קשה לכם יהיה לפספס את החורף החם שמכין עבורנו תיאטרון הצפון עם ההצגות המופלאות שטרם נראו על במה אחת. המייסד, המחזאי והבמאי של התיאטרון גדי צדקה עמל קשה יחד עם הצוותים המקצועיים על רפרטואר מרשים בחודשים הקרובים שימשיך לרתק את הקהל הרב הנוהר אל התיאטרון מאז נפתח מחדש.
8 צפייה בגלריה
ליא קניג, דיקלה ויונית טובי
ליא קניג, דיקלה ויונית טובי
ליא קניג, דיקלה ויונית טובי
(צילומים: צביקה טישלר, יח"צ, ויוסי צבקר)
אז אחרי החגים כבר כאן, טיפות ראשונות כבר החלו לזלוג וזה מה שהולך להיות לנו על קצה המזלג בתיאטרון הצפון בחורף הקרוב:

המחזמר/כנר על הגג

המחזמר היהודי הגדול של כל הזמנים בליווי תזמורת חיה על הבמה כעת בהפקה מרהיבה, בבימוי רגיש ואוהב כלפי יצירתו האדירה של גדול הסופרים היהודיים שלום עליכם.

8 צפייה בגלריה
כנר על הגג. מחזמר מרהיב
כנר על הגג. מחזמר מרהיב
כנר על הגג. מחזמר מרהיב
(צילום: יוסי צבקר)
טוביה החולב יהודי עני, אב לחמש בנות, מנסה לקיים את משפחתו על פי מצוות הדת והמסורת בתוך סביבה עויינת ומשתנה שהשפעתה הולכת ורבה. הוא מתקשה להתמודד עם מאווייהן של בנותיו הבוגרות שבחירתן בחתנים אינה לשביעות רצונו. בנוסף לצרות מבית, על כל יהודי העיירה נוחת צו גירוש המורה להם לעזוב את ביתם בו נולדו וחייו.
בהשתתפות: נתן דטנר, סנדרה שדה, שי גבסו, שרי צוריאל, קובי מאור, ספיר באומוול, יעל שטולמן, עדן אזר, ערן שראל / שמעון כהן, רועי ויינברג, עמנואל דמידוב, יובל לבני, ארז וייס, אסף שגב, גבריאלה שטרנפלד, מאור לוי, אשוט גספריאן, ניר שיבר, מירית פרג'ון, נירית אהרוני, שגיא אקושטי, עומרי סמסון, רוני אנוך, תום שיניצקי, טל רוגצ'וב, עומר קרמר, אורי זילברשטיין, פיני יעקוב ואילה קרפל.

המחזמר/צלילי המוזיקה

לראשונה בישראל הפקה של המחזמר הקלאבי המצליח ביותר בכל הזמנים בגרסתו המלאה בנוסח עברי חדש.

8 צפייה בגלריה
"צלילי המוזיקה"
"צלילי המוזיקה"
"צלילי המוזיקה"
(צילום מתוך הסרט "צלילי המוזיקה")
(אוסטריה 1938) מריה נזירה צעירה ומלאת שמחת חיים שמתקשה לעמוד בכללי המנזר, נשלחת על ידי אם המנזר להיות אומנת לשבעת ילדיו של קפטן פון טראמפ, קצין צבא (אוסטרי) אלמן וקפדן. עד מהרה מריה הופכת את ביתם מבית של חוקין נוקשים ומשמעת ברזל לבית מלא שמחה, צחוק ו-מוזיקה. היא כובשת את לב הילדים ובהמשך את לב אביהם והשניים מחליטים להתחתן. האידליה מופרת עם כיבוש אוסטריה בידי הנאצים, והמשפחה הצעירה נאלצת להתמודד באומץ עם אתגרים וסכנות בדרכה לחיים טובים יותר במקום אחרץ
תרגום: אלי ביז'אווי, בימי: נתן דטנר, ניהול מוסיקלי וניצוח: יוסי בן נון

המחזמר/ אינתה עומרי (חיים שלי)


8 צפייה בגלריה
הזמרת דיקלה במופע "אינתה עומרי"
הזמרת דיקלה במופע "אינתה עומרי"
הזמרת דיקלה במופע "אינתה עומרי"
(צילום: יח"צ)
מחזמר חדש וסוחף על הזמרת הגדולה המפורסמת והנערצת ביותר בכל הזמנים - אום כולתום המספר את סיפור חייה המרתק ורב התהפוכות. בכיכובה של הזמרת דיקלה בליווי תזמורת חיה. סיפורה המדהים ומעורר ההשראה של הזמרת פאטמה איבראהים אל בלתאגי, אשר כונתה "כוכב המיזרח" ויש שיאמרו בלא מעט צדק, כי היתה ועודנה, הזמרת הגדולה המפורסמת והנערצת ביותר בכל הזמנים - אום כולתום.
סיפור חייה של "הגבירה" עובר דרך מאבק אישי על הזכות לשיר אל מול חברה פונדמנטליסטית, זהות מורכבת, לאומיות ערבית ובינלאומית ושיא יצירתי בשירה הגדול והמורכב - אינתה עומרי.
משתתפים: דיקלה, ח'ליפה נאטור / גדי צדקה, יניב קלדרון, מאיר טולדנו, ריטה שוקרון, אורי סעדה.

