חברת אילה אגם וקבוצת בראל זכו במכרז יזמים לפינוי 72 יח"ד ברחוב שבטי ישראל 30-34 בקרית חיים, שבמקומם ייבנו 330 יח"ד בשלושה מגדלים.
2 צפייה בגלריה
הדמיית הפרויקט בצומת הצריף
הדמיית הפרויקט בצומת הצריף
הדמיית הפרויקט בצומת הצריף
(איור: SO אדריכלים)
את המכרז ערכה נציגות בעלי הדירות, באמצעות עו"ד הילה סלומון ממשרד רולוף-יונאי. במכרז השתתפו חברות מובילות בפינוי-בינוי באזור חיפה והצפון, ובסופו נבחרה הצעתן המשותפת של קבוצת בראל ואילה אגם.
מיקומו המרכזי של הפרויקט בצומת קריית חיים ("צומת הצריף") מבטיח נגישות גבוהה, הודות לנתיב המטרונית על כביש 4 (שד' ההסתדרות), וכן לכביש 781 המוביל למחלף קרית אתא צפון שבכביש עוקף קריות. חלקו המערבי של הצומת הינו רחוב אח"י אילת, המהווה את העורק הראשי של קרית חיים.
שתי החברות שזכו במכרז כבר מעורבות במספר פרויקטים גדולים של התחדשות עירונית בצפון: אילה אגם נבחרה לביצוע פרויקטים של פינוי-בינוי בקרית ביאליק ובנוף הגליל בשיתוף עם חברת בסט יזום, בעכו בשכונת נווה אביב ובכרמיאל. קבוצת בראל מקימה את פרויקט הפינוי-בינוי הגדול במחוז הצפון, בנוף הגליל.

2 צפייה בגלריה
צומת הצריף בקרית חיים
צומת הצריף בקרית חיים
בשנות ה-40 הוקם בצומת צריף קטן, שהיה המשרד הראשי של חברת אוטובוסים
(צילום: ארכיון)

בשתי החברות ציינו את פוטנציאל הפרויקט, אשר יחדש משמעותית את הבינוי סביב ציר התנועה הראשי של הקריות, לרווחת בעלי הדירות וכל תושבי האזור.הפרויקט יתוכנן על ידי משרד SO אדריכלים בבעלות עודד רוזנקאר ושחר לולב, ואת היזמים מייצגים משרד עו"ד פיקהולץ-סימנה ומשרד ש. פרידמן.
אמנון מחרז, מנכ"ל יזמות בקבוצת בראל: "אנחנו מודים לבעלי הדירות על האמון בחברה, אנחנו גאים להיות חלק ממהפכת ההתחדשות העירונית בצפון הארץ.
אם עד לאחרונה רוב רובם של פרויקטי ההתחדשות העירונית התבצעו במרכז הארץ, בתקופה האחרונה, ככל שהביקושים לדירות באזור הצפון עלו, ואיתם גם מחירי הדירות, אנחנו רואים עוד ועוד פרויקטים שיוצאים לדרך. האמירה שאין לכך כדאיות כלכלית בצפון כבר אינה מדויקת, וכחברה יזמית ומבצעת אנחנו מאמינים כי ביכולתנו להקים פרויקטים כדאיים של התחדשות עירונית שכל הצדדים יצאו מהם נשכרים".
איתן לוי, שותף מנהל באילה אגם: "החברה רואה בהתחדשות עירונית בפריפריה משימה לאומית, ולכן היא תמשיך להוות מוקד מרכזי של פעילותנו בשנים הקרובות".
קראו עוד >>