ברק בכר עזב את מכבי חיפה אחרי 3 אליפויות לכוכב האדום בלגראד, נכשל ופוטר והשבוע יעקב שחר החזיר אותו למועדון אחרי עונה אחת בלבד, בחוזה משודרג (500 אלף יורו נטו לעונה) למשך שנתיים.
8 צפייה בגלריה
שילוב מנצח. שחר ובכר
שילוב מנצח. שחר ובכר
שילוב מנצח. שחר ובכר
(צילום: עוז מועלם)
המהפכה שבכר מתכנן: אצילי ,לביא ושרי בראש הרשימה. שלושה זרים חדשים ושגיב יחזקאל. מסתמן שגם הצוות שזכה בשלוש אליפויות יחזור עם בכר.

8 צפייה בגלריה
עומר אצילי מכבי חיפה
עומר אצילי מכבי חיפה
הוא יחזור? עומר אצילי
(צילום: עוז מועלם)

ביום ראשון זה הפך לרשמי. מסאי דגו שעשה בעונה האחרונה מהפכה של ממש במכבי חיפה ונאלץ להתמודד עם עזיבתם של כוכבים רבים כמו: אצילי, סבע, שרי, אבו פאני וג'וש כהן ושיתף שחקנים צעירים רבים מה שלא קרה בעידן בכר (חלאילי, פיינגולד, חג'ג', כיוף) קיבל "כרטיס אדום", אחרי עונה אחת, ובסיום העונה יעזוב את המועדון.

8 צפייה בגלריה
שיהיה בהצלחה. מסאי דגו
שיהיה בהצלחה. מסאי דגו
הלב פגוע. מסאי דגו
(צילום: עוז מועלם)

מסאי דגו חש פגוע מאוד מההחלטה להיפרד ממנו ביחוד לאור העונה שעבר עם הקבוצה באירופה ובליגה ובסביבתו של המאמן היו סבורים שהוא יקבל צ'אנס לעונה נוספת. אך הנשיא יעקב שחר והמנהל המקצועי גל אלברמן בחרו בבכר שיחזור לקווים בסמי עופר.

8 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
השכר יתעדכן. ברק בכר
(צילום: עוז מועלם)

בכר יזכה לשדרוג משמעותי מאוד בשכרו. הוא צפוי להשתכר כ-500 אלף יורו לעונה ובונוסים לזכייה באליפות, גביע והעפלה נוספת לשלב בתים בליגת האלופות והליגה האירופאית.
עוד סוכם שבכר יהיה המחליט הבלעדי בכל הנוגע לרכש, ונראה כי המאמן מתכנן מהפכה של ממש לקראת העונה הבאה. בראש רשימת הרכש של בכר נמצא עומר אצילי כוכב האליפויות של מכבי חיפה שמשחק העונה באמירויות ונמצא בראש הרשימה של הירוקים. מקורביו אומרים שבכוכב הישראלי לא מצליח לפרוח שם, ולא זוכה לאהדת האוהדים וההנהלה כמו בארץ.

אצילי ושרי


הכוכב הישראלי לא מרוצה בקבוצת אל-עין שם שיחק 15 משחקים בליגה והבקיעה 3 שערים. הכוכב בן ה-30 השתכר לפי הפרסומים 1.9 מיליון יורו לשתי עונות, ואם מכבי תרצה אותו היא תצטרך לשלם סכום גבוה מאוד. אצילי יקבל הצעה לחוזה הכי גבוה בתולדות המועדון בסכום המוערך בכ-700 אלף יורו לעונה בחוזה לשלוש עונות.
אצילי שהגיע למכבי אחרי פרשת הקטינות שבעקבותיה נזרק ממכבי ת"א נחשב לאהוד מאוד אצל הקהל החיפאי, והגורם המרכזי לאליפות האחרונה במיוחד.
גם הקפטן נטע לביא יקבל הצעה לחזור לקבוצה עם חוזה גבוה מאוד אך ספק אם קבוצתו ביפן תסכים לשחררו בקלות .

