23 שנים לאחר שנכנסה הפועל חיפה לאצטדיון קרית חיים קבעה היום (ראשון) שופטת בית משפט השלום בחיפה, קרן מרגולין פלדמן, כי על הקבוצה להתפנות מהאצטדיון עד ל-15 באוגוסט השנה ולמעשה מותירה את הקבוצה ללא מגרש אימונים. זאת, לקראת שנת ה-100 להיווסד של המועדון.
2 צפייה בגלריה
אצטדיון קרית חיים
אצטדיון קרית חיים
אצטדיון קרית חיים
(צילום: נחום סגל)
האצטדיון שימש בשנות ה-80 לא רק בית למחלקת הנוער של המועדון אלא גם מגרשה הביתי של הקבוצה הבוגרת. בשנת 1993, כשהבעלים רובי שפירא קיבל את הקבוצה לניהולו, הוא קיבל גם את המגרש וכן 50 אחוזים מזכויות הבנייה באצטדיון וזאת בתמורה להעברת מחצית מרווחים שיהיו מפרויקט נדל"ני שאמור היה לקום במקום.
אלא ששפירא הלך לעולמו והקבוצה עברה למפרקים בראשותו של עו"ד יואל גולדברג. בית המשפט העביר לאחר שנתיים את הקבוצה מידי המפרקים לידיו של הבעלים יואב כץ.

2 צפייה בגלריה
הבעלים יואב כץ
הבעלים יואב כץ
הבעלים יואב כץ
(צילום: אורן אהרוני)

העימות בין ההסתדרות, בעלת המגרש אותו קבלה בחכירה ממינהל מקרקעי ישראל, לבין הבעלים של הפועל יואב כץ התחיל כבר לפני 3 שנים, כשהחוזה שהיה לקבוצה למשך עשרות שנים הגיע לסיומו בשנת 2020. שנה לפני תום החוזה שבו קבלה הפועל את המקום ללא כל דמי שכירות מלבד תשלומי המים החשמל והארנונה פנתה ההסתדרות בחיפה לכץ והבהירה לו כי היא רוצה להמשיך ולהשכיר לו את המגרש אבל דרשה דמי שכירות חודשיים של כ-20 אלף שקל לחודש.
כץ סירב והצדדים הגיעו כאמור לבית המשפט. בבית המשפט כבר ביקשה ההסתדרות את סילוקה של הקבוצה מהמתחם ולא הייתה מעוניינת לתת אותו לכץ בשכירות.
כץ העלה טענה, כי המתחם כלל לא שייך להסתדרות והיא אינה יכולה לדרוש דמי שכירות, שכן המינהל הוא הבעלים של המגרש. עו"ד אילן גורביץ, שייצג את ההסתדרות בתביעה, חשף בפני השופט חוזה חדש בין ההסתדרות למנהל, לפיו הועברה הקרקע לעשרות שנים נוספות לידי ההסתדרות ובכך למעשה הוציא עו"ד גורביץ את כל התשתית לטענות של כץ. כעת קיים איום מוחשי על המשך פעילותה של מחלקת הנוער של המועדון.
יצוין, כי לפני שנתיים לקח על עצמו איש העסקים החיפאי צחי נקש את המחלקה, השקיע יותר ממיליון שקל לשיפוץ כל המשטח, הוסיף תאורת לילה ולמעשה הפעיל את כל המחלקה במקום. כץ לא ישקיע במתחם אימונים חלופי עשרות אלפי שקלים ולמעשה המשך פעילותה של המחלקה בסכנה גדולה.

קראו עוד:

בעקבות ההחלטה הדרמטית נמסר ממועדון הפועל חיפה: "זוהי החלטה שמנותקת מהמציאות והשלכותיה גזר דין מוות למחלקת הנוער של הפועל חיפה וגירוש אלפי ילדים לרחובות. ההסתדרות שהקימה את אצטדיון קרית חיים לפני יותר מ-60 שנה לטובת הפועל חיפה ומחלקת הנוער שלה היא גם זו שמניפה את הסכין מעל צווארנו. אנו מתכוונים להילחם בהחלטה בכל כוחותינו והאמצעים שעומדים לרשותנו וכמובן להגיש ערעור לבית המשפט".
צחי נקש, היו"ר ומנהל מחלקת הנוער בהפועל חיפה: "יש איום קיומי ממשי על מחלקת הנוער ואם הקבוצה לא תישאר בקרית חיים, אני לא רואה איך היא ממשיכה לפעול".
פורסם לראשונה: 16:40, 14.05.23