בתוך שנתיים ינהל אשכול רשויות המפרץ פרויקטים בתקציב ענק במגוון תחומים, בעיקר בתחום הטיפול בפסולת, תשתיות ותחבורה. כך אומר מנכ"ל האשכול, אהרון אזולאי, מנכ"ל עיריית קרית אתא לשעבר.
1 צפייה בגלריה
אהרון אזולאי
אהרון אזולאי
אהרון אזולאי
(יחצ)
באשכול חברות 16 רשויות מהאזור, והוא החל את עבודתו בפועל בשנת 2020. "האשכול הוא יציר חדש לגמרי ורשאי לפעול בכל תחום אפשרי", מסביר המנכ"ל אזולאי. "הוא מטפל בנושאים כשמול עיניו האזור כולו ולא כל רשות בניפרד. מדובר בתשתיות, אנרגיה, רווחה, תחבורה ועוד.
"שני הנושאים הראשונים שיטופלו הם פסולת ותשתיות. בשבוע שעבר, בפגישה אצל השרה לאיכות הסביבה, נבחרנו לקדם מערך לטיפול בפסולת הראשון מסוגו בארץ, בעלות מיליארד וחצי שקל שתיתן פתרון לכל סוגי הפסולת, החל מפסולת ביתית ודרך פסולת תעשייתית, חקלאית, אלקטרונית ועוד. השיא יהיה הקמת שני מתקני קצה.
"בנוגע לתשתיות: באזור הזה הולכות לקום בשנים הבאות 100 אלף יחידות דיור, וזה אומר עבודות תשתיות בהיקף של כשני מיליארד שקלים. נקים מערך שייתן פתרון לרשויות תוך העמדת פלטפורמה דיגיטלית שאין כמותה בארץ, שתאפשר כניסה ופיקוח ברמה של ראש עיר, מנכ"ל, מהנדס, גזבר".
תקציב האשכול השנה צנוע יחסית, 75 מיליון שקל, אבל בשנת 2024 מעריך אזולאי שהתקציב יצמח עד לחצי מיליארד שקל. אזולאי: "אנחנו לא גוף רגולטורי ורוצים לקדם את האזור, תוך שיתוף פעולה עם כל הגורמים. עיריית חיפה לא שותפה באשכול, אבל ברור שאין אף פרויקט גדול שיתבצע כאן ולא יהיה בשיתוף איתה. אנחנו גם מתכוונים להפוך לרשות מטרופוליטנית לכל האזור ויש כבר דין ודברים עם משרד התחבורה. מפרץ חיפה הוא אזור תחבורתי ראשון מסוגו בארץ - שלושה נמלים, קווי רכבת, מטרונית, תחבורה ציבורית - והפיתוח חייב להתבצע בראייה אזורית".
על ההחלטה להוציא את התעשיה המזהמת מהמפרץ הוא אומר: "לכאורה זה עניין נקודתי, פינוי בתי זקוק ויתר המפעלים המזהמים, אבל למעשה זו החלטה בעלת השלכות רוחב ואורך עצומות. היא יוצרת אין ספור מעגלים, וצריכים לראות מה יהיה במקום, לאפיין את שימושי הקרקע, איזה סוג תעסוקה להביא, להגדיל את היקף המשרות וטיבן. ההחלטה הזו, מהווה הזדמנות פז לתת דחיפה לכל האזור בכל היבט אפשרי".
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://chat.whatsapp.com/IwYf2NjAQDTBV4EaIrqXrU