הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, אישרה להפקדה את תוכנית שתשלב מגורים, מסחר, תעסוקה ותיירות ביישוב עוספיא - "שער הכרמל". התוכנית הינה על שטח של כ-585 דונם והיא ממוקמת בכניסה המערבית של היישוב.
2 צפייה בגלריה
שער הכרמל בעוספיא
שער הכרמל בעוספיא
שער הכרמל בעוספיא
(צילום: משרד אבירם אדריכלים)
התוכנית שביוזמת הוועדה המרחבית רכס כרמל ובהובלת האגף לתכנון מקומי במינהל התכנון, כוללת 1,600 יחידות דיור חדשות, כ-50,000 מ"ר שטחי מסחר, כ-110,000 שטחי תעסוקה וכ-240 חדרי מלון וצימרים. בנוסף, תוקם קריית חינוך יסודי ועל יסודי שתיתן מענה לשכונה החדשה ולשכונות הסמוכות. התוכנית נערכה על ידי משרד אבירם אדריכלים.
יש לציין כי התוכנית שמה דגש על שמירת השטחים הפתוחים, ומייצרת חיבור של השכונה החדשה לוואדיות ולשטחים הפתוחים הסובבים אותה. עוד על פי התוכנית, ה"כיפה הדרוזית", הנקודה הכי גובהה ביישוב, תהפוך לפארק עירוני, לטובת רווחת התושבים.
2 צפייה בגלריה
שער הכרמל בעוספיא
שער הכרמל בעוספיא
שער הכרמל בעוספיא
(צילום: משרד אבירם אדריכלים)
בתוך כך, ציר 672, שחוצה את היישוב, הוגדר כציר עירוני חשוב, והתוכנית מאפשרת בו תוספת זכויות של מסחר ותעסוקה, חזית מסחרית ומדרכה שתאפשר רחוב חי ופעיל.
התוכנית ברובה על קרקע פרטית, ולאור המורכבות בתכנון על קרקעות פרטיות עם ריבוי בעלויות, נערך מהלך מקדים מורכב ויסודי של שיתוף הציבור.
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, איתמר בן דוד, ציין כי "מדובר בתוכנית חשובה המביאה בשורה לציבור בעוספיא, הגדלת היצע של 1,200 יחידות דיור שייתנו מענה עבור הזוגות הצעירים בישוב. תוכנית זו מהווה את המשך מגמת הפיתוח ביישובים הדרוזים שמובילים מינהל התכנון ומשרד הפנים".
עוד כתבות - חדשות חיפה