היסטוריה בשחייה החיפאית. מכבי חיפה כרמל הוכתרה אמש (שני) כאלופת ישראל, כאשר הפעם האחרונה בה זה קרה הייתה בשנת 1990. לאורך השנים זכו הירוקים במקום הראשון באליפות לגברים/לנשים, אך בשקלול הכולל זו הפעם הראשונה כאמור לאחר כשלושה עשורים.
1 צפייה בגלריה
השחיינים מהכרמל. יש אליפות
השחיינים מהכרמל. יש אליפות
השחיינים מהכרמל. יש אליפות
(צילום: פטריסיה בן עזרא - באדיבות איגוד השחייה בישראל)
האליפות נערכה בבריכה הלאומית שבמכון וינגייט בימים שישי עד שני. הירוקים סיימו עם 20 מדליות, מתוכן 14 מזהב. הניקוד של השחיינים החיפאים, בהובלת המאמנים חנן שטרלינג (מאמן ראשי) ויהונתן קופלב, עמד בסיום התחרות על 1,301 נקודות והם הקדימו את הפועל דולפין נתניה ואת הפועל בת ים בטבלת הניקוד הכללית.
מי שרשם הישג מרשים במיוחד היה רון פולונסקי שזכה בתואר אלוף ישראל במשחה ל-200 מטר בסגנון חזה כשהוא רושם את התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה של השחייה הישראלית. אגב באותו משחה גם מדליית הכסף הייתה שייכת לחיפה כשיהונתן רום סיים במקום השני.
אחותו של פולונסקי זכתה במדליית הכסף באותו המשחה בקטגוריית הנשים. פולונסקי זכתה גם במדליית הזהב במשחה ל-200 מטר מעורב אישי כשגם רון זוכה במשחה זה במדליית זהב נוספת.
מירון חירותי זכה במשחה היוקרתי ל100 מטר חופשי. כשגם במשחה במשחה השליחים ל-4X100 חופשי מיקס, ניצחו הירוקים (מירון חרותי, רון פולונסקי, לאה פולונסקי ואביב ברזלי) עם זמן של 3:34.98 דקות.