הערב (שבת) נערכה כמידי שבת צעדת מחאה ממרכז הכרמל, לאורך שדרות מוריה ועד צומת חורב, שם נערכה עצרת מרכזית. כ-15 אלף משתתפים לקחו חלק בצעדה ובעצרת בה קראו המפגינים לעצור את הרפורמה המשפטית.
4 צפייה בגלריה
צועדים במוריה
צועדים במוריה
צועדים במוריה
(צילום: גיא ברוקמן)

צעדת מחאה מוריה חורב 17.6.23
(צילום: s.g, גיא ברוקמן, גלי עשת בזק, מחאת העם)


בין הנואמים בחורב: אלון פנקס - קונסול ישראל בניו יורק לשעבר, רוני הרפז - מייסדת ומנכ"לית אנדורון מדיקל, גיא רולניק - מייסד דה מרקר, ויפתח גולוב - משלחת אחים לנשק לארה"ב.
גיא רולניק: "שבוע 24 להפגנות כאן בחורב, בקפלן ובכל הארץ. מדוע אנחנו לא מתעייפים. אנחנו כאן, כי החברה האזרחית, שזה אנחנו, וההפגנות שנערכות מדי מוצאי שבת בכיכרות ומדי יום מול הבתים של יזמי ותומכי ההפיכה המשטרית הן האופוזיציה היחידה בישראל, הן המוסד הדמוקרטי היחיד שעדיין מתפקד".
"האנשים שיוצאים לרחובות כל שבוע הם הישראלים שרואים יחדיו בבהירות נוראית את העתיד המפחיד אליו אנחנו דוהרים: האנשים שכאן הם אלה שהבינו היטב לאן החבורה המשיחית, ההזויה והמושחתת של קהלת, סמוטריץ׳ ובן גביר רוצה לקחת את המדינה.
"אנחנו כאן כי מאז ינואר הבנו שאם לא נתעורר לפעולה משותפת ומתמשכת יחדיו - ישראל תהפוך במהירות שטנית למדינה בו לא נרצה או לא נוכל לגדל את ילדינו ונכדינו. האם אנחנו כבר בדקה ה-89׳ ה-90׳ או ה-91? את זה נדע עוד כמה שנים".

4 צפייה בגלריה
גיא רולניק
גיא רולניק
גיא רולניק
(צילום: גלי עשת בזק)

רולניק: "אבל כעיתונאי כלכלי 35 שנה אני לצערי יכול להבטיח לכם כבר היום שנפילת השקל מול הדולר, גל העליה ביוקר המחיה והירידה בהשקעות בהיי-טק בחודשים האחרונים הם שוליים ביחס לקריסה הצפויה לכלכלה ולחברה הישראלית אם ייחלשו בית המשפט ושומרי הסף.
"למעשה הם כבר קורסים. ערוץ 14 שזכה להטבות עצומות ממשלת נתניהו הפך למכונת קיטוב, פייק ודיסאינפורמציה שמרעילה בקצב גדל והולך את המרחב הציבורי ומייצרת אלקטורט מטורלל ומוסת. 14 הוא לא רק השופר של הממשלה הזאת אלא גם המודל שלה. לזרוע כאוס, שנאה והרס בתחפושת של פטריוטיות ולאומנות".

4 צפייה בגלריה
צועדים במוריה
צועדים במוריה
צועדים שבוע 24
(צילום: מחאת העם)

רולניק: "תקציב המדינה מפורר גם הוא את הדמוקרטיה הישראלית. דמוקרטיה היא לא רק בית משפט עצמאי ושומרי סף - היא גם חלוקה הוגנת של משאבים ציבוריים ובעיקר מערכת חינוך אוניברסלית שהופכת ילדים וצעירים לאזרחים מעורבים ותורמים.
"ביזת המיליארדים בתקציב המדינה לא נועדה רק להזרים מיליונים לכיסים של מקורבי סמוטריץ׳, בן גביר, דרעי או נתניהו. למיליארדים האלה יש מטרה עמוקה הרבה יותר: לייצר אזרחים שתורתם, אומנותם, רעיונותיהם הם אנטי-דמוקרטיים".

4 צפייה בגלריה
צועדים במוריה
צועדים במוריה
"לא נהיה כמו פולין". הצועדים במוריה
(צילום: מחאת העם)

קראו גם:

רולניק ממשיך: "אנחנו כאן כי אנחנו האופוזיציה היחידה. אנחנו כאן כדי לוודא שנציגי גנץ ולפיד לא ימכרו אותנו בבית הנשיא. אנחנו כאן כי הפשרה המדוברת על ידיהם עם אנשי קהלת של חיסול היועצים המשפטיים תכין את הקרקע לביזה אנטי-דמוקרטית חסרת תקדים בכל משרדי הממשלה. ורק מכאן, מהכיכרות האלה, ממאבק אזרחי ארוך וקשה, יכולה לקום לנו הנהגה חדשה. אנחנו האנשים להם חיכינו. נמשיך ביחד".