"נוריד את רמת הפשיעה והשימוש בסמים ואלכוהול אצל ילדים ונוער ונעלה את סף המתגייסים לצה"ל", כך אומרים האסיר המשוחרר שלומי ללום משפרינצק והפעיל החברתי יהורם שטרית מבת גלים, שיזמו את פרויקט 'ליגת אלופות לשכונות', שיתחיל לפעול בשבוע הבא. מדובר בפרויקט שכנראה לא היה כמותו בארץ, הוא הוקם ללא שיתוף או תמיכת עיריית חיפה, וכבר סוחף אחריו ילדים ומשפחות מחיפה והצפון.
1 צפייה בגלריה
שלומי ללום ויהורם שטרית
שלומי ללום ויהורם שטרית
שלומי ללום ויהורם שטרית
(צילום: פרטי)
היזמים אספו כספים מחברים ועסקים מקומיים והמיזם מכוון למתן ומימון אימוני כדורגל ומשחקים לילדי שכונות חלשות כמו קרית אליעזר, חאליסה, בת גלים, נווה דוד ושפרינק בחיפה, אבל "לא נגיד לא לאף אחד", אמר ללום.
ילדים ונערים הביעו התלהבות רבה, כולל מהמגזר הערבי, וכבר יש בעיר 16 קבוצות של ילדים ונערים מגיל 6-18, לכל קבוצה תלבושת ולוגו משלה. מעוכבי גיוס בני 19 יוכלו להמשיך בליגה. הפרויקט גם מתגבש בקריות, בנשר וביקנעם וליזמים מתוכננות פגישות עם ראשי ערים נוספות בכירים בכנסת ואנשי היי טק כדי להגדיל את הפרויקט ולהפוך אותו לארצי.
כל שכונה תהיה מועדון כדורגל עם ספונסרים, מאמן ותלבושות. משה רן, אביו של אגדת הכדורגל אבי רן ז"ל, 'הוכתר' כנשיא הכבוד של הליגה. "הרעיון הוא לקחת את ילדים שמסתובבים ברחובות, גם כאלה שהידרדרו לסמים, פשע ואלכוהול, ושהצבא לא מגייס אותם ולהכניס אותם למסגרות ספורט. לתת שוויון הזדמנויות לכל ילד. אני מאמין שאנחנו יכולים לקחת את המודל האירופאי של ליגת האלופות וליישם אותו, כלומר הכול במימון מלא", אמר ללום, "הילדים יקבלו במה גדולה להצליח ומי שיש לו כשרון שיעבור לקבוצות הגדולות. ניתן למשפחות עורך דין והן ישבו עם הקבוצות ויסכמו איתן, הכסף ילך למשפחה. אנחנו לא מתבססים רק על כדורגל אלא נביא תקציבים גם למקצועות אחרים. לא נקפח את הבנות, למשל יהיו קורסים בקוסמטיקה, ספרות, תיאטרון, איפור וצילום".