מנהל החינוך בעיריית חיפה ומרכז התמיכה היישובי (מת"יא) של משרד החינוך, פתחו הבוקר (רביעי) שני מרכזי הפגה נוספים עבור תלמידי החינוך המיוחד. בכך, הושלמה המעטפת החינוכית לכל תלמידי החינוך המיוחד בחיפה מגילאי גן ועד כיתות ט' הלומדים בעיר.
3 צפייה בגלריה
מרכזי הפגה לחינוך המיוחד
מרכזי הפגה לחינוך המיוחד
מרכזי הפגה לחינוך המיוחד
(צילום: עיריית חיפה)
המרכזים פועלים במבנים נגישים ובמרחבים מוגנים שנפתחו בחמש שלוחות: בית ספר שלווה, תיכון קריית חיים, מתחם הגנים המדעיים בקרית חיים, בית ספר נאות פרס ובבית ספר רמת הנשיא - לילדי המגזר החרדי.
בכל מרכז ניתן מענה טיפולי מקצועי על ידי צוות חינוכי-טיפולי הכולל מטפלים במקצועות הבריאות, מטפלים באומנויות ותומכות הוראה הנותנים יחד מענה רגשי - הפגתי לתלמידים. כמו כן, פועלים במרכזים עובדים סוציאליים ופסיכולוגים חינוכיים ממינהל החינוך, אשר מקיימים מעגלי שיח עם ההורים וכן צוות חינוכי של גננות ומורות חינוך מיוחד, מומחיות תחום של מרכז התמיכה היישובי של משרד החינוך אשר מנהלות את המרכזים ומנתבות את המערך הטיפולי על פי צרכי הילדים והוריהם.

3 צפייה בגלריה
חינוך מיוחד
חינוך מיוחד
אנשי מקצוע ומטפלים יסייעו למשפחות
(צילום: shutterstock)

המרכזים מיועדים לילדי החינוך המיוחד בעיר, בגני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים. הפעילות במרכזים מתקיימת מידי יום בשלושה סבבים, ובהרשמה מראש באמצעות קישורי הרשמה שנשלחו ישירות לכל הורי החינוך המיוחד – כאשר כל הורה בחר מראש את המיקום ושעות הפעילות המתאימות לו.

3 צפייה בגלריה
הסעות בחינוך המיוחד
הסעות בחינוך המיוחד
יש חשיבות לצאת מהבית
(צילום: שאטרסטוק)

קראו עוד:

התלמידים לוקחים חלק בפעילויות הפגה וסדנאות יצירה, תנועה, אמנות דרמה ומשחק בהם הם בוחרים באופן חופשי בהתאם לצרכיהם.
הורים לילדי החינוך המיוחד המבקשים לקחת חלק בפעילות מוזמנים להירשם באמצעות הקישורים הבאים:
  • ️הגנים המדעיים - קרית חיים, בית אלפא 27 קרית חיים - בקישור כאן.
  • לילדי המגזר החרדי - רמת הנשיא, רחוב אלמוג 13 חיפה - בקישור כאן.
  • שלווה, רחוב יצחק שדה ,26 קרית אליעזר - בקישור כאן.
  • נאות פרס, רחוב אפרים קציר 3 חיפה - בקישור כאן.
  • תיכון קרית חיים, רחוב הגדוד העברי 48 קרית חיים - בקישור כאן.
משפחות לילדים בחינוך המיוחד מציינות כי מסגרות החינוך סגורות בשל המלחמה, ויש קושי ואתגר גדול להעסיק את הילדים בבתים, ולהעניק להם את הטיפול החינוכי שחשוב להם והכרחי להתפתחותם.
מיזם חדש שעשוי לסייע למשפחות עם צרכים מיוחדים מציע לחבר אותם למתנדבים.


למיזם אחראיות סיון שורץ והדס בן ארצי: "יש ילדים בלי חברים, בלי שגרה ועם חרדות ילדים על הרצף שנקטעו להם הטיפולים ונמצאים ברגרסיה, ויש אתכם, בני הנוער שמחפשים התנדבות משמעותית, מטפלים וסטודנטים למקצועות הטיפול והרפואה המחפשים לתת מענה מדוייק ליכולותיהם! ויש כמובן..את ההורים, בלי כתובת. הקמנו מיזם תמיכה לילדים מתוך צורך גדול שנותר ללא מענה מערכתי מוסדי ואיתנו צוות של חוקרים, דוקטורנטים ואנשי מקצוע שכאן עבורכם. אזרחים למען אזרחים, יחד".
להצטרפות למיזם כנסו לקישורים הבאים: טופס הורים, טופס נוער מתנדב, טופס מתנדבים וסטודנטים.