מליאת הוועדה המקומית לתכנון ולבניה התכנסה השבוע, כשבמרכז הדיון עמד אישור מסמך מדיניות הבנייה לגובה.
7 צפייה בגלריה
כמה קומות ייבנו בחיפה?
כמה קומות ייבנו בחיפה?
כמה קומות ייבנו בחיפה?
(דורון סולומון)
זהו אחד המסמכים החשובים שגובשו בעירייה, ומטרתו לקבוע כיצד תיראה העיר, כמה קומות ניתן לבנות בכל רחוב ובכל שכונה. לאישור המסמך השלכות תכנוניות וכספיות עבור מתכננים, יזמים, אך גם על בעלי דירות ותושבים.
7 צפייה בגלריה
מתחם מסחר מתוכנן בטירת כרמל
מתחם מסחר מתוכנן בטירת כרמל
השכנים בונים לגובה. בנייה מתוכננת בטירת כרמל
(משרד ערן מבל אדריכלות ובינוי ערים בע"מ)
ועדיין, שנתיים וחצי אחרי כתיבתו והבאתו לדיון ראשון בוועדה המקומית בשנת 2019, ולאחר העלאתו לאתר העירוני "תובנות" וקבלת התייחסות הציבור, בעירייה לא מצליחים לאשר את המסמך.
בדיון הסוער בוועדה המקומית, הציג מהנדס העיר אריאל וטרמן את מסמך המדיניות, אך בזה אחר זה עלו לדבר חברי המועצה והשמיעו ביקורת חריפה נגד עקרונות המסמך.
7 צפייה בגלריה
אביהו האן. דורש לקיחת אחריות
אביהו האן. דורש לקיחת אחריות
עיכוב באישור המסמך יהרוס שכונות. אביהו האן
(צילום: רמי שלוש)
יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן: "התכנית שהציג מהנדס העיר ועליה מתבסס מסמך המדיניות אינה מחזיקה מים. מדובר בכישלון מהדהד. המסמך הוצג ב-2019, התקבלו הערות ותגובות. אז מה חיכינו שנתיים וחצי? מה לוקח כל כך הרבה זמן? אנחנו מתכננים תכנית חלל? התכנון שטחי והעיכוב באישור יוביל להרס שכונות במיוחד של אלו בכרמל".
7 צפייה בגלריה
שרית גולן
שרית גולן
מסמך מאכזב. שרית גולן
(נחום סגל)
חברת המועצה שרית גולן: "מסמך מאכזב. ציפיתי שנראה את ניסיונה של ראש העיר בתכנון ערים במסמך המוגמר. זה לא קרה. הציגו לנו מצגת מלפני 3 שנים במקום מצגת מעודכנת שיש בידי העירייה. בדיון וגיבוש מסמך שכל כך משמעותי לעיצוב של דמות העיר לעשרות שנים קדימה, הייתי מצפה למסמך עם נפח משמעותי יותר ולא מסמכך כה רדוד. לא ככה נראה מסמך של העיר השלישית בגודלה בישראל".
גולן התריעה כי אישור המסמך במתכונת שהוצעה, תחסל את היתכנות הפרויקטים להתחדשות עירונית בשכונות החוף.
7 צפייה בגלריה
קיריל קארטניק
קיריל קארטניק
אין היתכנות כלכלית ליזמים. קיריל קארטניק
(מיכה בריקמן)
חבר המועצה קיריל קארטניק: "אתם רוצים להוריד את גובה הבניה בשכונות החוף ל-7 קומות? אין היתכנות כלכלית ליזמים. החיפאים בורחים לטירת כרמל כי שם ראש העיר לא מפחד לבנות לגובה ולתת שטחים בבניה. המסמך הזה קובר את ההתחדשות העירונית בחיפה".
7 צפייה בגלריה
סופי נקש
סופי נקש
למה להגביל ל-22 קומות? סופי נקש
(נחום סגל)
סגנית ראש העיר סופי נקש: "בחיפה החליטו ש-22 קומות זה מגדל. בקריות זה 40 קומות. היזמים והתושבים מבינים עכשיו שבקדנציה הזו לא יהיה פה כלום בעיר. באיזה יקום אתם חיים? למה להגביל ל-22 קומות מראש? נחשון, היזמים לא באים בשבילך ולא בשביל עינת הם באים בשביל להרוויח וגם התושבים מרוויחים זה דו צדדי. כרגע אין שום היתכנות כלכלית".
7 צפייה בגלריה
שמשון עידו
שמשון עידו
חיפה נשארת מאחור. שמשון עידו
(צילום: נחום סגל)
קראו גם: >>
סגן ראש העיר שמשון עידו: "התכנית רעה מאוד. אנו בדרכנו להיות העיר החמישית בישראל. בתל אביב הרזרבה היא מעל 4 מיליארד שקלים ואצלנו גרעון של 2.4 מיליארד. בתל אביב לא מאפשרים לבנות מתחת לגובה 40 קומות ואצלנו מגבילים ל-22? צריך לבנות כמה שיותר גבוה. בקרית את הולכים לבנות עוד 15 אלף דירות ובין 40-50 אלף תושבים. ומה קורה אצלנו? ראשון ואשדוד עוד רגע עוברות אותנו. אין בניה בחיפה. נקודה. כזה מסמך לא ניתן לאשר".
אם בשל סיבות פוליטיות או מקצועיות, מסמך המדיניות שהוצג למליאת הוועדה המקומית לא אושר על ידי חברי המועצה, והעיר תמשיך להתנהל ללא תכנית או תכנון בטווח הנראה לעין.
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://chat.whatsapp.com/IwYf2NjAQDTBV4EaIrqXrU
פורסם לראשונה: 08:34, 17.03.22