עמותת מילב והעומד בראשה חבר מועצת העיר אלי לנדאו, יחד עם הרשות לקליטת עלייה בראשה עומד חבר המועצה לזר קפלון, הגישו (ב') עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי חיפה נגד עיריית חיפה וראש העיר עינת קליש.
3 צפייה בגלריה
אלי לנדאו (ימין) ולזר קפלון
אלי לנדאו (ימין) ולזר קפלון
אלי לנדאו (ימין) ולזר קפלון
(צילום: שרון צור)
מילב הוא תאגיד עירוני שמנהל מועדני גמלאים ופעילויות פנאי חברה ותרבות לאזרחים ותיקים. רשות קליטת עליה הוא תאגיד עירוני הפועל לקליטת עולים חדשים וניצולי שואה.
בעתירה נדרשת העירייה להעביר לעמותות כספים שהובטחו להן לטובת גימלאים ועולים חדשים. לדברי, עורכי דין אורן כ"ץ, יוני שליו- ריבה שותפים ממשרד יוסף ישורון ושות', העברת כספים לעמותות בוטלה בחוסר סמכות אחרי שדנה בכך מועצת העיר.
עוד נטען כעתירה כי אי העברת הכספים פוגעת באוכלוסיות מוחלשות כדוגמת ניצולי שואה, עולים חדשים ואזרחים ותיקים.

3 צפייה בגלריה
עינת קליש
עינת קליש
עקפה את המועצה? עינת קליש
(צילום: שרון צור)

העותרים טוענים כי בית המשפט מתבקש להורות לעירייה ולקליש להעביר למילב סך 735 אלף שקלים וכן 530 אלף שקלים לרשות לקליטת עליה.
העותרים מציינים כי "למרבה הצער, ראש העיר אינה חותמת על טפסי העברת הכספים לעמותות, וזאת על אף שניתן אישור וועדת הכספים, אישור הגזברות ואף ניתנו הוראות מאת מועצת העיר. ראש העיר למעשה מבקשת לשנות בדיעבד את תקציב העמותות ולעקוף את החלטות מועצת העיר".

3 צפייה בגלריה
מימין עו"ד אורן כ"ץ, עו"ד יוני שליו ריבה
מימין עו"ד אורן כ"ץ, עו"ד יוני שליו ריבה
מימין עו"ד אורן כ"ץ, עו"ד יוני שליו ריבה
(צילום: פרטי)

קראו גם:

עוד צויין בעתירה כי ראש העיר התבטאה כי מאחר והיא זו שחותמת על העברות הכספים, היא זו שתחליט בנושא. העותרים מציינים כי התקיימה ישיבת מועצה בנושא בתאריך 25.1.23 אך ראש היער בחרה לעזוב את הישיבה בהפגנתיות. באותה ישיבה התקבלה החלטה פה אחד להעביר לעמותות את הכספים שהובטחו, תוך השמעת ביקורת על מניעת הכספים לעמותות אשר פועלות לטובת האוכלוסיות המוחלשות ביותר בחיפה. עוד נקבע כי יש לבצע את העברת הכספים, בתוך 24 שעות. כמו כן הורתה המועצה, בשל העובדה כי פקודות תשלום בוטלו לאחר ששוגרו, כי חל איסור על עובדי העירייה לפעול בניגוד להחלטות המועצה.
הכספים לא הועברו למרות החלטת מועצת העיר, ובעתירה ניתן כי מבקשת ראש העיר לשנות את תקציב העמותות, אליה לעשות זאת בפניה למועצת העיר. מאחר ולא עשתה זאת, הוגשה העתירה.
פורסם לראשונה: 15:43, 27.02.23