אוניברסיטת חיפה דורגה במדד אימפקט העולמי שהתפרסם בסוף חודש אפריל במקומות 201-300 בעולם. האוניברסיטה שיפרה את דירוגה במאה מקומות אחרי שבשנה שעברה דורגה במדד זה במקומות 301-400.
2 צפייה בגלריה
פרופ' גור אלרואי
פרופ' גור אלרואי
רקטור האוניברסיטה פרופ' גור אלרואי
(צילום: אוניברסיטה)
מדד האימפקט של ה-Times Higher Education בוחן את הדירוג האקדמי של אוניברסיטאות ב-17 מדדי הקיימות החברתית והסביבתית שנקבעו על ידי האו"ם.
נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין: "מדד האימפקט מתאר נכוחה את אוניברסיטת חיפה: אוניברסיטה שלוקחת חלק במשימות הגדולות של האנושות. לא 'מגדל שן' אקדמי, אלא אוניברסיטה שנטועה במרחב שבו היא פועלת, וחוקרת ומשפיעה על סוגיות שהן גם מקומיות וגם בינלאומיות".
רקטור אוניברסיטת חיפה פרופ' גור אלרואי: "העלייה בדירוג האימפקט מבטא את המהלך האסטרטגי של אוניברסיטת חיפה, המתמקד בקיימות חברתית וסביבתית. החזון החדש שלנו מחייב אותנו להמשיך ולהשקיע במחקר ובפעילות אקדמית שתורמים לחברה ועוסקים בסוגיות שמעסיקות את כולנו. זהו הייחוד של אוניברסיטת חיפה ואנחנו נמשיך להשקיע ולקחת חלק פעיל במחויבות של כולנו לפיתוח בר קיימא של העולם שלנו".
2 צפייה בגלריה
פרופ' רובין
פרופ' רובין
נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין
(אוניברסיטה)
קראו גם >>>
מדד האימפקט בוחן 17 מדדים שנקבעו על ידי האו"ם להתפתחות ברת קיימא. בין היעדים שנבחנים מאבק בעוני ובאי שוויון, הבטחת חינוך שיוויני, שינויי אקלים והתחממות גלובאלית, פיתוח והנגשה של אנרגיות חדשות, שמירה על מגוון ביולוגי, מחקר ימי ועוד.
הציון והדירוג הסופי נקבע בעיקר על פי איכות המחקר בתחומים הקשורים ל-17 יעדים אלו, כמו גם לפי תכניות לימוד ופעילויות סטודנטיאליות, מעורבות ציבורית, והתנהלות פנימית של המוסד. בכך, מתאר מדד האימפקט את ההשפעה הממשית של האוניברסיטה על הסוגיות הבוערות שנמצאות על סדר היום של האנושות.
כל אחד מ-17 היעדים זוכה לציון משלו. הציון הגבוה ביותר של האוניברסיטה ניתן בחינוך איכותי בו דורגה האוניברסיטה במקום ה-48.
באוניברסיטה מציינה כי בתחילת השנה הכריזה על אימוץ חזון חדש המחויב לקיימות חברתית וסביבתית, בהתאם ל-17 היעדים שהציב האו"ם לפיתוח בר קיימא. העלייה המשמעותית בדירוג האימפקט היא תוצאה של מגוון הפעילויות שנעשו לאחרונה, ובהן תמיכה של למעלה מ-400 אלף שקלים במחקרים וקורסים המקדמים את ערכי הקיימות החברתית והסביבתית; הקמת שלושה מוקדים רב תחומיים: המוקד לחקר אי שוויון, המוקד לחקר קיימות סביבתית והמוקד לחקר מוח והתנהגות; הכוונת כלל הפעילות החברתית המוצעת לסטודנטים דרך דיקנאט הסטודנטים לערכי הקיימות הסביבתית והחברתית; השקעה בפרויקטים המשלבים מחקר אקדמי והשפעה סביבתית כמו פרויקט "שביל הים", ועוד.
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://chat.whatsapp.com/IwYf2NjAQDTBV4EaIrqXrU
פורסם לראשונה: 09:18, 02.05.22