הצפון נמצא בפריחה ולא רק בגלל תקופת האביב שמביאה את הצמיחה שאחרי הגשם, אלא במובן העמוק יותר של המילה. בשנים האחרונות אנו שומעים עוד ועוד על נושא איכות הסביבה שצפוי להשתפר בעתיד הנראה לעין באזור מפרץ חיפה, התחבורה המשודרגת, הכבישים החדשים וכמובן בתי הזיקוק שצפויים לעזוב את האזור – כל אלו גורמים לחיפה והקריות להיראות כמו אחד הדברים המבטיחים ביותר שקיימים בישראל של השנים הקרובות.

3 צפייה בגלריה
דירה לדוגמה
דירה לדוגמה
דירה לדוגמה
(הדמיה: 3Dvision)

אחד הסממנים הבולטים לצמיחה באזור הוא שוק הנדל"ן. תנופת הבנייה באזור הקריות היא לא משהו שאפשר להתעלם ממנו וכמעט לכל מקום אליו מסתכלים אפשר לראות מנופים ובניינים חדשים. אחרי הכל, בכמה מקומות בארצנו הקטנטונת תוכלו להנות מנוף ירוק עוצר נשימה שבקצהו יש חוף ים? תנו לנו לעזור לכם – אין עוד כאלה.
קריית ביאליק היא הדוגמה הקלאסית להתפתחות. מבין שלל חברות הבנייה שהופכים את קריית ביאליק לאחד המקומות המבוקשים באזור נמצאת גם חברת 'אפריקה-ישראל מגורים', החברה הוותיקה, שהשנה מציינת 88 שנות קיום, היא אחת השחקניות הראשיות בעיר ולאחרונה הוציאה לשיווק את המגדל השני במסגרת פרויקט "חלומות & סביונים" בשכונת אפקה, שנבנה בשותפות עם חברת 'שיכון ובינוי'.
"באזור הקריות לא הוקמו שכונות חדשות במשך הרבה מאוד שנים", מספר תמיר לולו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של 'אפריקה ישראל מגורים', "קריית ביאליק היא מהאזורים היותר מתקדמים שעוברים מתיחת פנים בשנים האחרונות, ואנחנו בהחלט גאים להיות חלק מרכזי מהשכונה החדשה שמוקמת שם, עם שני מגדלים בני 24 קומות שזכו לשם "חלומות & סביונים".

3 צפייה בגלריה
פרויקט חלומות בסביונים. הדמיה של שני הבניינים
פרויקט חלומות בסביונים. הדמיה של שני הבניינים
פרויקט חלומות בסביונים. הדמיה של שני הבניינים
(הדמיה: 3Dvision)

עד כמה אתם מרגישים את הביקוש הזה בקרב התושבים באזור או תושבים חדשים?
"אנחנו נמצאים עדיין בבניית הקומות הנמוכות, אך כבר עכשיו נמכרו כ-30% מכלל הדירות בבניין", אומר לולו. "אפשר למצוא דירות בנות 3, 4, 5 חדרים ומיני פנטהאוזים. בנוסף, לכל דירה קיימת חניה פרטית בחניון תת-קרקעי, מחסן לכל דירה ומרפסות בגודל של עד 32 מטר.
"מעבר לעיצוב החיצוני המודרני, הקמנו גם לובי מפואר ומועדון ילדים לרווחת דיירי הבניין. הדירות נבנות לאחר תכנון קפדני מאוד ובסטנדרטים הגבוהים ביותר שקיימים בשוק. חברה בסדר גודל של 'אפריקה ישראל', שבונה ברחבי הארץ, לא מתפשרת על איכות הפרויקטים שלה.
בסמוך לסביבת המגורים, פרויקט "חלומות & סביונים" מתאפיין גם באזור ירוק עם נוף פתוח. "שמורת עין אפק הגובלת למגדלים משלבת קצת מהעיר והרבה מהטבע. היא כוללת את מקורות נחל נעמן, ומזמינה את מבקריה למסלול הליכה יפיפה על הגשר הצף, מעל מעיינות הנובעים כל השנה. כל הנוף הנהדר הזה נמצא ממש מתחת לבית שלכם".
מה מיוחד דווקא באזור הצפון?
"האזור עדיין מוערך בחסר מבחינת שוק הנדל"ן. מחירי הנדל"ן בחלקה הצפוני של המדינה ובפרט הדירות למכירה בקרית ביאליק טרם עשו את 'הקפיצה הגדולה' שנעשתה במרכז. גם השינוי התחבורתי וגם גורמים סביבתיים כאלה ואחרים גרמו לצפון להיות הדבר הבא מבחינת שוק הנדל"ן".

