לפני חודש חגג יואב כץ הבעלים של הפועל חיפה יום הולדת 80 ונראה שכוחו של כץ עדיין במותניו. בשנת המאה של המועדון החיפאי הוותיק, הקבוצה שלו באחת העונות היותר טובות ויציבות שידע המועדון, אך אם מישהו חושב שכץ מסתפק בהגעה לפליאוף העליון, הוא טועה.
4 צפייה בגלריה
יואב כץ
יואב כץ
כוחו במותניו. יואב כץ
(צילום: אלעד גרשגורן)
כרגע המועדון במקום הרביעי בפלייאוף העליון, 5 נקודות מבאר שבע. כץ כהרגלו מכוון תמיד גבוה ושואף להשגת המקום באירופה. ואם יש משהו שמעיב טיפה על העונה הנהדרת של הפועל מבחינתו, זה ההדחה המוקדמת בגביע המדינה.
בראיון לכבוד החג, כץ חד, נוקב, לא שומר דברים בבטן ומסכם את העונה של הפועל חיפה עד כה. אמרנו גיל 80? אצל כץ הגיל לא משחק תפקיד.
יואב איך אתה מסכם את העונה עד כה?
"עד עכשיו זו עונה טובה, אחוז ההצלחה שלנו גבוה, אבל מלבד הפליאוף העליון לא הצלחנו להבטיח את המקום באירופה, ואני מקווה שנעשה את זה. לעצרי לא הצלחנו בגביע אבל בכללי זו עונה טובה, ואני מרוצה".
אם תגיעו לאירופה זו תיחשב לעונה מוצלחת מבחינתך?
"כן. אם נגיע או לא זו עונה מוצלחת מאוד. חבל שלא התקדמנו בגביע. זו שנת המאה של המועדון עם הישגים מאוד יפים אנחנו בין 4 קבוצות הגדולות בכדורגל הישראלי, וממשיכים קדימה במטרה להשיג את הכרטיס לאירופה".
אתה יכול להגיד שעמדתם במטרות?
"לא הבטחנו אירופה, ולא זכינו בגביע, אבל בסה"כ כמו שאמרתי קודם, זו עונה טובה ורוב המטרות הושגו".
מה סוד ההצלחה שלכם העונה?
"אנחנו קבוצה מאוד מגובשת. יש שילוב של צעירים וותיקים, צוות מקצועי מאוד טוב, הרבה דברים שהתחברו לנו והצליחו העונה".

4 צפייה בגלריה
עונה נהדרת. לוי
עונה נהדרת. לוי
עונה נהדרת. לוי
(צילום: יאיר שגיא)

"אני פילנטרופ"


רוני לוי סיפק את הסחורה. מרוצה ממנו?
"לרוני לוי יש חלק גדול מאוד בהצלחה של הקבוצה העונה. אני מאוד מרוצה מרוני לוי, היו לנו הרבה מאוד שיחות טובות במהלך העונה".
ממש ביום שאנחנו מדברים פירסמתם את ההחתמה שלו לעונה שלישית
"נכון. אני שמח שרוני ממשיך איתנו לעונה שלישית ברציפות, מה שיעזור לנו לשמור על יציבות מקצועית ובבניית הסגל לעונה הבאה לצד השגת המטרות בעונה זו. אין לי ספק ששיתוף הפעולה ביני לבין רוני יחד עם יתר אנשי הצוות יסייע להמשיך להוביל את הקבוצה להצלחות בעונה הבאה"
מרבית הסגל יישאר בעונה הבאה?
"כן. רוב שחקני הסגל מחזיקים בחוזה. לא תהיה מהפכה".
תומר יוספי הוא האס שלכם?
"תומר היה בעונה נהדרת, גם גיא מלמד היה נהדר העונה, אין ספק שלצמד הזה היה שנה טובה, אבל לכל הקבוצה הייתה שנה עם הישגים יפים. נועם בן הרוש, ג'רפי, דור מלול להרבה מאוד שחקנים מגיע שאפו על העונה הזו. אני יודע שתומר יוספי מאוד רוצה לעזוב לחו"ל בעונה הבאה. אני מאחל לו שישיג את המטרות שהוא מכוון אליהם".

4 צפייה בגלריה
תומר יוספי
תומר יוספי
עוזב לחו"ל? תומר יוספי
(צילום: עוז מועלם)

קראו עוד:

מרגיש שפספסתם העונה צ'אנס לזכות בתואר? הליגה די שוויונית.
"אני חושב שמכבי ת"א ב"ש ומכבי חיפה עם התקציב שחקנים הכי גבוה בליגה, וכן אני חושב שהליגה הייתה די שיוויונית. יש 3 קבוצות עם תקציבים מאוד גבוהים והשאר די שיוויונים. אני חושב שהתרכזנו מאוד בגביע ולצערי לא הצלחנו. זו שנת המאה של המועדון וכולם השתדלו מאוד להצליח".
נראה שאתה לא מתעייף וממשיך להשקיע בקבוצה ובמועדון.
(צוחק) "אני לא הייתי משתמש במילה השקעה אלה פילנתרופיה. יואב כץ הוא פילנתרופ, אני מחכה שיבוא משהו יותר צעיר, יותר יפה עם יותר כסף ואוכל להעביר לו את הקבוצה".
מה הסיפור עם האצטדיון בקריית חיים?
"ההסתדרות טוענת שהוא שייך להם, אנחנו שהוא שייך לנו ובית המשפט יחליט, לא יוציאו את הפועל חיפה משם. אני מקווה אבל להבטיח אני לא יכול להבטיח, זה תלוי בבית המשפט".

4 צפייה בגלריה
בן שמעון. שואף להגיע לנבחרת
בן שמעון. שואף להגיע לנבחרת
בן שמעון. בדרך לנבחרת
(צילום: ראובן שוורץ)

מה דעתך על המינוי של רן בן שמעון למאמן הנבחרת?
"אני מכיר אותו. אני הראשון שנתתי לו לאמן בוגרים, הוא מאמן טוב מאוד, בחור מאוד חכם שיודע מה שהוא עושה, אני מאוד מקווה שהוא יצליח עם הנבחרת".