זאב ברקוביץ' מוכר לכולם כאבא של. מי שהתגאה בקריירה הספורטיבית של בנו, מתמוגג היום מהקריירה הטלוויזיונית שלו. "אני המום ממנו. לא האמנתי שהוא יצליח עד כדי כך. לא האמנתי שהוא יזכה באהדה ורייטינג כזה. הוא מראיין בצורה נפלאה, אני נרגש מהביטחון שלו".
4 צפייה בגלריה
זאב ברקוביץ'
זאב ברקוביץ'
זאב ברקוביץ'. "לא הייתי רוצה את אייל כמאמן נבחרת"
(צילום: שרון צור)
מתברר שהגול נשאר במשפחה. גם הוא יכול להתהדר בקריירה ספורטיבית צנועה. ברקוביץ', 75, תושב קריית ביאליק, שיחק בצעירותו בליגות הנמוכות במדי בית"ר עכו, בית"ר נהריה והפועל נהריה.
זאב, מה זה אומר להיות אבא של איל ברקוביץ'?
"זה כיף גדול. איל מביא לי הרבה נחת, ניר קצת פחות. חייתי בכיף לא רגיל בגלל איל. הוא ילד לא רגיל. אוהב, תומך. אני מאחל ילד כזה לכל מי שאני מכיר. יש הרבה קנאים וביביסטים, אבל אני מאחל לכולם ילד כזה".
תאשר לנו את הפרט הזה. בגלל גובהו, איל החל את דרכו ככדורסלן.
"בבית קשת לא שיחקו כדורגל אלא כדורסל. הוא היה פליימייקר ונחשב לאחד הטובים שם, הוא הצליח בכל תחום".
4 צפייה בגלריה
נשיא מכבי חיפה יעקב שחר
נשיא מכבי חיפה יעקב שחר
נשיא מכבי חיפה יעקב שחר
(צילום: עוז מועלם)
יש לו פה גדול. לדעתך זה פגע בו במהלך השנים?
"זה לא פגע בו, הוא היה כוכב. גם עליי אומרים שאני חוצפן, אבל אני לא כזה. למי שנחמד אני סופר נחמד, אני לא מתנשא, יש לי המון חברים. תמיד יש קנאים, אנשים רואים אותו בטלוויזיה ומקנאים. אין לו שום דבר נגד ביבי, שיש נגדו כתבי אישום. אז מה מצפים, שהוא לא ידבר על זה? איל לא צבוע, הוא אומר את מה שהוא מרגיש".
בזמנו קיבלת מיעקב שחר את הזיכיון על וולבו/הונדה בקריות. בסוף זה נגמר לא טוב.
"ברור שאני זוכר. כשיענקל'ה התחיל את המו"מ להעביר אותו לאנגליה הוא לקח לי את הוולבו והשאיר לי את ההונדה. בסופו של דבר לקחתי מאיזי שרצקי את איתוראן".
אתה כועס על שחר?
"אני פגוע כי הוא לא החזיר את איל. הנכדים שלי היו במכבי חיפה. לא פרגנו להם שם. את ליאור העיפו ממכבי חיפה. מתום הוציאו את הכיף למשחק עד שנאלצנו להוציא אותו משם. אצלי מכבי חיפה מחוקה".

געגועיי לסאות'המפטון

כשאיל שיחק באנגליה, אבא ברקוביץ' היה על הקו. "הייתי טס כל חודש, הכירו אותי. ישבתי בתא הטייס. זו הייתה תקופה אדירה. זה כיף לא נורמלי כשהבן שלך מככב באנגליה ברמות הכי גבוהות. הכדורגל האנגלי מתוחכם ואיל הצליח בענק".
4 צפייה בגלריה
 אייל ברקוביץ'
 אייל ברקוביץ'
אייל ברקוביץ'
(צילום: זהר שחר)
משחק אחד נצרב לו חזק בזיכרון. המשחק בו סאות'המפטון, בה שיחק איל, ניצחה 3:6 את מנצ'סטר יונייטד. באותו משחק ברקוביץ' כבש צמד ובישל שלושה. למעשה, זה היה המשחק בו איל זכה להכרה ופרץ לתודעה. "לפני המשחק איל שאל אותי מה אני אעשה כשיכירו אותי באנגליה? אולי אתפוס לקנטונה בביצים. הוא צחק, אבל הוא עשה להם בית ספר, כל אנגליה הכירה אותו, זה היה רגע שיא בשבילי".
אתה מבקר את איל על כך שהוא לא דופק חשבון?
"מה פתאום, אנחנו שנינו קורצנו מאותו חומר. לא עושים חשבון למי שלא עושה חשבון".
גם ניר לא דופק חשבון. זה עלה לו בפיטוריו מבני יהודה.
"ניר לא משקיע מחשבה בדברים שהוא עושה, הוא לא מבין שלפעמים צריך לזרום. זה בניגוד לעקרונות שלו, הוא רואה כדורגל אחר. ניר רצה לשחק עם קו של 4 אבל אברמוב רצה לשחק בקו 3, אז זה הוביל לפיצוץ. בכל מקום שהוא אימן היו מרוצים ממנו. הוא טקטיקן שמבין כדורגל".
בהנחה שאיל יאמן את הנבחרת. הוא יכול להוביל אותה להישגים?
"אני לא מאמין בנבחרת הזו. זה לא כדורגל, הרמה והסגנון מאוד נמוך. לא גדלים אצלנו כוכבים, כי לא מגדלים אותם נכון. מחלקות הנוער על הפנים. המאמנים רוצים רק לנצח, אבל לא מעניינת אותם הדרך. לא הייתי רוצה את איל כמאמן נבחרת. יש לו ג'וב מצוין כרגע".
4 צפייה בגלריה
יעקב בוזגלו.
יעקב בוזגלו.
יעקב בוזגלו.
(צילום: יובל חן)
הוא לא אימן מעולם קבוצה. הוא יכול לאמן נבחרת?
"אני לא הייתי מאמן, אבל אם היו נותנים לי לאמן קבוצה, אני אלוף העולם בכדורגל. הטעות שלי בחיים היא שלא עשיתי קורס מאמנים. אני יכול להיות מנהל מקצועי בליגת העל. כיום אין מישהו שמבין או ראה כדורגל כמוני בארץ".
"לא הייתי מאמן, אבל אם היו נותנים לי לאמן קבוצה, אני אלוף העולם בכדורגל. אני יכול להיות מנהל מקצועי בליגת העל"
יעקב בוזגלו מעורב בענייני מאור, שלא לומר מתערב. אתה נהגת להתערב?
"כשאיל הגיע לאנגליה, היה לי כיף. לא התערבתי, רק נהניתי. לא הייתי כמו יעקב שהרס את תדמית המשפחה".
איל נחשב לאחד מגדולי הכדורגלנים שהיו כאן.
"איל הוא הכדורגלן הכי גדול שהיה בישראל".
מי גדול יותר, ערן זהבי או איל ברקוביץ'?
"אין מה להשוות בכלל. ערן זהבי לא מסוגל לעבור שחקן. הוא סקורר. איל הוא כוכב כדורגל".