אבל כבד בעולם התרבות היום (ד') עם מותו של אבי (כוכב) בוטבול, המפיק המוזיקלי המיתולוגי שטיפח מאות כשרונות צעירים ביניהם נינט טייב, עדן אמזלג, נאור אלבז ושי רביזדה.
2 צפייה בגלריה
נינט יחד עם אבי כוכב
נינט יחד עם אבי כוכב
נינט יחד עם אבי כוכב
(צילום ארכיון: יואב וייס)
מצבו הרפואי של כוכב הידרדר בשבועיים האחרונים וביום רביעי הוא הובא למנוחות בבית העלמין בקרית גת. "כל מי שאהב מוזיקה עבר דרכו", אמרה בדמעות סימונה בוכריס, מנהלת מתנ"ס לשעבר ומכרה של כוכב. "הוא היה מאוד מוכשר אך תמיד שמר על צניעות. המון תושבים מבכים על מותו, הוא היה שם דבר בעיר הזאת".
דף הפייסבוק של כוכב הפך השבוע לדף זיכרון כשמאות תושבים בקרית גת כתבו לו דברי פרידה. "האבא של כולנו, הכוכב של כולנו", כתבה ספיר גבסי תלמידתו לשעבר ששירתה בלהקה צבאית. "לימדת את גדולי האומנים איך לצאת לעולם הגדול עם מרפקים ושיריון. מי יודע אם הייתי מתגלגלת ללהקה צבאית אם לא מה שהחדרת בי כל השנים. היית הפנים היפות והטובות של קרית גת, היית התרופה של הילדות והנערות שלנו, היית זה שמיקם אותנו על המפה, היית אב כל הזמרים והזמרות, היית כוכב אבי".

"רצה להפיץ את הבשורה"


כוכב החל את דרכו המוזיקלית בשנות השבעים כשניגן במקלט ציבורי ברחוב הקוממיות. "בעלי היה מצטרף אליו והם היו מנגנים ביחד", מספרת בוכריס. "אבל זה לא הספיק לאבי כי הוא רצה להפיץ את הבשורה וללמד נגינה אחרים. אחר כך הוא היה המוזיקאי של העיר וכך כולם בעצם הכירו אותו. שם משפחתו היה בוטבול אבל כולם קראו לו כוכב, כי הוא באמת היה כוכב".

2 צפייה בגלריה
נינט יחד עם אבי כוכב
נינט יחד עם אבי כוכב
נינט יחד עם אבי כוכב
(צילום ארכיון: יואב וייס)

בנחישות רבה ובשקט האופייני לו החל כוכב להעביר חוגי מוזיקה לבני נוער והקים להקות זמר מקומיות. "לצד זה הייתה לו את להקת צלילי גת שאיתה הוא הופיע", מספרת בוכריס. כשהיא ניהלה את מתנ"ס יורה דעה פתח שם כוכב את חוג המוזיקה המפורסם שהקפיץ את הקריירה שלו.
כוכב ייסד והפיק את "הפזמונוער", "הפסטיגת" והופעות עירוניות רבות אחרות. "כל מי שרצה לדעת לנגן וכמובן להתפתח בתחום למד בחוג שלו", אומרת בוכריס. "גם נינט טייב היתה תלמידה שלו, והיו לו עוד המון חניכים. הוא טיפח אותם והמשיך ללוות אותם גם אחרי שהתבגרו ועזבו את העיר".

קראו גם:

בשנת 2007 נערכו בקרית גת אודישנים לעונה החמישית של "כוכב נולד". במהלך האודישנים נכנס כוכב לסט ואנשי ההפקה הבינו כי הוא היה המורה והמנטור של נינט, זוכת העונה הראשונה של התוכנית, ושל מתמודדים נוספים מקרית גת. המפיקים והעורכים התרשמו ממנו וצירפו את כוכב לפאנל השופטים של אותו בוקר.
כשנינט שמעה על המחווה היא אמרה: "אבי הוא כשרון מדהים ונשמה ענקית. אין יותר ראוי ממנו להיות במעמד הזה, אני מאמינה בו בכל לבי". בוכריס נזכרת כיצד בערב הגמר בניצנים לקח כוכב את כל החניכים שלו לראות את ההופעה הבלתי נשכחת של נינט. "הוא היה מאוד גאה בה ועקב אחרי הקריירה שלה", אומרת בוכריס.
לאחרונה חש כוכב ברע ואושפז בבית החולים. עשרות תושבים וחניכיו לשעבר זכרו לו חסד נעורים וביקרו את מיטת חוליו.