3 צפייה בגלריה
מגדלי הפרויקט על רקע שמורת הטבע הסמוכה
מגדלי הפרויקט על רקע שמורת הטבע הסמוכה
מגדלי הפרויקט על רקע שמורת הטבע הסמוכה
(הדמיה: 3Dvision)

'אפריקה ישראל מגורים', כפי שמסביר סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה, מתמחה בבניית שכונות מגורים . "אנחנו בעצם בונים קהילות מגורים איכותיות ומובילים את תרבות המגורים בישראל. ה'מוצר' שלנו נותן את המענה לכל המשפחה – מעבר לבית הפרקטי והנוח, אנחנו דואגים לשילוב הוליסטי בין מרכזי מסחר, בילוי ופנאי, ריאות ירוקות ומרחבים פתוחים בשילוב של מיקום עם נגישות לשכונה ומהשכונה וכמובן בסמיכות לכבישים מרכזיים. פרויקט 'חלומות & סביונים' בקריית ביאליק ממוקם סמוך לכביש 22 וכביש 4 וכביש 6", מסביר לולו.
בנוסף לפרויקט 'חלומות & סביונים', ב'אפריקה ישראל מגורים' מתכננים לתושבי הצפון עוד שני פרויקטים מיוחדים שיצאו לשיווק בתקופה הקרובה. ביקשנו מלולו לשתף אותנו: "בקריית אתא תוקם שכונה חדשה שתקרא גבעת כלניות. בימים אלה החל פיתוחה של הגבעה. השכונה תכלול כ-1,500 יחידות דיור ומתוכן כ-577 דירות בבניית 'אפריקה ישראל מגורים'. כל מה שמאפיין את האזור זה סטנדרט גבוה ומשפחות צעירות שמחפשות איכות חיים. בשכונה יבנו 19 בניינים - מבנייני בוטיק קטנים, עם שתי דירות בקומה, ועד למגדלים בני 15 קומות".
הפרויקט השני עליו עובדים כרגע ב'אפריקה ישראל מגורים' צפוי לקום בנשר: "שכונת 'אגמי הכרמל' שתציב סטנדרט חדש בבנייה. השכונה היא פרי שיתוף פעולה של חברות 'אפריקה-ישראל מגורים', 'שיכון ובינוי' ו'כלל תעשיות'. במקום מפעל המלט החברות ייבנו כ-5,000 דירות. בשלב הראשון 2,000 דירות ושני אגמים, ועוד מאה אלף מטר של תעסוקה ומסחר וכמובן מוסדות חינוך. זהו פרויקט יחיד וראשון מסוגו בגודל ובהיקף שנבנה אי פעם באזור חיפה.
"לסיכום", אומר תמיר, "הרבה פעמים, כשאני מסתובב בין הפרויקטים שלנו ברחבי הארץ, שואלים אותי 'למה כל השכונות של 'אפריקה ישראל מגורים' נקראות סביונים?'.
מקורו של המותג בפרויקט הידוע ביותר - היישוב סביון שהוקם בשנות ה-50 של המאה הקודמת ביוזמתם של יהודים ציוניים מדרום אפריקה שביקשו להקים בארץ יישוב על קרקע פרטית ובסטנדרט גבוה מהמקובל באותה תקופה.
מאז מובילה "אפריקה ישראל מגורים" את שוק הנדל"ן, תוך הצבת רף חדש למגורים ולאיכות חיים בישראל. הדבר מתבטא בדירות הבנויות על פי מפרט טכני איכותי ועשיר, לצד שירותים קהילתיים מתקדמים ופיתוח סביבתי ברמה גבוהה. אפריקה ישראל מגורים היא הרבה מעבר לחברה: היא משפחה אחת גדולה".

מוגש מטעם: חברת 'אפריקה-ישראל מגורים'