8 צפייה בגלריה
השנה שלו. נטע לביא
השנה שלו. נטע לביא
יקבל הצעה. נטע לביא
(צילום: עוז מועלם)

בכר כבר החל בשיחות עם צ'ארון שרי ההולנדי שעזב בינואר האחרון את הקבוצה אך הבטיח שבסיום העונה ישוב ללבוש ירוק, לירוקים תקווה שהקשר והקפטן ישוב לישראל בסיום העונה אך הדבר תלוי בהחלמה של בנו.
בגזרת הזרים בכר צפוי להנחית 3 זרים לפחות כאשר שימיץ ושואו יעזבו בוודאות ופיירו עשוי להימכר, ומחוזר על ידי קבוצות ברוסיה וטורקיה.
שגיב יחזקאל נמצא גם הוא בתוכניות של הירוקים כאשר דניל לסבוי צפוי לסיים את דרכו בחיפה בסיום העונה. בכר צפוי להחתים שוער בכיר ולא נראה ששריף כיוף, מקומו מובטח כשוער ראשון של הקבוצה בעונה הבאה, והוא יצטרך להילחם על מקומו.

8 צפייה בגלריה
האס של חיפה. שרי
האס של חיפה. שרי
בכר שוחח איתו. שרי
(צילום: עוז מועלם)

הצוות שעבד עם בכר וכולל את גיא ויזינגר יחזור והמנהל המטאלי דני ענבר והאנליסט אדם דיוויד צפויים לשוב. גיא צרפתי ששימש כעוזרו של בכר ולאחר מכן אימן את נתניה ופוטר לא צפוי לחזור לתפקיד עוזר המאמן, ועמיר נוסבאום מאמן קבוצת הנוער של המועדון צפוי להתמנות לעוזרו של בכר בקבוצה הבוגרת כאשר אריק בנאדו עשוי לשוב למועדון כמאמן קבוצת הנוער של המועדון.

עשה את שלו


"ברק בכר הוא ללא ספק גדול המאמנים בכדורגל הישראלי בדור הזה", אומר גורם בכמבי חיפה, "הוא הוכיח שהוא זן אחר בכדורגל שלנו, הוא זכה בגביע עם ק"ש, 3 אליפויות רצופות על הפועל באר שבע ועוד 3 אליפויות רצופות עם מכבי חיפה. הוא הופך כל קבוצה ליחידה אחת, ליחידת מטכ"ל, הוא מנהיג ברמ"ח איבריו, סוחף, מגבש, שחקנים נלחמים בשבילו, הוא משדרג כל קבוצה ועם הקסם שלו השמיים הם הגבול, אין ספק שזו הבחירה הכי טובה שיענקל'ה וגל אלברמן יכלו לבחור ברק הוא הטוב ביותר".

8 צפייה בגלריה
שחר גאה ומודה לכולם
שחר גאה ומודה לכולם
חתך מהר. שחר
(צילום: אורן אהרוני)

קראו עוד:

המגעים להחתמת בכר החלו במרץ לאחר התיקו עם מכבי ת"א שניראה כי חרץ את גורל האליפות. במועדון הירוק מעולם לא הסתפקו במקום השני ובטח בעונה שבה גם הגביע הלך.
הפעם שחר חתך מהר כמו שעשה בעבר עם בלבול ובנאדו למרות שעשו עונות לא רעות. הבחירה בבכר השיגה שתי מטרות: להביא את המאמן הטוב בישראל למועדון שרואה עצמו המוביל והבכיר בארץ. ולמנוע את הגעתו לצ'ילבה המיתולוגית, מכבי ת"א שכנראה תזכה באליפות השנה.
בשבת מכבי חיפה ניצחה את הפועל בני סכנין בגול בדקה הראשונה של דין דוד, אבל הירוקים לא נראו טוב ובמחצית השנייה בקושי עברו את האמצע, לעומת סכנין שהציגו כדורגל יפה ותכליתי והיו ראויים לפחות לתיקו. המשחק הזה רק חיזק במועדון את הצורך בשינוי.

8 צפייה בגלריה
עשרות אלפים חוגגים בסמי עופר
עשרות אלפים חוגגים בסמי עופר
מחכים לשינוי. אוהדי מכבי חיפה
(צילום: גיל נחושתן)

ומילה על דגו. הוא את שלו עשה ובגדול. ללא ספק למרות ההדחה עתידו לפניו. וצפוי לא עתיד בעתיד כמאמן. "לעולם לא נשכח את מה שדגו עשה העונה ובמיוחד עם הצעירים", אומר גורם במועדון. "מהתחלה המינוי שלו היה הימור גדול, וייתכן שאם בכר היה נשאר בבלגרד, דגו היה מקבל עוד צ'אנס, אבל המציאות השתנתה ושחר לקח החלטה נכונה".
השאלה אם בכר עשה טעות שלא לקח את הנבחרת תשאר פתוחה כנראה. "ברק צעיר עדיין ואני בטוח שעוד יהיה לו הזדמנות לאמן את הנבחרת, כנראה הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים", אומר גורם במועדון.