"אני פה בגלל אישתי" - הגרסה החדשה


8 צפייה בגלריה
"אני פה בגלל אשתי"
"אני פה בגלל אשתי"
"אני פה בגלל אשתי"
(צילום: יח"צ)
הצגת הבידור המצליחה ביותר בכל הזמנים שבה לבמות בגרסה חדשה ומעודכנת בבימויו של המחזאי והמייסד של תיאטרון העברי והצפון גדי צדקה. זהו סיפורם שלושה זוגות ישראליים טיפוסיים המגיעים לקליניקה של דוקטור "הפי מריג'" – מומחה לטיפול קבוצתי לא כל כך קונבנציונאלי. נשואים? יש בעיות? מרגישים שאין אוויר? רוצים להתגרש? לפני שאתם עושים איזה צעד לא אחראי – בואו גם אתם ליהנות מהקומדיה המטורפת והמצחיקה עד דמעות.
מאת: איזו ליבוביץ, עיבוד וכתיבה: גדי צדקה וארז שלם, בימוי: גדי צדקה,
משתתפים: יניב פולישוק, סופי צדקה/מעיין אשכנזי, גיל וסרמן, פזית ירון מינקובסקי, דניאל היב/שרי גבעתי, אסף פרי/פיני טבגר, יובל אברמוביץ׳.

פיאף

סיפור חייה של הזמרת הצרפתיה הגדולה, אדית פיאף, שהחלה דרכה בתור נערת אשפתות וזונה לעת מצוא, והמשיכה כזמרת נערצת. את פיאף מגלמת יונית טובי זוכת פרס התיאטרון על תפקיד זה.

8 צפייה בגלריה
יונית טובי שרה אדית פיאף
יונית טובי שרה אדית פיאף
יונית טובי שרה אדית פיאף
(צילום: יח"צ)
היא נולדה ברחוב, "תחת שמי פריז". היא עלתה מאשפתות וכבשה את העולם. המציאות לא זימנה לה "חיים בורוד", אך אדית פיאף, אגשה בחייה, "לא מתחרטת על כלום", סיפור חיים שהוא כולו "המנון לאהבה". ההצגה שזורה בישריה הנפלאים של פיאף, בביצוע חי על הבמה בליווי תזמורת.
עיבוד ובימוי: אלי ביז'אווי. בהשתתפות נגנים, רקדנים, שחקנים ותזמורת חיה.

החותנת

היישר מברודווי - קומדיה שחוגגת את החיים

8 צפייה בגלריה
החותנת
החותנת
החותנת
(צילום: יוסי צבקר)
"החותנת" היא קומדיה מרגשת על החיים של כולנו, על ההורים שלנו שהתבגרו, על האהבה והחובה למצוא אותה מחדש.

יוגב ומיקה נויפלד הם זוג תל אביבי, הם שנונים, חדים, מעודכנים בכל המסעדות הכי טובות, ובכל הטרנדים הכי לוהטים רק דבר אחד מעיב על עולמם המושלם החותנת - אמה של מיקה- מגיעה להתארח. קומדיה שנונה שתפיל אתכם מצחוק.
משתתפים: ענת מגן שבו, שמעון כהן / טוביה צפיר, ליאת גורן, תומר שרון, יעל עמית, גיל וסרמן / גיא לואל.

המדריך למטייל בורשה

המחזה שהפך כבר לקאלט בכיכובה של כוהנת התיאטרון ליא קניג

8 צפייה בגלריה
ליא קניג
ליא קניג
ליא קניג
(צילום: צביקה טישלר)
רגה ויסברג ובנה הצייר הכושל יוסף מגיעים לוורשה כדי לתבוע בעלות על בניין גדול בלב העיר, בניין שהיה עד מלחמת העולם בבעלות משפחתה של מרגה.
בין מרגה ויוסף מתנהלת מלחמה רבת שנים,שתחילתה בימי הילדות המוקדמים של הבן והמשכה במאבקים אין-ספור בנושאי: נישואים, גירושים, אמנות, גידול ילדים, כסף, היסטוריה כללית, היסטוריה יהודית וההיסטוריה של המשפחה. בעוד מרגה מגלה מחדש את וורשה (מושא שנאתהבחמישים השנים האחרונות), מתוודע יוסף במלון אל בינה, רווקה ישראלית שהגיעה לוורשה כדי להשליםאת מפעל חייו של אביה המנוח - תיעוד הקהילותהיהודיות בפולין במאתיים השנים האחרונות.
המפגש הרומנטי המסוכסך בין יוסף ובינה, ההתאהבות המחודשת, המסוכסכת, של מרגה בוורשה, מביאים את מלחמת האם והבן אל קרב ההכרעה.
המחזה הועלה לראשונה בתיאטרון הבימה בשנת 1999 בכיכובה של ליה קניג והוצג מאות פעמיים.
בשיתוף "תיאטרון הצפון"
פורסם לראשונה: 12:14, 23.10.22