, אלעד גוטמן)
נציג יש עתיד בחיפה יוסי שלום ציין כי הסיבה להפסקת המשא ומתן היא נושא הקמת מנהלת לפינוי המפעלים המזהמים, ושלום אמור היה לעמוד בראשה. מנהלת זו נועדה לדאוג ליישום ההחלטה ההיסטורית לשיקום מפרץ חיפה.
משהבינו ביש עתיד כי יהב מסרב להקמת המנהלת ומתן הסמכויות החליט שלום לוותר על התפקידים שהובטחו לו ולבחון דרכים אחרות לרוץ בבחירות הקרובות.

3 צפייה בגלריה
יוסי שלום
יוסי שלום
יוסי שלום
(צילום: שרון צור)

יוסי שלום, נציג יש עתיד בחיפה: "כל חיי הציבורים מה שהניע אותי זה לדאוג לתושבי ותושבות חיפה. אין שום משמעות לתפקיד בכיר ככל שיהיה בעירייה, אם אין מאחוריו מהות וקידום אג'נדות וערכים בהם אני מאמין. פינוי המפעלים המזהמים בחיפה הוא נושא קריטי לעיר, לעתידה ולבריאות תושביה ועל זה אני לא מוכן לוותר. אני מתכוון לבחון את האפשרויות שיאפשרו לי להמשיך לרוץ בבחירות הקרובות כדי לפעול למען התושבים. יש נושאים שאי אפשר להתפשר עליהם. בריאות תושבי ותושבות חיפה לא יכול להיות כלי שרת של אינטרסים פוליטיים"
ממפלגת 'יש עתיד' נמסר: "לאורך כל המו"מ מול יהב ואנשיו הדגשנו כי פינוי המפעלים המזהמים במפרץ חיפה חייב להיות חלק מההסכם עם יש עתיד. אחרי שראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד, העביר החלטת ממשלה היסטורית בנושא דרשנו שהיישום בחיפה יעבור לטיפולה של יש עתיד כדי להיות עם יד על הדופק ולראות שהדברים מתבצעים ולא מתמסמסים. תמוה בעינינו שעל נושא כה קריטי לבריאות תושבי חיפה מוכן יהב להתפשר בגלל מניעים ואינטרסים זרים״.

3 צפייה בגלריה
יונה יהב
יונה יהב
יונה יהב
(צילום: גביש מדיה)

קראו עוד:

מטה יהב: "ניהול עיר ומשא ומתן פוליטי דורשים קור רוח, מנהיגות, אחריות וניסיון. אנו קוראים לכל המתמודדים לנהל מערכת בחירות הוגנת ומכבדת. ב 1 בנובמבר יונה ייכנס לתפקיד ראש העיר, הרוחות יירגעו, וייונה יהב יאחד את כל הכוחות הפוליטיים הטובים סביבו, לרבות יש עתיד".
יהב: "כפי שכבר אמרתי לא פעם, אני רואה בפינוי המפעלים המזהמים יעד אסטרטגי לאיכות חייהם של תושבות ותושבי חיפה. כל עיכוב עלול להיות בכיה לדורות. לא אסכים שבריאותם של החיפאים תהיה בת ערובה של אינטרסים פוליטיים. כפי שלחמתי על פינוי מיכל האמוניה, במשך 14 שנה, כך אפעל למימוש החלטת הממשלה לפינוי המפעלים ואפילו להקדמתה בשנתיים, במהלך משולב עם הרשויות המקומיות השכנות והתנועות לאיכות הסביבה".
שלום מבהיר כי אין בכוונת יש עתיד לתמוך ביונה יהב לראשות העיר, ובמפלגה נערכים לפתיחת מטה בעיר.