תושב העיר חיפה, עו"ד זיו אור שלח מכתב התראה לפני נקיטת הליכים לעיריית חיפה, בו הוא דורש כי העירייה תפצה אותו בכ-150 אלף שקלים.
4 צפייה בגלריה
דו"ח חניה
דו"ח חניה
דוחות יקרים
(צילום: אבי מועלם)
עו"ד אור מתאר במכתב השתלשלות אירועים מדאיגה, לפיה חשבונו עוקל רק בשל קבלת דוח חניה בסך 100 שקלים בלבד.
על פי המכתב, אור ורעייתו דנית, קיבלו שני דוחות חניה לא מוצדקים לטענתם. הדוח הראשון ניתן בחודש ספטמבר 2021 בגין חניה אסורה ברחוב שער פלמר 4, והדוח השני נוגע לדוח עליו נודע לעו"ד אור בחודש נובמבר 2021.
עו"ד אור מציין במכתבו כי ב-21 בספטמבר קיבל דוח חניה בו טענה העירייה כי ביצע חניה אסורה ברחוב פלמר 4. באותו היום הגיש עו"ד אור בקשה לביטול הקנס מאחר ולא חנה באותו רחוב ולא רואים את רכבו בדוח שנשלח.
4 צפייה בגלריה
דוח חניה
דוח חניה
איפה הדוח מקורי?
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לאחר שהעירייה לא שלחה התייחסות לבקשה לביטול הקנס, פנה עו"ד אור מספר פעמים לטענתו למוקדן העירייה, וזה הודיע לו כי הבקשה לביטול נדחתה.
עו"ד אור ביקש לערער על ההחלטה אך נמסר לו כי מועד להגשת ערעור חלף. במכתב ההתראה מציין עו"ד אור כי הוא מבקש כי עניינו יעבור לערעור בפני בית המשפט לעניינים מקומיים, כדי שיוכל לטעון את טענותיו ולמימוש זכויותיו תוך דרישה לפיצויים להם הוא זכאי בגין התנהלותה השרירותית והשערורייתית של העירייה, לטענתו.
עוד מזהיר עו"ד אור כי המשך פעולות הגבייה בגין דוח זה ייחשבו כפגיעה אנושה בשמו הטוב שתביא למיצוי זכויותיו.
4 צפייה בגלריה
עו"ד זיו אור
עו"ד זיו אור
עו"ד זיו אור
(צילום: יח"צ)

עיקול חשבון

בחודש נובמבר 2022 קיבל עו"ד אור הודעה נוספת מעיריית חיפה. הפעם מדובר היה בדואר רשום בו התבשר על דוח נוסף שניתן בגין חניה ללא פנגו בעיר התחתית. על פי הודעת העירייה מדובר בקנס נושא ריביות בגין איחור בתשלום הקנס המקורי.
מאחר ולטענתו לא קיבל את הקנס המקורי, מיהר עו"ד אור לפנות לעירייה להמצאת הקנס המקורי. פניותיו לעירייה בנושא לא נענו, עד שבחודש פברואר 2022 נשלחה לו הודעה נוספת לפיה כעת עליו לשלם 194 שקלים במקום הקנס המקורי שעמד על 100 שקלים.
עו"ד אור מיהר לשלוח מכתב לעירייה בו שב ודרש את המצאת הקנס המקורי. תשובה לא הגיעה אך בחודש אפריל 2022 גילה כי על חשבון הבנק שבבעלות שלו ואישתו, הוטל עיקול. זהו עיקול ראשון לראשונה מזה 40 שנה, הדגיש עו"ד אור.
במכתבו לעירייה טוען עו"ד אור כי מדובר "בפגיעה אנושה לשם הטוב שלי ושל אישתי". הנקנס פנה לעירייה בניסיון לשלם את הקנס המקורי כדי לבטל את העיקול, אך בעירייה התעקשו כי ישולמו גם הריביות והפיגורים. בסופו של דבר שילם עו"ד אור 256 שקלים להסרת העיקול בהקדם האפשרי.
4 צפייה בגלריה
בניין עיריית חיפה
בניין עיריית חיפה
בניין עיריית חיפה
(צילום: שרון צור)

פגיעה בשם

עו"ד אור מציין כי הוא ורעייתו, יועצת ארגונית במקצועה, חשים מושפלים וחסרי אונים, ולא נותרה להם כל ברירה אלא לשלם את הקנס באופן מיידי כדי להסיר את העיקול שהוטל לטענתו באופן פסול.
עוד נטען כי הטלת עיקול שגוי, שעה שלא ניתנה אפשרות לשלם את הקנס המקורי, מהווה פעולה בלתי חוקית, ולמעשה מהווה פרסום לשון הרע נגדו ונגד אישתו.
לפיכך דורש עו"ד אור כי העירייה תפצה אותו ורעייתו בסך 150 אלף שקלים, ואף תחזיר את הפרש התשלום מהקנס המקורי, ששולם בגין ריביות ופיגורים.
במידה ולא ישולמו הכספים, הזוג אור נערך לתביעת פיצויים מהעירייה.
בעיריית חיפה מסרו בתגובה: "המכתב התקבל והטענות שהופנו בו ייבדקו על-ידי הגורמים המוסמכים בעירייה. מענה מפורט יינתן לפונה בהקדם".